som zvedavá kedy sa toto dostane ku nám
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Problém bol v tom, že v celej EU sa silne podporovali diesle a tlačili sa do popredia. Už len lacnejšia nafta bola nekalou podporou oproti benzínovým autám. Diesle si pokúpilo veľa ľudí, ktorí ich ani nepotrebovali. Teraz sa trh normalizuje.
V každom prípade si je potrebné rozmyslieť, čo naozaj potrebujem, keď kupujem auto. Ak chcem relatívne nízku spotrebu paliva, tak zabudnem na SUV, pretože dieslove SUV triedy Honda CR-V, Mazdy CX5... má spotrebu ako benzínové auto nižšej strednej triedy (Civic, Golf, Astra), nie je oveľa väčšie a je o dosť drahšie. Čo sa ekológie a spotreby týka, tak ešte pred zavedením hybridov a elektromobilov by mali obmedziť SUV a podporiť aerodynamické nižšie postavené autá. Prečo? Lebo SUV = horšia aerodynamika (vysoká výška) = vyššia spotreba / vyššia hmotnosť = vyššia spotreba.
Keď už ideme po ekológii, tak poriadne. Neobmedziť iba diesle, ale všetky autá ako BMW X6, X5... A tiež autá nad 200 kW... Prípadne všetko veľké, ťažké a výkonné zdaniť...
Odporúčame