Hmm bohvie, ci to ma u nas nejaky ten vyznam
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Ale tam bude asi najvačší problém .Auto z LPG systémom štartuje na benzín ,a v zime pokial je až -15 tak trvá autu 10 km kým sa nahreje motor a prepne z benzínu na plyn. Ten benzín bude poriadne náchylný na stárnutie .Keď ho necháš v kosačke cez zimu v karburátore tak už máš z neho sopel a na jar iba čistíš trysky. Auto z Lpg vyjazdí nádrž z benzínom za 3/4 roka a ten benzín bude starý a môže zapchávať vstreky .
Zial v tomto sa mylis - nemci i mozu dovolit jazdit na premiove paliva ale slovaci nemaju tolko volnych penazi. Ti co budu pri hraniciach zacnu chodit tankovat von a bude este aj strata na spotrebnych daniach ktoru bude treba vybrat niekde inde. Ked na pumpe budes mat e10 a premiove palivo tak vecsina bude jazdit radsej na e10 aj ked z dlhodobeho hladiska na tom mozno aj prerobi
Asi rozbehnem biznis s gazolínom z Ukropie, ten ničomu neškodí a na neho chodí takmer všetko (dočasu), furt lepšie ako kvôli EU chokotom kupovať auto každé 3 roky... a ešte aj zbohatnem:)))))))))))))))
Celkom určite nie. Nie je celkom jasne, pre aké motory (sa píše horšie ako E4) to škodí,
ani presnej čo, ani po koľko kilometrov. Predpokladám, že jazdíte menej ako 20 000 km ročne.
Možno vydrží to Vašej auto ešte 50 000 km.
Inak, ak niikto nebude kúpiť E10 namiesto E5, ale benzín s oktánom 100 (ktoré nemajú
biozložku) potom idú emisie len hore. Čudujem EU, že na to nemysleli.
Cielom je znizit pocet aut skrze prisnych emisnych kontrol a zaroven vyradenia starych aut z prevadzky.
Do piatich rokov kupite len hybrid.
Do desiatich rokov kupite len elektroauto a v tom momente skoncia dotacie.
Po tomto momente sa zacne obmedzovat hromadna doprava a nakoniec to skonci tak, ze bude potrebovat vycestovaciu dolozku na navstevu susedneho mesta.
PS: Europa je nasilim transformovana z technogenneho sposobu zivota na biogenny sposob zivota.
PS2: Bude to horsie a horsie.
"Do desiatich rokov kupite len elektroauto a v tom momente skoncia dotacie."
Presne tak a zároveň sa zavedie spotrebná daň na elektrinu.
Kupoval som Daciu. Mas na vyber iba z dvoch typov motorov 0.9 turbo / 1.0L. Toyota ponuka len hybrid (vyssia miera poruchovosti), takze z toho vyplyva aj casovy ramec, kedy nebudes si moct kupit auto so spalovacim motorom.
Nemci/Francuzi skoncia s predajom spalovacich motorov v roku 2035. Dani idu dalej a posuvaju tuto hranicu na uroven roku 2025. Dotacie v Norsku na nakup elektroauta sa pomaly rusia. Dani uz zrusili dotacie na Teslu (nizsiu triedu dotuju)
Zavadzaju sa poplatky na vstup do mesta (zatial tam kde je rozsireny turizmus). Uz su zavedene poplatky za opustenie Japonska akymkolvek dopravnym prostriedkom. Franzusko zaviedlo dane za opustenie jeho uzemia skrze letecku dopravu. Vysokorychlostne zeleznice Sever/Juh respektive Zapad/Vychod sa nestavaju. Za poslednych par desatroci vramci zapadnej Europy tu mame len dva projetkty rozvoja dopravy:
1. Tunel Lamache
2. Tunel Gotthard.
Este sa stale smejes?
"Toyota ponuka len hybrid (vyssia miera poruchovosti), takze z toho vyplyva aj casovy ramec, kedy nebudes si moct kupit auto so spalovacim motorom." - iná blbosť.
Toyota zatiaľ ponúka hybrid len ako top výbavu, aj to nie u všetých modelov. Poruchy hybridných sústav Toyoa ani nerieši, lebo sa nevyskytujú, a ak, tak u áut po technickej životnosti - s nábehom nad 500t km.
Zlozitostou systemu narasta pravdepodobnost poruchy.
Hybrid bude vzdy zlozitejsi v porovnani s zazihovym motorom bez turba.
Na poruchy si pockaj.
PS: Moja chyba. Toyota ponuka aj spalovacie motory.
Pises nezmysli. Toyota vyraba hybridne auta 20 rokov a su mimoriadne spolahlive. Auta nemaju starter, alternator, ziaden DPF filter a podobne veci. Ich planetova prevodovka je nesmrtelna. Baterky v prvych vyrobenych kusoch funguju dodnes. Tak co presne sa na nich kazi?
Ty si určite nemal rád fyziku a matematiku, že? Skús si tipnúť a potom vyrátať koľko MWh elektriny bude treba na pohon tých elektromobilov denne a skús zistiť akú kapacitu môže SR poskytnúť. Nechcem sa rozpisovať o tom aký sajrajt sú akumulátory ako také !
Vystudoval som TUKE FEI na katedre Elektroenergetiky. Viem presne co sposobia elektromobily pripojene do eletrickej sustavy pri nabijani.
PS: Elektroauta si budu moct dovolit len elity (bankari, poslusni politici, herci a podobne)
"..Elektroauta si budu moct dovolit len elity..."
Elektroauta si ale budú musieť kupovať aj neelity. Bankstri a lízingovky sa už tešia... A na dlhových otrokov sa tešia aj korporácie a politici... lebo sú poslušnejší.
Kdesi už bolo vypočítané, že prechod na elektroautá na Slovensku by znamenal ročne minimálne 7 terawathodín elektriny navyše. Tá samozrejme nebude, preto to vyrieši neviditeľná ruka trhu. zdražením. Deregulácia sa zdôvodní tým, že jazdenie nie je životná nutnosť ako kúrenie či svietenie. Znížený dopyt si štát vykompenzuje spotrebnou daňou a dodaní ekologickými daňami za likvidáciu bateriek.
Jasné, že článok písal tatar.
Benzín je zmes uhľovodíkov. Ideálne, stechimetricky sa spaľuje na CO2 a H2O (kysličník uhličitý a vodu). Reálne, lebo nie vždy (skoro nikdy) pracuje motor v ideálnom režime, máš s nedokonalého spaľovania aj CO (oxid uhoľnatý) a nespálené uhľovodíky (označované na emisnej ako HC) + (niekedy iba stopové) koncentrácie ďaľších veci, ktoré vznikajú oxidáciou materiálov, spaľovaním oleja, termickou oxidáciou vzdušného dusíka a podobne...
Ohľadne poškodzovania výfukových ventilov mal autor článku pravdepodobne na mysli, že etanol v palive bude spôsobovať pomalšie a dlhšie horenie a zmes bude v určitých režimoch dohárať vo výfukových kanáloch motora. Tento jav spôsobí teplotne vyššie zaťaženie výfukových ventilov. (podobný, ale výraznejší efekt nastáva pri prevádzke motora na LPG)...
..tak si to technicky upracme:
1) Vyššie teplotné zaťaženie výfukových ventilov - jav nie je tak výrazný. Motoru to všeobecne zase toľko neškodí, pretože rozdiel nie je tak veľký ako napríklad v prípade LPG. Argument o starších motoroch je nezmysel, pretože práve staršie motory majú (oproti moderným) výrazne vyššie konštrukčné rezervy.
2) Ak sa rozprávame o vyššej teplote vo výfukovom systéme, autor článku akosi zabudol spomenúť katalyzátor. Pri E10 sa jeho ustálená pracovná teplota posunie o niečo vyššie, do oblasti nižšej účinnosti a vyššieho teplotného namáhania katalyzátora. Pri starších autách, kde je katalyzátor navrhnutý robustne s veľkými konštrukčnými rezervami sa iba o niečo zhoršia emisie, pri veľkom zaťažení motora. Hlavne NOx. Pri tých novších to bude mať vplyv na životnosť katalyzátora.
3)Korózia palivovej sústavy. Aj tento dôležitý fenomén autor opomenul. Zvýšením obsahu etanolu sa zvyšuje absolútna rozpustnosť vody v palive. Odskáče to palivová sústava vyšším korozívnym opotrebením
Benzín natural 98 bude naďalej v ponuke? Pokiaľ áno, radšej si zaň priplatím, než ekonezmysly.
V článku sa píše ze ostáva v ponuke palivo s oktanovym číslom 100. To biozlozku neobsahuje.
Pozor! E100 (tak ako to spomenul autor v článku) je označenie pre čistý etanol, dokonca s obsahom vody do 5%. To svinstvo sa používa nateraz iba v Brazílii.
Tu je referencia: https://en.wikipedia.org/wiki/Common_ethanol…
...akurát si myslím, že voči E10 trochu prioptimistická...
.... V porovnaní so súčasným benzínom E5 Natural 95, bude nové palivo E10 ,,zelený" benzín obsahovať dvojnásobné množstvo biozložky.
Na Ukrajine takýto ,,zelený" benzín vyrábali už v roku 2000, keď 65 oktánový prefarbili zeleným krepovým papierom na zeleno a predávali ho ako 97 oktánový. Keď som takýto ,,zelený" benzín natankoval v Užhorode, ledva som so svojou Škodou 120 GLS vyliezol do cca 500m dlhého kopca na hranicu.
Európska únia bude spokojná, až vtedy, keď po Európe budú jazdiť iba elektromobily, hoci na výrobu elektriny pre tie autá sa do ovzdušia vypustí viac škodlivín, ako vyprodukujú autá na klasický pohon.
"Riešením má byť kúpa novšieho auta," ktorého výroba je tak strašne ekologická...
"...prinesie totiž motoristom, aj tým s modernejšími autami, vyššiu spotrebu, asi o 5 %, a nižší výkon."
Čo podporí výrobu silnejších motorov s alikvotne vyššou spotrebou...
Namiesto toho, aby sa znižovala nutnosť jazdiť všade autom, sa radšej zvýšia príjmy výrobcom áut a rafinériam. Neobnovia sa menšie samoobsuhy v dedinách, obchody na rohu, kde si človek nakúpil denne aj bez auta. Budeme ďalej z celého okresu jazdiť autom na nákup do dvoch megamarketov. Zrušíme okresné nemocnice, ambulancie lekárov, železničné trate. To je ekologické...
Keby namiesto tejto xsrxračky začali predávať E85.
A nezávidím ľuďom čo majú benzíňáky a tankujú "za 10€". Dva roky s E10 a nádrž a palivový systém ide do prdele.
Odporúčame