Mali by to zopakovať, ale aby to bolo fér, do Nivy by mali naložiť 12 vreciek cementu (po 50 kg).
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
jasne, Lada Niva s vykonom 61kW a vahou 1,2t prehrala natahovanie s Audi S6 s vykonom 250kW a vahou 1,8t
urcite by tu Ladu dala aj Fabia na letnych s prednym nahonom, alebo preco nedame takuto pretahovacku a potom nenapiseme o zaostalych aut zo zapadu?
Ja by som skôr povedal, že Niva mala celoročné pneu a S6 zimné pneu. Ďalej, Niva musela ťahať možno dvojnásobok svojej váhy.
To bola hlúposť od samotného začiatku. Nič iné sa ani nedalo čakať. Ved Niva je koncepčne a konštrukčne z druhej polovice 60tich rokov konštruovaná na sovietske cesty,materiálové možnosti, a prevádzkové pomery. Teda ani nie tak na ťah ale na priechodnosť pre 4 osoby.
To isté je Audi Quattro ale na europske pomery a europske cesty kde nie je problém s priechodnosťou a hlavne s poruchovosťou a servisom v každom menšom meste.
Niva ma samozrejme nahon 4x4 + mechanicku medzinapravovu uzavierku diferencialu + redukovane rychlosti. Medzinapravova uzavierka sa da zaradit v terene za chodu, co je uplne super, lebo ked zapadnem v terene je uz neskoro. Otazka je ci mali uzavierku zapnutu, z videa to nie je celkom jasne. Za Nivou mi je luto, jazdil som na nej asi 15 rokov,je to super auto v terene za nizku cenu. Typicky ruska je kvalita spracovania, slaba protikorozna ochrana a neschopnost poucit sa z vlastnych chyb. Asi im to staci, vo vyspelom svete uz davno nie.
Centralna uzavierka differencialu po zapnuti zaruci , ze pohon je rozdeleny rovnomerne na prednu a zadnu napravu, nie vsak na lave a prave kolesa oboch naprav. Kedze obe napravy maju rovnaku rychlost tak sa uzavierka musi vypnut na pevnej ceste inak by sa kolesa zacali presmykovat v zakrutach. Toto je pravdaze ine od modernych aut s tzv. All wheel drive kedy obe napravy su pohanane , ale mozu sa pohybovat roznou rychlostou. Auto s centralnou uzavierkou ma 3 diferencialy , centralny a na kazdej naprave. Ak pri centralnej uzavierke napr, predne a zadne lave koleso su vo vzduchu tak auto nebude schopne pohybu pretoze pohon bude na tychto kolesach. Potrebujes dodatocne LSD - Limited Slip diff , alebo uzavierku napravoveho differencialu.
Ved dobre, teraz jazdim na Isuzu D-max. Ten ma od vyroby tiez iba medzinapravovy diferencial a neda sa zaradit za chodu. Je kombinovany aj s redukcnou prevodovkou, ta sa neda zaradit zvlast ako to bolo na Nive. Dodatocna montaz napravovych diferencialov stala asi ako vacsia polovica ceny Nivy. V praxi je v terene ucinnejsie zappnutie medzinapravoveho diferencialu za chodu ako zapnutie plneho 4x4 na mieste a potom uz sa nepohnes. Co sa tyka situacie ked je z kazdej napravy 1 koleso vo vzduchu sa mi stalo asi 3x v zivote, ak nie je navijak, treba dvihat na heveri a podkladat az kym koleso nezaberie. Vratim sa k teme, zaujimalo by ma ako by dopadol test na suchom podklade ak by mala Niva zaradenu redukciu aj uzavierku.
No ked sa pozriem na zadnu napravu Nivy a uvedomim si z akeho auta pochadza nie je na tom nic cudne. O prednej ani nehovoriac, uzavierka vpredu pri kvalite seriovej produkcie v ZSSR by dlho nefungovala. Oni mali problem dostat veci do seriovej vyroby v pozadovanej kvalite. Takze zvolili cestu mensieho odporu.
Audi nie automobil určený do lesa. Lada Niva má Talianski základ. Konštrukcia auta Lada Niva je nutnosť. Je to robené - určené pre vidiek. Bola a ešte aj je nutnosť a realita. Že ten automobil sa u nás hodí a aj sa používa v lese, je absolútne v pohode. U nás sú mnohé lesné cesty v ďaleko lepšom stave, než vidiecka cesty v krajine zázrakov.
Ruská NIVA znesie aj väčšie kopnutia, ako je toto. Je to auto, ako z múzea, ale stále sa predáva. Nejde len o silu, váhu, cenu, ale aj o jednoduchosť, aby si s tým autom poradil hocikto. V Lade je všetko na dosah, zato v modernom aute zo západu je problém aj vymeniť žiarovku vo svetlomete. Lada tohoto typu dnes rozhodne nie je na frajerinu, je to pomerne lacné pracovné auto.
lepšie auto do terénu nekúpiš na slovensku a ani v rusku.... prijateľná cena, možnosť opraviť bežné veci v garáži, maximálna priechodnosť terénom, odolnosť... je síce pravda, že sa jedná z pohľadu použitej technológie o múzeum, ale pre rusov, kde z dediny do dediny je to aj 100km, je toto auto to na nezaplatenie...
Zrovnávať 1,8T auto s 1,2T takýmto spôsobom na ľade môže len idiot. A tp bez oľĺadu na to či má, alebo nemá medzinápravovú uzávierku.
A hlavne sa jedna o Rusku nivu , zas zakerna snaha kopnut si do Rusov.
prevaha výkonu vždy zvíťazí, to je pravda a je jedno, či riešime diferenciál alebo nie.... ale zas ak si vezmeme, že medzi týmito autami je 40 rokov, tak klobúk dole... kde sa audi chytá...
vieš, musíš sa pozrieť na povahu krajiny z pohľadu vzdialenosti - môžeš vymyslieť čokoľvek, to sa dá, ale prevádzka nie je o vymyslení nových vecí, ale o ich servise.... ak vymyslíš super vec, ktorú nasadíš povedzme na na sibíri a pokazí... ako ju dostaneš so petrohradu? letecky? vlakom? a ako dlho budeš na ňu čakať? skutočne, hovoríme o krajine, kde vzdialenosti medzi dedinami sú aj 100km, kde nemôžeš vypnúť v zime motor, lebo už ho nenaštartuješ, kde nemáš normálnu cestu medzi moskou a východnými časťami krajiny.... skrátka im vyhovujú veci, ktoré sú jednoduché, odolné a hlavne opraviteľné aj domácich podmienkach, preto síce tam budú bohatí ľudia, ktorí budú mať na porschášky, audiny, meďáky, ale stále niva bude lepšia (známa, ktorá žije v holandsku, mi povedala rozdiel medzi bohatým holanďanom a rusom - bohatý holanďan žije o trocha väčšom dome, má trocha väčší pozemok a trocha lepšie auto ako bežný holanďan, bohatý rus však musí mať veľmi veľkú daču, auto a pozemok, inak je 0..)
Tento problém predsa majú i v USA, Kanade, Austrálii, Brazílii, Argentíne, Čile. Možno, že o niečo málo menšie. Či nie?
Odporúčame