Malinova , malinova .................veď ty stále opakuješ , v akom stave školstvo je.
Pýtal som sa, čo KONKRÉTNE navrhuješ , aby sa zlepšilo !
Pýtal som sa , čo konkrétne UROBIA UČITELIA , aby sa školstvo zlepšilo .
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Na neustále sa zhoršujúce správanie našich žiakov poukazujú učitelia už dlhodobo, tento problém sa naplno prejavuje aj vo výsledkoch prieskumu ohľadne disciplíny, kde Slovensko vykazuje opäť podpriemer OECD.
Podľa odpovedí z prieskumu medzi riaditeľmi škôl máme v porovnaní s priemerom OECD väčšie problémy so záškoláctvom, dochádzkou (jednoznačne najhorší výsledok zo všetkých krajín!), s účasťou žiakov na školských aktivitách, s rešpektom voči učiteľom (len pár krajín je na tom horšie) a s narúšaním priebehu vyučovania zo strany žiakov (sme porovnateľní len s latinskoamerickými a arabskými krajinami). http://fararik.blog.sme.sk/c/344575/Co-ostal…
Nenapisala som deti, ale rodicia. Odpovedat je na dlhsie, co vsetko by sa muselo spravit.
Dnes som nasla dalsi clanok znameho ucitela, co uz pred styrmi rokmi napisal to iste a odvalava sa na to, ze je o tom aj kniha: Autor Geoff Petty vo svojej uznávanej knihe Moderné vyučovanie spomína zaujímavé zistenie. Podľa neho väčšina žiakov uprednosťnuje férových, no zároveň prísnych učiteľov, ktorí vyžadujú výsledky. Nespokojnosť našich žiakov so školou, tak môže vychádzať aj zo skutočnosti, že sme výrazne poľavili v disciplíne, ktorá je jedným z najdôležitejších faktorov efektívneho učenia sa. Zlú atmosféru na školách si zapríčiňujú do značnej miery samotní žiaci, ktorí svojim správaním znemožňujú pokojný priebeh vyučovania a vzdelávací proces.
Jasne, zatvorme aj zdravotnictvo a vsetko, co nefunguje tak, ako by malo.
Rodicia nech si kludne hulakaju, ved vracia sa im to, ked potom ucitelia bez autority ich deti pred inymi detmi neochrania. Ci myslis, ze s vlastnymi rodicmi uz budu jednat inak. Vyrastu, nahulakaju aj na rodicov. A ak je to inym jedno, doplatia na to aj ine deti.
Nehovorim, ze je taka vacsina. Je to mensina, ale na demoralizaciu spravania v triedach to staci. Ja by som na druhom stupni neucila ani za nic. Radsej by som sekala do kamena a robila fyzicku pracu. Ja by som nebola ochotna zazivat tolku drzost, ako to v skole vidim. A ucitelia s tym nic nezmozu, lebo ich rodicia brania. Bude to len horsie. Uz prvaci si zacinaju nadavat najvulgarnejsimi nadavkami, ked vidia, ze na druhom stupni je to uz bezne.
Dieta v prvom rade vychovava rodina. Ked ho raz nevychova rodina, aby zdravilo, tak zdravit nebude. Na druhom stupni ZS sa uz ziaci bezne nezdravia.Mozu to mat x krat na nabozenstve alebo etike, aj hry a scenky na zdravenie, prestanu sa zdravit. Toto uz nikto neriesi.
Ked napises poznamku, tak ti moze nabehnut rodic a hulakat na teba, ze sa jeho dietatu udiala krivda. Dnes sa ucitelia mozu bat napisat aj poznamku. Dnes pridu do skoly zastrasovat ucitela aj kvoli dvojke, lebo ich dietatu sa deje krivda. Ked sa ziaci pobiju v jedalni v rade a posles ich na koniec radu, tak urazene odidu bez obeda a nabehne rodic, ze jeho dietatu nebolo umoznene najest sa. Bezne som takych situacii svedkom. Pride rodic a hulaka na ucitela. Ako donutis ziaka, aby na hodine nevyrusoval, ked vie, ze sa mu nemoze nic stat a nestane? Vsetci maju predsa jednotky zo spravania a hned by nabehol rodic, keby to tak nebolo, ze jeho dietatu sa deje od tych sprostych ucitelov krivda.
Predstav si, ze ucitel vymysli nieco zaujimave. 14 ziakov to zaujima a traja zacnu nahlas prejavovat, ze ich to nudi. Pridaju sa k nim dalsi piati, ze zacnu hulakat alebo vyrusovat a ucitel rychlo skrati tuto cinnost alebo nabuduce uz taku nevymysli. Darmo tych 14 prejavuje lutost, ze oni sa chcu hrat, ich to zaujima, ked im to spoluziaci kazia. No ako k tomu pride tych 14 ziakov? V skolstve disciplinovane deti doplacaju na deti, ktore nezvladaju ani vlastni rodicia. A zakrocit ucitelia nemozu, lebo ich rodicia sa este pridu vadit, ze je to chybou ucitela, keby cokolvek riesil. No co tvorive vymyslis v takych triedach? Je realne zaujat 24 ziakov v triede, aby sa zarucene ziadny nenudil? To vyzaduje aspon zakladnu disciplinu - umoznit tym nenudiacim sa robit to, co ich bavi. Nie je mozne, aby sa nikdy ziadny nenudil, ale je mozne, aby to aspon nekazil ostatnym, ked jeho to nezaujima - to je zaklad, ktory nie je.
Ako v com. Ziaci sa viac naucili, lebo boli disciplinovanejsi. Ked bol ucitel pan, mohol to aj zneuzivat a niektori aj zneuzivali, lebo maju ludia aj zle spomienky na ucitelov. Ucitelia, co mohli porovnat, tvrdia, ze ucilo sa lepsie a boli lepsie podmienky.
Dnes je to naopak, rodic je pan. Ucitelia uz nemozu zneuzivat svoju moc tak, ako volakedy, no ideme do opacneho extremu.
Hlavne je to, ze nedisciplinovani ziaci sa tolko nenaucia, pretoze v takych triedach sa uz nedaju robit take zaujimave cinnosti, ktore by ziakov viac motivovali. Ucitelia to preto vzdavaju.
Podla mna je podmienka disciplina.
O školstve sa toho už popísalo veľa. Jedno dávam učiteľom za pravdu, a to, že dnešní žiaci sú drzí, ako opice. Dokonca ich v tom podporujú rodičia. V prvom rade je zodpovedný za dieťa rodič, až potom škola.
Na druhej strane vidim, ako sa učitelia vyhovárajú na zle podmienky v školstve. Som na rozpakoch, keď počujem tie argumenty. To boli učitelia v minulom režime tak geniálni, keď výsledky žiakov boli lepšie ako, výsledky dnešných žiakov? Alebo za komunistov bolo školstvo naozaj kvalitnejšie?
To nevies, aki boli. Ani obet vo vztahu k nasilnikovi nie je v duchovnom zmysle "bez viny". Je vacsinou slaba a nevie branit svoje hodnoty. Preto symbolicky v rozpravkach prezije len ten, kto sa pozna. Ak zakl. ludske hodnoty teraz v Europe nepreziju je to vinou omylov, ktore symbolizuju slnieckari - prave neschopnost branit tie hodnoty.
To viem, ale je to skratka pre urcite spravanie.
Ten clanok je dobry a v podstate hovori to, co ja. Hovori o viere v urcite hodnoty.
Z duchovneho hladiska zanikne vsetko nizkovibracne.
"Nemyslím si, že príprava novej generácie by mala pozostávať z toho, že ich už ako deti a adolescentov naučíme vidieť svet okolo nich „tvrdo realisticky“ a „bez ilúzií“. A spravíme z nich „ontologických pragmatikov“, ľudí, čo neuznávajú nijaké hodnoty a prispôsobujú sa čomukoľvek, čo im prináša prospech. Nemôžem súhlasiť s názorom publicistu, ktorý v polemickom ošiali vyhlasuje, že „nemá zmysel vytvárať okolo detí voňavučkú parfumovanú vatu anjelským dezodorantom a preafektovanou zbožnosťou, nepripravíte ich na nič a nenaučíte ich rozumieť ľuďom“.
Slusnost si zasluzi kazdy clovek a ta sa straca.
Mame velmi dobru knihovnicku v kniznici. Este som v zivote taku dobru nevidela. Vymysla detom velmi zaujimave sutaze pri besedach v kniznici. A dozvedela som sa, ze ani ju ziaci druheho stupna nezdravia, ked ju stretnu na ulici. Bezne nezdravia nikoho, ani upratovacky alebo skolnika. Pouzivaju vulgarizmy aj ked su len dva metre od ucitelov alebo malych ziakov.
To nie je sprostost, to su vysledky tych merani a nielen u nas. Slovensko v nich vyskocilo ako krajina, kde je to zvlast vidno.
"To absolútne nezáleží od sociálneho prostredia, ale od toho, ako a koľko sa dieťaťu venujú rodičia."
To je pravda, ale rodina v tazkej socialnej nudzi nema take zdroje, podmienky alebo cas venovat sa detom. Takze v tazkej socialnej nudzi mozu byt osamele matky atd.
Ja mam v triede tri romske deti a mali ciste jednotky. Su z usporiadanych rodin, ktore sa im venuju. No mam dieta v tazkej socialnej nudzi a tam uz sa mu nema kto venovat, respektive nezvladaju to take rodiny.
Odporúčame