A čo tak použiť namiesto kamiónov železnične vagóny,aspoň tam kde sa to dá?Dnes jazdiť po ceste je ako kúpať sa medzi žralokmi.
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
trochu nerozumiem tým hádankám o tom, či bolo auto preťažené alebo nie. však ak viezol materiál z kameňolomu, tak bol určite odvážený prázdny a potom naložený, ináč by predsa v kameňolome nevedeli, koľko ton materiálu naložili...na toto nemusí byť nikto jadrový fyzik. alebo snáď áno?
Berte za naloženie nad limit šoférom na rok papiere a firme pokutu 10.000 EUR.
Keď som bol ešte ekonomicky činný a chodili pre náš tovar kamióny, ak mali ísť za hranice, tak boli pri nakládke obozretní, ak len slovenskému zákazníkovi, tak sa nechali naložiť na celú plochu návesu (EURO paleta 80x120, https://www.manutan.sk/sk/msk/drevena-europa… hmotnosť tovaru na jednej niekedy aj 1500 kg).
Ty máš preukrutne obmedzené kognitívne schopnosti.
IQ odhadujem na max.80.
Vodič je ten, kto je pri nakládke a ako si povie, tak ho naložia. Ak povie že trebárs na náves max. 20 ton, že s väčším nákladom neodíde, bude rešpektovaný.
Ak povie, že doplna, tak ho napratajú tak, že koľko sa zmestí.
Mal som možnosť pozrieť pomery v povrchových baniach v ZSSR, kde behali stovky, ba až tisíce ťažkých dumperov Belaz (nosnosť 120 ton, vlastná hmotnosť cca rovnaká, naložené naplno to malo hmotnosť cca 2560 ton, chodilo to prázdne po rovine rýchlosťou 60) s motormi o výkonu 1200 koní z Martina, ale aj dumpery Komatsu, UnionTrac, a iné.
Vodiči mali radšej Belazy, ako japonské Komatsu, lebo v Komatsu bola čierna skrinka, kam išli káble zo snímačov hmotnosti korby, ale aj údaj o veľkosti prúdu tečúceho do elektromotorov v zadných kolesách). Tak sa Japončíc i bránili preťažovaniu svojich vozidiel. Preto s nimi neboli také problémy a toľko nehôd, ako s Belazmi.
Aha, takže keď sa postaví ku skladu na rampu a tam ho skladníci naložia, po odtiahnutí mu ten náves zaplombojú, tak je za naloženie zodpovedný vodič.
Tak tvoje IQ je nad hranicou vypočítania.
sprostosti tu trúsiš, ak nie je vodič idiot tvojho typu, tak toto nedovolí
a keďže más ten nízky intelekt, tak ti ešte poradím, aby si si pozrel zákon resp. vyhlášku, za čo vodič zodpovedá
vodič je zodpovedný za to, či má súprava, ktorú ide šoférovať, hmotnosť pod limitom
ak sa má správať vodič ako idiot, ktorý sadne do kabíny a ide, tak za volant nepatrí
vodič zodpovedá za to, či je vozidlo technicky OK, či mu svietia svetlá a pod.
tak isto, aké sú na vozidle pneumatiky a či nie je ťažšie, ako môže byť
ty si zrejme obmedzený vodič
.. iba nezmyselnú zodpovednosť, ... nakladali sme niekoľko kamiónov denne rôznymi strojárenskými výrobkami, rôzneho tvaru, hmotnosti . Kamión išiel k zákazníkovi cez niekoľko krajín €Ú, nakladalo sa po najvyšší povolený limit jednej z krajín čo bolo max. 25 ton. Expedícia dostala zoznam toho, čo sa naloží, jednoduché 3D schema rozloženia na korbe a nebol problém .... bežne mal náklad 24 700 - 24900 kg, nehrozilo ani, že kamion bude jazdiť nevyužitý .... vodič dokonca dostával schema ťažiska nákladu na návese. ...
a kto má zodpovedať?
Duch svätý?
Za stav vozidla, za to či vyhovuje predpisom, zodpovedá ten, ktorý s ním ide na cestu.
.. o tom nepochybujem! Vždy je všetko o dohode. Ak si prepravca neurobí dohodu so zákazníkom, potom je reč o houne . Vodič samozrejme zodpovedá a ak je sprostý potom trpí. Samozrejme vodič si nepobeží sám kupovať ojazdené pneumatiky, ak neukáže figu zamestnávateľovi a sadne za volant s ojazdenými je to jeho problém. Žiaľ v kapitalistickom bordeli je možné nútiť vodiča pod hrozbou straty zamestnania .....
Ty tupelo, prečo šoférom, veď ak u nás také niečo šofér odmietne tak je v tom momente bez roboty !!!
Tupý si ty. Tak nech ide pomáhať murárom, keˇ%d nedokáže odmietnuť. Možno že jeden taký pri Nitre zabil 12 ľudí, ty tupec na kvadrát.
To je ale problem statu toto. Prilisna tolerancia vsetkeho voci kazdym pred aj po integracii do EU. Prisla sice nova doba, ale miesto osvojenia si standartov sa na vsetko kyvlo " vsak v pohode ". Je to problem nasej kultury, nie jednotlivych soferov. Pretazuju sa aj auta, vodici precenuju svoje schopnosti aj technicky stav auta. Umieraju mladi ludia, robia blbosti. Lebo ich nikdy nikto nevychovaval v zmysle, ze toto a ono sa proste nerobi. I ten kamionak keby mal fotra, ktory by ho vychoval k zodpovednosti, tak nalozi kamion len podla predpisov, pretoze by vedel, ze moze sposobit nehodu. Represie nepomozu z dlhodobeho hladiska. Kamionaci preziju ten par tyzdnov trvajuci hon a potom sa to vrati tam, kde to bolo.
Horšie je, že to množstvo nákladných áut, ktoré sa pohybuje po cestách, sa nedá odkontrolovať. Aj zváženie jedného kamióna na modernej váhe, ktorými disponuje polícia, trvá dosť dlho a pozri sa na cestu, ide jeden za druhým, ako vlak to vyzerá.
extrémne tresty sú jediným riešením
Štát nech sa nezbavuje zodpovednosti za nehody... Existuje objektivna zodpovednost voči vodicom, vlastnikom aut, pozor vsak, tak isto je vhodne zaviest objektivnu zodpovednost voči statu za technicky stav ciest, mostov, celkovej infrastruktury!!!!! Nech sa uz stat prestane zbavovat zodpovednosti.... To akoze sa sleduje vsetko ostatne, ale uz vobec nie stav vozoviek?? Ved stav ciest 1 triedy je ako v Rusku.... Netreba zatvarat oci, kolko dopravnych nehod zapricinila nevyhovujuca vozovovka, kolko obcanov musi platit opravy svojich aut na ukor statu a jeho nedbanlivosti? Ved stav ciest 1 triedy je vseobecne ohrozenie obcanov.....
Podľa nedávno novelizovaného zákona o cestnej premávke je zodpovedný za hmotnosť nákladu ako vodič tak aj ten čo nakladá.
Odporúčame