V prvom rade treba urobiť záchytné parkoviská a z nich dopravu do mesta. Potom je možné vyberať poplatky.
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
mas pravdu, nemusi, ale potom netreba sa stazovat ze mesto je preplnene autami a neda sa dychat.
a prave preto treba spoplatnit cez parcovne dni parkovanie v celom meste a zakazat stat kde sa komu zachce. Potom hned napadne ludi tlacit na starostu napriklad Samorina aby tam spravil parkovacie miesta pred zastavkami SL.
Prečo by sa mali vzbúriť. Treba nejaký poriadok, autá sú všade. Nie každému vyhovuje bordel, ty doma toleruješ bordel alebo vyžaduješ pravidlá?
ja len nerozumiem jednému. Mám tu trvalý pobyt a platím tu všetky dane, zaplatím si 50€ za parkovanie v mojej zone zadarmo v druhej zone 2 hodiny, ale zvyšok tak isto, ako tí, čo nemajú trvalý pobyt a neplatia tu dane. To má akú logiku? Tie 2 hodny zdarma?
Logiku nehladaj, mohlo tam byt pokojne hocijake cislo. Matus usudili, ze dve hodiny ti musi stacit na vsetko. Na kavu s priatelmi, na navstevu rodiny, na vybavenie na urade, na cestu do nemocnice, na futbalove ci hokejove stretnutie, na nakupy.
Progresivny hipster ma predsa v zadnej casti tela vrtulu, je tam, kde to zije, je plny energie, elanu a zivota. Dve hodiny stacia - a basta fidli.
kde chceš parkovať keď neni miestio....
aj na zapade parkovanie je drahšie ako samotna kupa auta....
za 100 eur môžeš mať trabant či žiguli alebo škodu 100 či škodu 1000
mefabuluj, na zapade nie je parkovne drahsie ako samotna kupa auta - to by sa ludia na zapade hned vzburili
Preco by nik nedal lepsi? Uz pred rokmi padali navrhy, ktore by situaciu riesili postupne. Jednym z nich bolo zacat s parkovacou politikou pre auta, ktore nie su bratislavske, kde je to lahko rozlisitelne prostrednictvom ECV. Z vybratych penazi (ale nielen z nich) by sa postupne budovala infrastruktura pre parkovanie. Parkovacia karta pre prve auto 0 eur. Zbierali by sa data, ktore by ukazali, kde zacat s parkovacou infrastrukturou. Politici to nepocuvali, a ich vlastne riesenia nepresadili. BA mohla byt uz davno ovela dalej, aj s parkovacou politikou.
uplne suhlasim, politici len hladaju sposob, ako podojit vodicov aut
Tak na toto som zvedavý! Chcem vidieť ako budú vymáhať parkovné od cezpoľných, najmä z Východu, ktorých je plná Bratislava? Miestami mám pocit, že nie som v Bratislave, ale na návšteve v Košiciach. Najmä chudobní východní študenti sa privezú do "Blavy" na audinách, bavorákoch a mercedesoch, potom chodia zadarmo MHD a ich autá blokujú parkoviská. Stačí sa ísť pozrieť na parkovisko pred OC Cubikon v Mlynskej doline. Autá KE, PO, TV, VT, SN, a pod. tam nepohnute stoja celé týždne a tí, ktorí si prídu nakúpiť nemajú kde parkovať.
Matus je kuzelnik a maliar - uz zariadil pre CP vo Vrakuni Park and Ride parkoviska premalovanim ciar a rozvesanim tabul, na ktorych aj tak malokto z okolia parkuje. A ked icjh natrie na zeleno, tak to budu dokonca eologicke zazelenane parkoviska.
Nemusia vytvorit boxy, nakreslia na zem ciaru a kto bude par cm mimo nej, uz dostane pozdrav s cenovou ponukou, ktoru nemozno odmietnut
To dúfam že zakážu paušálne parkovanie na chodníkoch, inak je ich pakrovacia politika zderstvo. Nech poplatky z parkovania dajú na MHD, nové parkoviská, potom jej zmysel chápem ale súčasne so zákazom pakrovania na chodníkoch. Tie predsa majú byť pre chodcov, to len dementný Kaliňák nám tu zaviedol smerácke nezmysly.
Stale rovnaky problem. Ak som si kupil byt a mam ho v osobnom vlastnictve, preco by som nemal mat rovnaky poplatok ako clovek, ktory tam ma aj trvaly pobyt? Preto je potrebne tieto pravidla viazat nie na trvaly pobyt ale na vlastnicto bytu v danej lokalite. Ak mam dva byt v roznych castiach mesta tak mam smolu? Preco?
mas uplnu pravdu, ak vlastnis viacero nehnutelnosti v BA, malo by sa to zohladnit v plnom rozsahu a nebyt diskriminovany
Pretože nikde v zákone nemáš daný nárok na zabratie verejného priestoru autom.
To nie je úplne pravda. Ak je verejný priestor označený značkou IP-12 až IP-18, teda parkovisko, máš nárok na zabratie tohto verejného priestoru autom, v súlade s pravidlami, ktoré z danej značky vyplývajú. Rovnako, ako máš nárok na zabratie časti verejného priestoru "diaľnica D1" autom, keď ideš napr. z BA do ZA/KE, a máš uhradenú diaľničnú známku.
A ako to bude s parkovaním na súkromných pozemkoch resp. s parkovaním v súkromných garážach?
a to uz preco ma niekto platit poplatok 10 euro za garaz?! sok by mal byt dotovany, ze autom nestoji na verejnych cestach
v poplatku 49, resp. 10€ je aj 2-hodinové parkovanie v inej časti zadarmo.
Som ale zvedavý, ako by mal platiť majiteľ rodinného domu a 2 áut parkovaných vo vlastnej garáži.
Čo ti šibe cestovateľ? Vieš čítať s porozumením? Nemusíš platiť nič, ale ak zaplatíšč, máš v tom 2 hodiny denne v inej MČ. Podľa mňa to je rozumnné, na návštevu to stačí, ale ak pracuješ pravidelne v inej MČ, tak plať.
Chýba tam základná informácia. Zakážu parkovanie na chodníkoch?
Lebo ak sa zavedia parkovacia politika len cez poplatky, ale bude sa dať parkovať ako teraz nadivoko prakticky všade, dokonca na chodníkoch, tak je to len zdieranie ľudí.
Chápem parkovaciu politiku ako nástroj čo stanoví pravidlá v parkovaní (len na vyhradených miestach) a zakáže postkomunistickú absurditu parkovanie na chdníkoch, zeleni a dokonca námestiach.
Zvyšok návrhu vyzerá byť v zásade poriadku. S autami treba urobiť poriadok, inak ako cez poplatky to asi nejde. Veď už to platí vo všetkých okresným mestách len v Bratislave bol parkovací bordel.
Hlavne aby to platilo v celom meste, inak vytlačíte autá do okrajových štvrtí.
A kontrolovať počet áut s garážami, aby si tu šmejdi nevybavili úľavy po známosti, však vieme kde žijeme. Poriadnu mestskú evidenciu: počet áut v rodine /firme/, počet garáží, následne počet poplatkov. Evidencia je základ, musí byť centrálna aby bol prehľad+pokuty.
cize ak budem mat zahradu a v nej 5 aut, tak budem platit ako blby
Nemáš mať 5 áut, tvoj problém. ÁNO, PLAŤ, máme tu funkčnú MHD. Ak na to nemáš, predaj autá a nechaj si len 1-2, koľko skutočne potrebuješ.
noo - dcera cestuje MHD - ta je spolahliva ako pocasie - funkcna ano, ale nespolahliva
je zrejme, ze ty si najmudrejsi vo svete, mas dvojgeneracny dom a jeho majitela maju 5 aut a spolu je ich 8 doma
takze auta su potrebne a ten tvoj naivny postoj je len pre hlupakov - nie ty, ale majitel aut rozhoduje, co skutocne potrebuje
Cestoval_1 Kto využíva 5 áut v rodine? Vo vašej MČ nejazdí MHD? Treba redukovať autá aj progresívnymi poplatkami, za 1. auto je poplatok skutočne symbolický, potom stúpa. myslím že je to spravodlivé.
PROGRESÍVNE PARKOVANIE! Tak nám vyrubil komunistický pohrobok parkovaciu daň. NIČ sa nezmení, len budete platiť. Za verejné priestranstvá. Skrytá privatizácia.
Válekov zámer vystavať v 1. etape 15.000 bytových jednotiek v Petržalke je tiež úžasný. Zmiznú parkovacie miesta. Ale investor Slivka si príde na svoje. Zastrešuje to súdruh Strapák, nejaký to synovec Čaptavej.
PROGRESÍVNE.
Len zmizne zeleň z Petržalky a kde sa budú ovce pásť ...
Parkovanie je regulované všade, treba to urobiť. Hlavne aby to bolo pod mestom a nešioel zisk do súkromnej parkovacej firmy. A nech to platí v celom meste ako Vallovci navrhujú.
To čo navrhoval Nesrovnal bol nezmysel /aby si každá štvrť robila vlastné parkovacie pravidlá/. to by len kradli.
a zacina sa realizovat Plan Be-e-e, Plan pre Bohatych
to je ako s Matusovym platom, este nic neurobil, a uz mu ho zvysili. Este netusime aky chaos parkovacia politika vyvola, ale pre obcana B (bezneho) zacneme rovno na 49 (a to este podla knihy Planu Be-e-e to malo byt este viac, takze vlastne sa pan metropolita ulutostil
odporucam Bratislavcanom prstahovat si rodicov, deti, surodencov priamo na rezidencne parkovisko, ked s nimi chcete byt viac ako dve hodiny
vyborny napad je "uzemnit" druhe a tretie auto len na rezidencnu oblast, ktora sa tak zaplni parkujucimi autami, ze bude zbytocne hladat nejake miesto na parkovanie aj pre to prve auto, ale nakoniec ked sa bude parkovat niekde v pudeli na okraji, tak budu aspon dve nerezidentne hodiny zadarmo
Typicky dubak. Vallo nic nespravil. Tak co potom spravil s parkovacou politikou Ftacnik ci Nesrovnal? Preco ti nedokazali najst dohodu? Plan B mal v cene elektricenku. Kydaj dalej. Ja ostanem kydat na tvoj korupciou prehnity SMER.
PS: ti tvoji oblubeni SMERaci su zodpovedny za zmluvu na mieru firme EEI (ktoru si v Petrzalke tlacil Bajan).
aha, Matusova prava ruka sa ozvala :-D To je taka pekna veta, Vallo nic nespravil. Kedze este nic nespravil preto by sa mali ozvat bee-zny bratislavcania, ako si to predstavuju oni. Vies, kym mu to spocita Metropolitny institut, tak by sme mohli byt uz za volebnym obdobim...
Ono to je všade rovnaké kam sa dostali k moci, i v KE bolo prvé zvýšiť plat ! Gibóda navrhol navýšenie zákonného minima 3 797 eur o 40 percent na 5 316 eur. A tak mu asi po dvoch mesiacoch takto zvýšili plat !!! Keby to spravil Raši , tak ho tie spravodlivé demokratické elementy zožerú za živa !
Ešte otázka ku garážam? 1 garáž jedno auto, alebo 1 garáž a dostane zvýhodnené cenu 10 € za ix-áut v domácnosti? Poznám takých vychytralcov a nie je ich málo.
Myslím že je to v zásade v poriadku, akceptovali tam moje najzásadnejšie pripomienky a to:
- aby sa dalo parkovať aj v iných mestských častiach
- aby bol poplatok odstupoňovaný podľa počtu áut (nevidím poplatok za následné autá v domácnosti alebo firme), ale určite by mal byť vyšší ako 2. auto za 220 € ročne. Kto má toľko áut, má aj na poplatok. Je tu predsa k dispozícii MHD a po pravde nie je zlá.
- parkovacia firma má byť v réžii mesta
Tiež myslím že tie 2 hodiny v inej mestskej časti sú primerané, ak tam chceš dlhodobo stáť, tak máš platiť. Celkovo myslím že môže byť, len mi naozaj chýbajú vyššie poplatky ak má niekto viacero áut v rodine. Veď to treba regulovať.
PS: Otázka za mňa:
Prečo je poplatok závislý len od zóny, nie aj od počtu áut? Prečo nie je 3. auto v domácnosti drahšie ako 1. a následne druhé auto?
Veď niektorí majú naozaj aj 4 autá, to je dlhodobo neudržateľné. Ak takýto luxus chcú, nech si ho poriadne zaplatia. Majú predsa alternatívu MHD, decká sa nemusia vyvážať v autách, alebo nech si to riadne zacvakajú.
odhadujem - pani bez auta, ze? :-) pozor, on Matus raz spoplatni aj muskaty za oknom :-)
dubak-auto mám, podnikám. A práve preto že som žena je pre mňa nepochopiteľné že tolerujeme parkovanie áut na chodníkoch. To naozaj v civizovaných krajinách nenájdeš. ja chcem aby aj naša krajina bola civizovaná, upravená.
Ľudia sú rozmaznaní, majú v rodinách aj 4 či 5 áut. Mesto sa nedá nafúknuť, ani cesty. Ako to regulovať ak nie cez poplatky? Zopakujem, návrh je správny, kto má viac áut nech platí viac. Je to spravodlivé.
to bolo len dobromyselne podpichnutie :-) ani ja nie som priaznivec aut na chodnikoch, ale chapem dovody, preco tam su. Svojho casu som hovoril, ze by som pokojne bol za to, aby sa nakreslili dve ciary cez mesto, jedna kolma a druha vodorovna, kde by auta nesmeli a boli by len pre chodcov a bicyklistov. Ale k tomu je potrebna nielen politicka odvaha, ale najma infrastruktura, ktora by to umoznila. A tie vycitky su tiu uz roky, boli tu za Ftacnika, za Nesrovnala a budu tu za Valla - zacina s beznymi Bratislavcanmi, namiesto toho, aby zacal s autami mimo BA a autami firemnymi a postupne vytvoril podmienky, aby sa pritvrdilo aj rezidentov.
Ak má auto otec, mama a syn je to nehoráznosť.
Otcove auto parkuje za 50€, mamine za 150€.
Syn má chodiť mestskou dopravou preto, že je to lacnejšie ako 500€?
Myslím, že závisť voči "bohatým" (je niekto s autom za 3000€ bohatý?) vyhrala.
Porovnal som cestovné v BA a Prahe
Ročný mesačník BA 264€ Praha 3650 CZK = cca 142€
Prečo je v Ba 2x drahšie cestovné MHD?
a co ak mas garaz pe svoje 4 auta doma a u zamestnavatela vyhradene miesto na statie - tiez musis platit mestu za nic?
Cestovatel_1 Ale nevzdychaj, minimálne predsa ničíš cesty, smradíš mesto a pod. Poplatky sú v poriadku.
Ber to ako daň z luxusu. Nad 3 autá v rodine by mali zaviesť luxusné poplatky, pretože je nenormálne mať toľko áut keď tu máme funkčnú MHD. Mesto sa naozaj nedá nafúknuť.
Chceš dopadnúť ako L.A.?
nevytrhavaj veci z kontextu - platim v meste dane, osobe auta nenicia tak cesty ako autobusy,
ked si sprosty, tak podpruj poplatky, poplatky su tam, kde mesto nevie, ako riesit problemy. v ba sa obmedzuju cesty, z obojsmeriek su jednosmerky a potom sa place, ze mesto sa neda nafuknut - pretoze nik na tom nepracuje - obmedzenie na parkovanie na 2 hodiny je len iluzia, je to tak nastavene, aby si musel platit ci chces, alebo nie. uz i nakupne centra vedia,z e pod tri hodiny je to blbost. chod na rodicovske a hned ta mestop skasiruje.
dan z luxusu je vtedy, ked ten luxus mas a nie ked ti niekto len zadefinuje, ze je to "luxus" pretoze tu sa nebavime o tom o ake auto id, ci za 10 k Euro alebo za 80k Euro - takze nefabuluj.
mesto sposobi, ze zivot v meste sa pozastavi a nebude taky, aky je dnes. to uz ani do kina s rodinou nebudes moct ist.
tvoje funkce MHD je asi take, ze unasaju deti, beru im obcianse preukazy a vysvetluju si zakony ako oni uznaju..
Odporúčame