Nuž tak ............................ak investujú európske firmy v Číne .................tak je to v poriadku.
Ale ak začnú investovať čínske firmy v Európe ................tak to vraj v poriadku nie je .
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Ale aj výrazne rýchlejšia. Železnica je v tomto celkom dobrý kompromis, keď je rýchlejšia ako loď a lacnejšia, ako lietadlo. Teda by mohla získať nemalý podiel potrebných prepravných kapacít. Z ekonomického hľadiska je optimálne, keď sú dopravné prostriedky vyťažené v oboch smeroch. Teda by bolo vhodné, sa o čosi také v primeranom čase snažiť. Teda nielen dovážať z Číny, ale aj čosi z Európy do Ázie vyvážať.
1. ak nieco nevlastnim tak to vyhlasim za netransparentne. ak to vlastni tak je to najdemokratickejsi projekt a biznis voci ktorym sa europsky polittytuiti nezaktorcia napr. nordstream2 je to transparentne lebo nemci su spoluvlastnici. hodvabna cesta nieje lebo tam nic nevlastnia
2.kto za to moze ze si europa vypredava svoj majetok? nemci skupovali v strednej europe a nikomu to nevadilo ale teraz ked nemcom to robia cinania tak uz placu. je to chyba hamiznych majitelov ktory su uz tak bohaty ze im je to uplne jedno co bude s fabrikami tak este na tom chcu trhnut dalsie peniaze
+++
Na druhej strane výhody otvorenosti čínskeho trhu Nemcov oslovila aj svojimi špecifikami vzájomnej výhodnosti.
Na koniec to je jedno a Únia si ublíži sama - ázijský rozvojový svet bude aj tak dominantný aj bez niektorých krajín EU.
Horšie je že India si dala za cieľ konkurovať Číne bojkotom a vlastným programom rozvoja, zatiaľ len seba samej - okolitému priestoru nič neponúka ale nezabúda ostatných strašiť - Japonsko sa snaží vstupovať vlastnými projektmi do pevninskej Ázie skôr ako konkurent a Čína je viacmenej rada v nastavovaní konkurenčných podmienok v priestore - mohutnosť dobrej vôle by sa mala presadiť, pre západ nepochopiteľnej.
Briti už minulý týždeň vypravili spiatočný vlak do Číny.
Kedysi západ problém obchodného deficitu s Čínou vyriešil rozšírením závislosti od narkotík v Číne. Cez ópium.
Teraz to vyrieši čím ?
Ja osobne si myslím že to malo byť vojensky. Prvý krok malo byť Rusko, po ňom mala nasledovať Čína.
Lenže nepodarilo sa pokoriť zatiaľ ani počtom obyvateľov voči západu výrazne menšie Rusko. Kde si potom chceme trúfať na miliardovú Čínu ? Klasicky vojnou to teda asi nepôjde a to už malo Kiskovcom a Ondrejcsákovcom trknúť dávno. Len strácame čas týmto zlým myšlienkovým smerom ...
Áno, Nemecko si posilnilo vplyv v EU. Sedia nám na kohútiku s plynom a zaisťuje im to možnosť vydierať a pýtač si aj slušné výpalné.
Ale pravdu povediac, aj doterajšie tranzitné trasy (štáty) sa správali ako výpalníci. Účtovali si nehorázne sumy. A toto je trest za ich nenažranosť.
Ked sa pozriem na mapu, tak trasa juzne od Uralu cez BLR (Rusko bude proti UA) a D do Rotterdamu akosi SK aj CZ obide. Naco by k nam spravili klucku?
EU parlament, komisie, vybory sa babru s hovadinami, riesia kadejake pseudo-problemy s akoze ludskymi pravami zatialco Cinania sa usmievaju "je-nou-si-vas-ko-pi-me-seh-ny".
Okrem D, R a CH sa vsetky staty zadlzuju. Potom sa netreba cudovat ze Cinania za prebytky skupuju co sa da.
Už v dobe keď začali prvé firmy dovážať do Nemecka produkty "vyrobené v Číne, navrhnuté v Nemecku" som presne prorokoval čo bude nasledovať. Nebolo to zložité, lebo si to musel domyslieť každý rozumný človek.
Ale zvíťazila na západe CHAMTIVOSŤ politikov a oligarchie a potom sa už proces nedal zastaviť.
Jednoznačne sa dá hovoriť že dnešná situácia je výsledkom zrady politikov na svojich štátoch a občanoch.
Tá politika zrady pokračuje ďalej. Skončí sa až keď narazíme úplne na dno.
Prečo nie aj Hodvábna cesta je OK . len aby bolo čo nakladať do tých čínských kontajnerov čo sem číňania začnú posielať s tovarom po státisícoch , ak nie milionoch . Lebo za 10 rokov nás tie prázdne čínske kontajneri zasypú....napr. v Dunajskej Strede už kopec prázdnych kontajnerov vysoký 50 metrov , asi 8600 kúskov.
Európske štáty, ktoré sú proti Hodvábnej ceste tvrdo presadzujú dohodu TTIP s USA...
...USA tlačí EÚ k podpisu TTIP, aby si mohli vošingtonskí ešte viac podmaniť EÚ a predávať tu ich GMO výrobky a zlikvidovať európske firmy rôznymi obmedzeniami a tým pádom aj hospodárstvo krajín EÚ...a tutok je ten havino zakopaný, lebo zvýšením obchodu medzi Európou a Čínou prídu o ich plánovanú nadvládu nad Európou...pred koncom minulého roka nám kamarát v našej oáze oddychu a samovzdelávania sa za vlastné pri pivku a borovičke, ktorý obchoduje s rôznym spotrebným tovarom, ukázal cenové relácie niektorých výrobkov vyrábaných v Číne a dodávaných aj do USA cez americké firmy z Číny a ich ceny, keď si ich objedná priamo z Číny a keď si ich objedná z USA...rovnaké výrobky boli z USA drahšie o 40 - 70%...no nekúp rovnaký výrobok z Číny, keď je omnoho lacnejší...a aj o takýto obchod USA príde po sprevádzkovaní Hodvábnej cesty...
Hodvábna cesta je projektom otvoreného trhu, za ktorý tak Západ v minulosti keď bol na koni bojoval, teraz je iná doba a už mu to nevyhovuje, objavujú sa snahy o protekcionizmus. Žiaľ na hodvábnu cestu bude mať taký vplyv ako na počasie, pretože nosným programom je trasa Čína - Rusko, s úmyslom vylúčenia USA. Pretože súčasná trasa je Čína -západné pobrežie USA - východné pobrežie USA -Hamburg.
My ostatní by sme chceli na tejto ceste paberkovať vo forme prepravných služieb, je to niečo podobné ako s plynovodom.
Západ by sa rád prikrmil na budovaní novej infraštruktúry a ak mu to bude umožnené tak na všetko ostatné zabudne, len nie je sám, takýto úmysel majú aj ostatní, Rusko nevynímajúc, Čína si však postráži aby to boli predovšetkým jej firmy, ktoré budú prosperovať z jej peňazí.
Aká rozpoltenosť, to len naše korporácie bijú na poplach z obavy pred príchodom konkurencie. Záujmom každého štátu by malo byť, stať sa súčasťou tohoto projektu, ktorý sa napriek odporu uskutoční. Pozícia Slovenska by bola výrazne lepšia, keby sme už mali vybudovanú širokorozchodnú trať z Košíc do BA.
...vsak o nu bojujeme stretnutiami s dalajlámom....dufam, vsak ze zostanu cinania pragmaticki....ale ani tu to dobre nevizera....lebo USAci to kazia do...d...ou Ukrajinou...a k nam sa to inak nedostane....a cez Polsko vraj uz sirokoroschodna vedie...
Vstup čínskeho kapitálu je podľa Nemecka netransparentný. Hlavne že je transparentný vstup "pracovnej sily" z Afriky a iných problémových častí sveta.
Myslíš že Nemecko je svojprávne? Že o niečom rozhoduje? Že prestali platiť záväzky nadiktované USA v roku 1945? O ceste sa rozhodne vo Washingtone!
Nemecko považuje plán za netransparentný. Takisto nie sú podľa nich garantované sociálne a environmentálne štandardy. Nemci sa proti Číne a čínskym investíciám dlhodobo ohradzujú." hlavne, źe v´ˇsetky nemecké textil výrobky , tenisky a neviem aké diely do aut a elektronika sú made in china a dokonca toleruju (mercedes) aby im tam robili fejkové automobily, keďže trh ich uživí aj tak
Tak jasné ako aj záujmy menších krajín Nemecka, Francúzska + mikrokrajín ako Slovenska, budú vždy iné ako veľkých krajín - Čína a Rusko. Teda, okrem tých s popletenými, zapredaneckými a podplatenými predstaviteľmi. Len treba vedieť čo porovnávaš a čo dať v porovnaní spolu.
Odporúčame