45 rokov kapitalizmus nevydrží,druhý pilier je podvod,krach tohto systému sa blíži...
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
a este sa ma ist podla planou panou s EU do dochodku v 70 rokoch,kolko ludi do vtedy vydrzi
Neboj,vydržia politici a tí čo sa celý život priživovali na práci iných.To jepredsa kapitalizmus.Je zaujmavé,že mladí nemajú prácu a tobôž ľudia nad 50 rokov.neviem čo chcú nakoniec s tými ľuďmi vykonať. Žeby sa oprášila myšlienka Eichmana a Mengeleho?Lenže tí nelikvidovali svoju rasu.Ako môžu predlžovať vek do dôchodku,keď nie je práca ani pre mladých?Ten debil zo SaS sa už tešil,že Nemecko otvori trh práce a Slováci budú môcť pracovať v Nemecku za nižšie mzdy ako Nemci.No to sú politici Slovenska!Nie je to hanba všetkých Slovákov čo takúto bandu volia?
Hanba je to ze volia ludi, ktori im slubuju ze maju carovny prutik na generovanie penazi. Kym si ludia neuvedomia ze dochodky nepadaju z neba ale z odvodov, budu somarov volit znovu a znovu. Pokial si neuvedomia ze pokym nebudu odvadzat aspon polovicu platu na dochodky, tak jednoducho ziadne nebudu...
Garantuje iba v konzervatívnych fondoch. V tých rizikových, kde hrajú vabank s vašimi peniazmi, nikto nič negarantuje. To je vaše riziko, ste investor, ak ste zle zainvestovali, môžete aj všetko stratiť.
Len DSS nikdy neprehrá.
O zisk sa s vami podelí, ale straty vám ponechá celé.
Iba skutoční zlodeji môžu podporovať takúto zlodejinu. A nútiť ľudí povinne živiť ďalších parazitov.
DSS - čítala som že pán Socha si vyberá výplatu 40 000 EUR mesačne, pán Kouřil 23 000 EUR....Slovenskí sporitelia plaťte, skladajte sa. 2. pilier tuneluje penzie šúčasných penzistov. Každý normálny človek vie že je to zlodejina veď nikto to ani takto v Európe nedovoľuje len Slovenskí politici. 2.pilier je dar peňazí Slovákov do zahraničia finančným špekulantom, ktorí za peniaze Slovákov bohatnú.
A koľko berú v sociálnej poisťovni, koľko sa tam vypláca odstupné a ako sa tam hospodári z peniazmi? To nie je zaujimavé?
Ten PODVOD je v skutočnosti ešte hroznejší, pretože ako vždy, aj tento článok aj pre jeho rozsah nemôže obsiahnuť všetky súvislosti. Veľa naznačuje, napriek tomu hrôzu trocha prikrášľuje!
Odvody de jure nie sú sporením. Tie peniaze do 2. piliera v skutočnosti odchádzajú zo štátnych aktív. Ak by 1,5 milióna "sporiteľov" malo tých 758 eur, štát za rok stráca 1 miliardu 228 miliónov eur.
Takže, ak by som mal mesačne 758 eur, z toho na sporenie 9%, tak za rok x12 = 818,64 a nie 834 a ešte k tomu odrátané poplatky.
Ďalej - kto v 20-tich rokoch má plat 758 eur? aby 45 rokov mohol dotovať - KOHO ?
Ďalej, choďte /skúste to/ do hociktorej banky za riaditeľom hociktorej pobočky a povedzte mu, že chcete si založiť termínovaný vklad na 45 rokov, a každý rok vložíte 818 eur. Bez mihnutia oka, bez žiadnych poplatkov vám dá 4%
A teraz počítajte - vyjde vám, že 2.pilier je NAJSOFISTIKOVANEJŠIE OKRÁDANIE občanov štátu, organizované jeho vlastnými politikmi!
Svätá pravda.
Je to podvod a krádež páchaná na občanoch Slovenska.
Vláda zákonom prikázala občanom dávať peniaze, ktoré išli na ich dôchodky do sociálnej poisťovne dávať - vkladať do súkromných spoločností. To je "podnikanie" za účasti politikov.
DDS-ky si z každého vloženého eura, každý mesiac berú poplatky na svoju činnosť.
Poplatky si berú, bez ohľadu na to či vaše peniaze zhodnotia, alebo ich zle zainvestujú a prídete o ne.
A kto vie, či tieto súkromné firmy prežijú a ako dlho a kedy ich vytunelujú a či vôbec za 20, 30 a viac rokov budú mať peniaze na vyplácanie dôchodkov.
Je zrejmé, že tí čo presadili zákon o DDS musia mať z toho trvalý prospech. Inak by takéto zlodejstvo a nezmysel neurobili.
DDS-ky treba čím skôr zrušiť a peniaze z nich previesť do soc. poisťovne. Nech sa štát stará o dôchodky pre svojich občanov.
V tomto nech nám je vzorom Maďarsko, kde Orbán jedným zákonom zlikvidoval súkromných dôchodkových príživníkov a úžerníkov.
Presne tak a preto aj ja obdivujem Orbána za to že nabral tú odvahu,čo na Slovensku nemá nikto.Vzhľadom na infláciu a a nezaručené výnosy,je nezmysel si šetriť na dôchodok.Dôchodky musiapracovať cez soc.poisťovňu a kontinuitne počas kždého roka.Tak ako sme sa my starli o našich otcoov,tak sa majú starať naši synovia o nás a to,že je viac dôchodcov vzhľadom na vyšší vek života ,nuž ale je o to aj výkonnejšia ekonomika,len je potrebné spravodlivejšie nastaviť rozdeľovanie výnosov ekonomiky.Všetky peniaze DSS pretečú hrtanom súkromného kapitálu a občan bude nemilo prekvapený až príde ten jeho čas.
Orban bol k tomu donuteny. madarska republika musela dochodky kryt zo zahranicnych uverov, a druhy pilier im fungoval asi tak ako tu na slovensku, teda nic moc. cize madarska republika si brala zahranicne uvery, aby mohla pokryt vypadok prijmov do socialneho systemu. toto prinieslo cely stat na pokraj bankrotu. cierny peter ostal v ruke len orbanovi, socialisti pred nim len brali uvery, ved aj co, aj takto zaplati niekto iny...to je tragedia vychodnej europy. mame hlupych ekonomov a skorumpovane vlady ktore sa dokazu veselo zadlzovat...
božská naivita. A ty si myslíš, že to narastajúce zadlžovanie Slovenska, čo sa snažia títo teraz vládnuci farizeji pripísať na vrub výlučne Ficovi, to je zapríčinené čím? Vedeli dobre, že 2.pilier bude odčerpávať obrovské financie, deponovali na to peniaze za predaj SPP - ale tie už sú preč. Obrazne povedané - v priebehu 5 rokov sme darovali SPP do DSS! Na to bolo treba SPP predávať? Bol budovaný rukami našich otcov a za ich peniaze a mal im na staré kolená zabezpečiť aspoň lacný plyn zárobkom z prepravy. A vidíš, čo s tým títo superekonómovia vyparatili. Čo myslíš prečo vláda emituje ďalšie a ďalšie dlhopisy? Oni ti to zdôvodnia - na reštruktualizáciu predošlých dlhov. Raz ich však bude treba aj zaplatiť - nielen reštruktualizovať.
Fico vládol počas najväčšej konjunktúry, ktorá bola v SR, ale nie že by bolznížil dlhy, on ich zvýšil. A umožnil tie najväčšie rozkrádačky- emisie, mýto, diaľnice, štadión.... atd. Škoda, že nie sme aspoň tak uvedomelí ako Líbijci a nevyhnali sme ho ako ony za chvíľu vyženú Kadáfiho, ktorý ich tiež pekne okráda, ako nás okrádal Fico a celá ľavičiarsko-podnikateľsko-komunistické kapitálotvorná bandy.
...veľmi zaujímavé ... takže svetová kríza podľa teba pre Fica bola najväčšia konjuktúra - tisíce prepustených zahraničnými firmami pôsobiacich na Slovensku a ďalšie tisíce, ktorí sa vrátili po prepustení z Čiech, Maďarska, Rakúska, Írska - ale čo vypisujem - z celej európy. Čo myslíš koľko peňazí stála snaha za každú cenu udržať čo najväčšiu zamestnanosť aby po kríze sa čo najlepšie dala ekonomika znova naštartovať. Preto sme mali také dobré prognózy - takže ak sa na to pozrieš z takéhoto uhla a budeš to konfrontovať so súčasnou situáciou, tak ako Líbijec, by si musel hnať túto vládu. Ale ušetri si námahu - tá sa udolá sama.
Dám ti dobrú radu - prestaň veriť Miklóšovým kecom.
Už keď si uveril tým lžiam o kríze, tak prvé slová Fica boli, že kríza sa Slovenska ani nedotkne a že sú to úplne zbytočné reči. Potom pripustil že to môže mať malý vplyv a keď sa skončila konjunkúra, prišli sme o objednávky, vrátili sa ľudia zo zahraničia, tak potom keď už sme boli -8% HDP a do toho ešte povedne, tak potom začal , že za to môže kríza. Milošovi by som mal prečo veriť? Vieš mne na rozdiel od teba je úplne jedno či ma okráda pravá, alebo ľavá ruka. Ten tiež pekne začal, starostovia a primátori hlavne z komunisticko-kapitálotvornej vrstvy pomíňali čo sa dalo, naplánovali nezmyselné prímy v čom ich Počiatek ešte aj uisťoval a potom zrazu nebolo. Tak ten Mikloš, nie že by im nedal nič a zrušil odstupné a platy, tak si požičal 2 miliardy € a všetci sú spokojní a hlavne tí čo odišli zo zlatým padákom na rozúčenie.
To je pekná práca odvodov vez sociálnu poisťovňu. Ti čo sa zašívajú po štátnych funkciách majú vysoké dôchodky a tí čo skutočne platia a vytvárajú hodnoty sa ani nedožijú. A pekný mi je to systém, za úradníka, ktorý si sám sebe prihráva veľký plat štát, čize všetci občania akože odvádzajú do SP, či zaťažujú štátny rozpočet a potom sa tvári na dôchodku, že veď mám nárok. Tak ako už 90+ ročný tajomník UV KSS súdruh Biľak, tomu sa už koľko za devastáciu celej krajiny a pozvanie cudzej vojenskej sily, na ochranu jeho neobmedzeného vládnutia už vyplatilo. To je sociálna poisťovňa v priamom prenose. Nezmyselná zásluhovosť, jeni majú 1000+ € druhý 280 € a všetci sú spokojný a ten čo má 1000+ € ešte každý rok poriadne zvalorizujú a samozrejme že všetko na dlžobu. Česť práci súdruhovia komunisti a páni podvodný kapitalisti v DSS. Perfektne to máte vymyslené.
"Ak by 1,5 milióna "sporiteľov" malo tých 758 eur, štát za rok stráca 1 miliardu 228 miliónov eur." - toto by som rad videl rozvedene :) Takze ak je niekto v 2. pilieri, statu posiela kazdy mesiac celu vyplatu ci co? :D
HiroSK...ja ti to teda rozvediem, ale najprv mi dovoľ poznámku: to, že takúto jednoduchú súvislosť týkajúcu sa 2.piliera potrebuješ rozviesť, je dôkazom, že možno 90 % občanov, tak ako ty, v podstate nevie o čo tu ide, ale uverili klamstvám o švajčiarskych dôchodkoch, ktoré získajú jediným podpisom, bez toho aby ich to stálo čo i korunu - oproti tým, s prepáčením, hlupákom, ktorí to nepodpíšu.
Teraz rozvedenie o ktoré žiadaš, vezmi si kalkulačku:
Občan ma mesačný plat 758 eur z toho odvádza do 2. piliera 9%, to je mesačne 68,22 eura, takže za rok, to je 12 mesiacov - 68,22 x 12 = 818,64 eura
Keďže v 2. pilieri je cca 1,5 milióna "sporiteľov" tak potom 818,64 x 1,5 = 1 227 960 000 eur, slovom 1 miliarda 227 miliónov 960 tisíc euro za jeden rok - toto je suma, ktorú Sociálna poisťovňa /teda nie "sporitelia"/ predisponuje do DSS-iek v priebehu jedného roka.
V skutočnosti je to o niečo menej, lebo vieme, že aby 1,5 milióna občanov malo plat 758 eur mesačne, je žiaľ utópia.
Stačí?
HiroSK... k tomu ti pridám takúto malú úvahu sedliackym rozumom:
Predstav si, že by DSS boli tak šikovné, že pre "svojich" sporiteľov k tým 818 euro za rok, by dokázali pre každého "zarobiť" 100 euro. Nevzali by ti ani cent, takže mal by si 918 euro - a to každý rok, takže po 45 rokoch, ako sa uvádza v článku, by si mal na účte o 4 500 euro viac?
Pýtam sa - to by ti zaručovalo švajčiarsky dôchodok? Smiešne.
Lenže, je čo i len toto možné? Lebo z toho vyplýva, že ak by chceli každému zhodnotiť jeho "úspory" o s prepáčením mizerných 100 euro za rok, museli by "zarobiť" x 1,5 milióna, to znamená - každý rok 150 miliónov.
Teraz je tu otázka - kde to chcú zarobiť? V Rakúsku, Nemecku, Francúzsku? Veď tí všetci zarábajú tu, u nás, a na nás. Takže zostáva už asi iba Somálsko - žeby sa dali k pirátom?
To asi nepôjde - ale buď si istý, že pre seba si oni týmto pekných pár miliónikov zarobia.
45 rokov = 131 605 (toto je start pre 46. rok)
46. rok rocne zhodnotenie 3% (v praci kua nevalorizovali, lebo uz si stary chren)
12/46 = 135 553,15
46 - 45 = 3 948,15
mesacne zhodnotenie = 329,0125
poplatok za spravu DF = mesacne dole 0,025% (za kanika 0,065)
1/46 = 131 605 + 329,0125 = 131 934,0125
2 = 132 263,025
3 = 132 592,0375
4 = 132 921,05
5 = 133 250,0625
6 = 133 579,075
7 = 133 908,0875
8 = 134 237,1
9 = 134 566,1125
10 = 134 895,125
11 = 135 224,1375
12 = 135 553,15
mesacne poplatky za spravu DF (0,025%) v 46. roku
32,90
32,98
33,06
33,14
33,23
33,31
33,39
33,47
33,55
33,64
33,72
33,80
33,88
mesacne poplatky za spravu DF podla kanika (0,065)
85,54
85,75
85,97
86,18
86,39
86,6 1
86,82
87,04
87,25
87,46
87,68
87,89
88,10
55 eur mesacne od fica :-)
...naviac, tu nepočítaš že z toho inkasujú ešte tzv. vstupný poplatok a poplatok zo zhodnotenia, takže potom vždy tie nasledujúce sumy sú nižšie...
ano, ale zamerne som uvadzal iba tento, lebo ide v % vyjadreni o najnizsi poplatok, ale v nominalnom sa jedna o zdaleka najvyssi.
a ak sa nemylim, tak prave tento poplatok je zaroven poplatkom zo zhodnotenia. od konecnej sumy bude treba este odpocitat 3%, ktore si stiahne zivotna poistovna.
PS vlastne som tam zabudol uviest aj 12 mesacnych prispevkov zo mzdy, takze tak ako zhodnotenie tak aj poplatky budu este vyssie.
...kri.. iba tak pre zaujímavosť, aby som ilustroval, ako sme, VÁŽENÍ OBČANIA štátu informovaní svojou vládou o tak životne závažných otázkach majúcich vplyv na kvalitu života po dlhé roky, kde naviac, sa prelievajú miliardové sumy, mám otázku:
Tie 3% si stiahne životná poisťovňa z tej sumy iba raz, alebo každý rok 3% zo zostatku sumy na účte?
iba raz, na konci "sporenia". z tych 131 605 euro za 45 rokov to bude pekna suma. 3948,15 eur a este ani prstom nepohli, za nic dat takmer 4 000 eur... hmmm to musel byt genius...
takto sa to nazyva:
"...inkasné náklady pri kúpe doživotnej anuity ako percento z jednorazového poistného (gamma) vo výške 3% (vstupné náklady poisťovne vyplácajúcej dôchodok)!"
...tak len pozor, aby si nebol prekvapkaný
hovoríš o vstupných nákladoch, ale koľko budú inkasovať sa správu účtu?
predpokladáš, že životné poisťovne sú dobročinný spolok?
aj DSS majú vstupný poplatok z každej sumy 1% a potom Odplatu za správu majetku z jeho hodnoty 0,025% mesačne
"Je to pokles o 62 percent, čo je významný pokles. Cítime to ako krok, ktorý bol urobený proti sektoru dôchodkového sporenia. Pokiaľ sa pôjde takýmto smerom, tak to môže znamenať, že je tu snaha o likvidáciu DSS," povedal Socha. Podľa jeho výpočtov priemerný sporiteľ vďaka zníženiu poplatkov ušetrí mesačne jedno euro."
http://peniaze.pravda.sk/dss-su-prekvape ne-znizenie-poplatkov-sa-im-zda-privelke-p2e-/sk_d ochodky.asp?c=A090304_184651_sk_dochodky_p01
Každý kto je v DSS dostane polovicu zo soc.poisťovne a zbytok z DSS a keďže výnosov nebude tak realma hodnota istiny bude len pre plač.
novacan
OMYL .... iba ak bude mať dosť peňazí na povinné odkupénie renty, ktorá musí byť najmenej vo výške 0,6 násobku ŽM krát stredná doba dožitia.
Ak nebude mať dosť na "osobnom" účte, prepadne nazad do sociálnej poisťovni. (1,2 násobok ŽM).
AK by aj mal na kúpenie renty, vezme čo i len jednu, zomrie, zbytok z kúpenej renty už nikto neuvidí.
"A čo uvidí, ak zoberie prvý dôchodok zo SP a potom zomrie?"
Keď zomrie, nemôže nič uvidieť, ale jeho žena dostane vdovské, to činí polovicu jeho dôchodku.
Ak má nezaopatrené deti, tie dostanú sirotské.
Bolo by dobré, človek michal, byť aspoň trochu v obraze, než začnete o niečom diskutovať a niečo kritizovať.
veď už od začiatku každému rozumne zmýšľajucemu človeku muselo byť jasne, že druhy pilier je jedna pyramídova hra, možno, ak budu mať sporiteia šťastie, že neprídu o celu sumu, ale s toho čo si našetria počas života tak to im bude stačiť tak na pár rokov ich dôchodkového života, stále a stále u nás plati, že najlepšie sa dá zarobiť na sprostosti ľudi.
A sociálna poisťovňa je aká hra? Celý život platíš cudzích ľudí a ak zomrieš 62 ročný tak veľká krásna nula. To je superspolok, že.
Som obyčajný človek (nie Matovičov) ale viem anglicky. Čítala som štúdiu na internete v angličtine že 2. pilier sa všade rozkradol alebo ľudia z neho dostali minimum. Ale vieme že Slovenskí politici sú veľmi uplatiteľní zahraničními... Jednoducho povedané vďaka zlodejine 2. piliera Slováci po celoživotnej práci nebudú mať dôchodok ani v priebežnom ani v 2. pilieri. Životná úroveň na Slovensku bude len upadať a upadať. Slovenskí politici sa budú snažiť nám obyčajným ľuďom len zvyšovať dane, vymýšlať nové dane.
Hlavne nech sa mame dobre teraz, na dochodku uz treba len zhynut od hladu, vsakze? :)
HiroSK
Čím a komu zaručuje DSS vyšší dôchodok ?
Absolútne ničím, navyše, ak DSS-kár vezme čo i len jednu rentu a zomre, peniaze sú fuč.
Vyšší dôchodok bude MOŽNO mať zopár jedincov, ktorí majú nadštandartný príjem a tým aj vyšším odvodom. No a samozrejme, ak budú DSS-ky zhodnocovať správnym investovaním.
Už keď sme pri tom zomieraní. Nedávno som bol na pohrebe cca 56 ročného a vieš čo dostal zo sociálnej poisťovne ? No veľkú guľatú nulu a rovnako aj deti. Ale to je asi v poriadku a pracoval a platil dôchodcov od 18-teho roku. Takže 38 rokov. To je super podnik ta SP.
...len taká malá otázočka... do toho 18 roku kto mu vyplácal rodinné prídavky a platil základné a príp. odborné vzdelanie a možno bol aj členom školského športového strediska alebo nebodaj športovej triedy - takže vytrhávaš z kontextu a používaš terminológiu zlodejov ktorí zaviedli 2. pilier. Pamätaj si: on do toho 56 roku neplatil dôchodcov. On odvádzal zákonné odvody stanovené vládou prostredníctvom Sociálnej poisťovne do štátnej kasy.
Práve takýmto deformovaním termínov a ich zmyslu ako si možno nevdojak použil ty, je možné oklamať milióny ľudí a nahovoriť im /ale to asi zbytočne všetko opakujem/ - skrátka - budeme mať ŠVAJČIARSKE dôchodky!
A v čom je pointa - tí, čo to vymysleli, majú z toho švajčiarsko už teraz!
No aby sme to uviedli na pravú mieru. Bol prvorodený a prídavky začínali na 70 Kčs/mesiac a končili na 90 kčs/mesiac. narodil sa v roku 1955 do 1969 bolo 70 Kčs takže spolu 11 740 Kčs a potom 4320 spolu na rodinný prídavkoch 16 060 Kčs. Mal hlavne rodičov, ktorí mu zabezpečili jedlo, šaty a všetky potreby. Tú školu čo spomínaš, tak tí rodičia aj platili dane z ktorých sa platili školy nemocnice a úrady. Takže nevytrhávam s kontextu. Nech náklady zo strany štátu boli aj 50 000 Kčs, ale už od 20-tich po vojne platil dane a hlavne odvody a nie malé. Ak sa tie peniaze nedali dôchodcom, tak kde sa dali. veď podľa teba potom musí mať SP bilóny a bilóny. Ale tá má len dlžoby. Najlepšie je povedať, že do štátnej kasy, ale to je lož. SP mala a má svoj podúčet v štátnej pokladnici. Takže nie deformované termíny, ale krutá realitam ktorú ty odmietaš a táraš o nejakej štátnej kase. A čo je to tá štátna kasa?
...teší ma, že už začínaš uvažovať o tom komplexne...možno časom prídeš aj na to, čo je to štátna kasa /a že aj jednotlivé fondy Soc. poisťovne sú jej súčasťou a že min. financií s nimi manipuluje podľa potreby/. Takže aj tvoje výpočty sú vytrhnuté z kontextu - pretože tie cifry, s ktorými počítaš, tie nám nespadli z neba, ale tie niekto stanovil - a podľa čoho? Podľa toho ako mu to ekonomika - a teda tá štátna kasa dovolila. A dlžoby? Napr. keď má televízia dlžoby - z čoho sa zaplatia? - zo štátnej kasy!
Občana ponoreného a bezvýhradne dôverujuceho v štátnu kasu ťažko presvedčiť o čomkoľvek. Veď je to geniálny systém , starý a dobrý Jedným kradnúť brať a druhým dávať. No čo už štátna kasa to je ako hrnček var stále sa v nej niečo najde.
Nie že Slováci na starobu nebudú mať čo jesť ale "elita" nám zoberie byty (ľudia nebudú mať na nájomné). "Elita" urobí také zákony že ihneď bude "zákonná" exekúcia. Takže najprv si obyčajní Slováci zoberú hypotéku na byt, ktorú splácajú 30 rokov a potom "elita" ho podľa ich zákonov ukradne.
DRUHÝ PILIER - DSS je podvod.
Väčšina budúcich DSS-kárskych dôchodcov neuvisí ani cent zo sľubovanej švajčiarskej renty.
Ak aj splnia podmienky, vezmú čo i len jednu povinne kúpenú rentu, zbytok peňazí je fuč.
Za celý čas má prospech výhradne súkromná DSS-ka.
No a ešte agenti DSS, ktorí inkasovali provízie v priemere 2.000,-Skk. Maximum bolo 3.500,-Skk.
Zrátajte si, koľko zarobil za všetky podpisy, ak tých zmlúv dal podpísať napr. 1000.
No a tie peniaze, čo im vyplácali DSS-ky, musí niekto zaplatiť. Jedine DSS-kári.
2. pilier má veľké množstvo súvislostí a dopadov. Trocha si zafilizofujem. Je 6 slovenských SÚKROMNÝCH DSS. Za vklady do nich, vraj, ručí Nár. banka Slovenská, divné - to nemohla urobiť aj za nebankové subjekty, BMG atď.? Sme v EU! Môže do slovenskej DSS vstúpiť občan Poľska? /Som presvedčený že DSS by ho brala všetkými štyrmi. Potom bude NBS ručiť aj za vklady, ktoré za neho odviedla poľská soc. poisťovňa?
Som slovenský občan, požiadal som o maďarský pas, tak som aj občan maďarska, pracujem na slovensku a som "sporiteľom" v slovenskej DSS - Aegon. Kto ručí za "moje" vklady? A Slováci, ktorých trvalé bydlisko je v Rajke si majú kde "sporiť" na švajčiarske dôchodky? Veľmi zaujímave je, že celá trojčlenná DOZORNÁ RADA rada slovenskej DSS Aegon, sú maďarskí občania s trvalým bydliskom v Maďarsku a to je fakt, to si môžete overiť v súdnom registri! A čo jazykový zákon? Oni dozorujú nakladanie s mojimi peniazmi. Nech mi teraz skúsi niekto povedať, kto za čo ručí!
...zdá sa že sme v koncoch..
...ešte trocha počtov: po 5 rokoch, čistá hodnota majetku DSS je 3,694 miliardy eur. Za tú dobu SP odviedla do DSS 3,92 miliardy - takže z odvedených peňazí chýba 226 miliónov a zostáva otvorená otázka, koľko pomocou tých miliard zarobili a kde je ten zisk.
Ale späť. Spravujú v január 3,694 eur a ako Odplatu za správu inkasujú smiešnych 0,025% mesačne z čistej hodnoty. Ten smiech nás prejde, keď si vypočítame že je t za január 923 500 eur. Pritom každý mesiac sa táto suma zvyšuje. Generali uvádza priem. plat 758 eur - ja budem počítať skromne z 500 eur - i tak sa spravovaný majetok, bez toho, aby pohli prstom, každý mesiac zvyšuje o 500 x 9% = 45 x 1,5 = 67,5 milióna eur a teda sa zvyšuje aj Odplata za správu, čo za rok prekročí sumu 11 miliónov eur.
Alebo ináč, aj ak by priemerný plat bol iba 500 euro, DENNE do DSS tečie 67,5:30= 2,25 milióna euro.
Ale nevadí, pani Radičová vyžobre od EU trocha múky, napečieme chlieb a budeme ho rozdávať.
A nemozete sa voci tomu vzburit? Mna sa to netyka,tak ma to akosi ani neinteresovalo,ale ako tak citam vase prispevky, tak je to fakt Mega podvod. Majsky s Frunim su popri tom len taki ucni!
...sorry..okovidi, ako že netýka - ďalší omyl naivných slovenských občanov. Odvody do DSS zapríčiňujú v súčasnej dobe v štátnej kase deficit okolo 1 miliardy ročne. Na sanovaní tohoto deficitu sa zúčastňujú vyššími daňami, odvodmi a poplatkami všetci občania štátu.
Takže 1 miliarda deficitu deleno 5,5 milióna občanov . Z toho vyplýva že nie že sa ťa to netýka, ale každý občan, aj invalid, aj dieťa a aj batoľa v kočíku, dopláca na DSS sumou 182 euro za rok !
Tak čo, nevzbúriš sa?
ja ba som ešte zdôraznil to že na sanovanie štat.rozpočtu prispieva daňami každý občan t.j. aj ten čo nie je v II. pilieri, ale aj ten čo je v II. pilieri a to 2x, čiže 1x zaplatí odvodmi zo mzdy do II. piliera a 2.x vo forme zvýšených daní na náhradu odvedenej čiastky chýbajúcej v štátnom rozpočte - je to neuveriteľné. Pomaly sa priznáva oficiálne, že návratnosť vložených prostriedkov po niekoľkých desaťročiach je riziková, politici-experti polit.strán na sociálne veci to vôbec ani trochu nepripúštajú, s ohromnou vehemenciou hovoria o šporení (je to investovanie) hoci tkzv. úspory okrem sumy na tkzv. výpise nik neuvidí-nebude si ich môcť nikdy vybrať ako úspory z banky, ale len v tom dobrom konci bude mu kúpená tkzv. životná renta u inej spoločnosti na to vytvorenej (tá znova zhrábne poplatky). Už len tá sila s akou vehementne obhajujú politici II. pilier je sama o sebe podozrivá. Je to len odklon trvalého trvalého toku našich peňazí do stratena.
A čo sociálne poisťovňa to je tá najlepšia a najhospodárnejšia inštutúcia? Keď došli privatizačné peniaze tak začal problém. Veľa dôchodcov má vysoké dôchodky a podiel toho čo odvbiedli svojim dôchodcom a dostanú od súčasných pracujúcich je často až trojnásobný. Veď nie je málo občanov čo odpracovali 25 rokov a dôchdok poberajú 35 rokov.
Lenže oproti súčasnosti platili ani nie 1/3 svojim dôchodcom v porovnaní s tým čo dostavájú od dnešných pracujúcich.
Veď to je princíp poistenia. Dnešní mladí platia možno 1/10 toho, čo budú platiť v budúcnosti. Aj ropa stála pred 50 rokmi 2 doláre.
To nie je princip poistenia, ale okrádania. Kým súčasným dôchodcom boli byty prideľované podľa zásluh v SZM a KSS, alebo PS-VB, alebo cez úplatok nejakému súdruhovi na bytovom podniku, tak súčasní mladí ľudia si musia zobrať hypotéku zo splatnosťou 25 rokov. Takže ak sa dnešní mladí ožení/vydá povedzme 27-30 roční tak do 53-55 rokov spláca len hypotéku a samozrejme k tomu trteba byt zartiadiť a živiť deti a no a poriadne platiť dôchodcov. A ty nemáš problém si len tak napísať, že vraj to je princíp poistenia. Vieš čo je princíp poistenia. Že platia poistníci a uhrádza sa niektorým, npr, škoda... atd. Ale tu trebe aby pomaly jeden pracujúci platil hypotéku, zariadenie domu, prevádzku, stravu, ošatenie seba a svojich detí a ešte posielal dôchodcovi aspoň 600€ a ten ešte nadáva, že má málo, že veď on platil svojmu dôchodcovi, ale zabudol že len 300 Kčs zo zárobku 2500 Kčs. Takže také je to tvoje poistenie.
To si sťažuješ? Však si chcel slobodu. Tak ju máš. A prideľovanie bytov: To chceš povedať, že všetci, čo bývajú v panelákoch dostali byty od VB a komunistov? Všetci si poctivo zaplatili 30 tisícový vklad a potom ho tiež splácali 30 rokov. Aspoň vidíš ako kecáš: Zo zárobku 2500 Kčs si ľudia vyplatili aj hypotéku na byt, nakúpili lacné, kvalitné potraviny, chodili do kina a divadla, vychovali deti, postavili školy...platili hudobnú, šport,... Možno, keby som teraz zarábal 2500 €, tak by to zodpovedalo úsiliu komunistov.
Nie nesťažujem si, len popisujem realitu. Čo to má spoločné zo slobodou? Nie všetci, ale 90% čo býva v bytoch áno. 30 000 Kčs sa platilo, ako vstupný členský vklad do družstevného bytu, ktorý sa splátkami odkupoval, na rozdiel od prideleného štátneho, mestského, obecného alebo podnikového bytu, ktorý bol stále majetkom príslušnej organizácie. Takže vôbec nekecám a družstevné byty začali, až vtedy, keď komunistický protekcionizmus, úplatkárstvo nabralo také rozmery že to už nezvládala ani ŠTB. Žiadne hypotéky nejestvovali.Či v družstevnom, alebo štátnom sa platilo tkzv. nájomné čo bolo od 200-500 Kčs/mesiac. Komunisti sa fakt usilovali a usilujú sa dodnes, keď už bolo ich okrádanie šafárenie tak obnludné, že bolo neúnosné tak zorganizovali nežnú revolúciu a dnes sú milardári v SK a cheli byť miliardári v € čo sa im za Mečiara a potom za Fica aj darilo, len teraz akosi prichádzajú o kšefty.
Družstevné byty začali okolo roku 1960. Prvé boli na Sibírskej v Bratislave. Splácala sa anuita. Bolo to okolo 200 Kčs + voda, plyn...Byty potom odkupovali za zvyškovú hodnotu od cca 150 tisíc Kčs už za "demokracie". Preto niektorí dôchodcovia platili za byt 3000.-, iní "družstevníci až 60 tisíc. Čo je vlastne 2000 €. Chcel by som komunistický byt za komunistickú cenu. Možno stál cca 5000 - 8000 € podľa veľkosti.
No veď si len potvrdil, že súčasní dôchodcovia mali veľké sociálne výhody už za pracovného života a pokračujú v ňom aj teraz, na rozdiel od súčasných mladých pracujúcich rodičov. Veď si napísal, že by si chcel komunistický by t za komunistickú cenu, ale súčasní dôchodcovia to všetko mali.
Aspoň vidíš, že to bol dobrý systém. Na záver polemiky: Táto generácia vďaka práci súčasných dôchodcov bola nezadĺžená. Dlhy vznikli šafárením po roku 1989.
Toto ešte nikto nevyvrátil:
Andersenova rozprávka pre mladých 23 september 2005
No to bol fakt perfektný systém, ten komunizmus. Najskôr všetko zoštátnil, ukradol, potom mena peňazí čo obrala všetkých dohola. Potom rozdávanie a kradnutie a budovanie nezmyslov a keď sa všetko pomíňalo tak zostali v 89-tom prázdne regále a neboli ani základné potraviny. To že bola nezadĺžená generácia? Veď posielali peniaze do Vietnamu, Kambodže na Kubu. a samozrejme ZSSR.. už si zabudol na internacionálnu pomoc a export socializmu po celom svete? Zostali po nich morálne zastaralé fabriky, ktoré ich synovia ešte rozkradli. Prázdna štátna pokladnica, zdevalvovaná mena a obrovské ekologické záťaže v zničenej prírode. Asi si zabudol že npr. Váh v Žiline bol aj s penou a pri papierni mal modrozelenú farbu? A že nezadĺžená generácia? Si ma rozosmial na ráno.
Teraz sú plné regále a zaplatia to naši pravnuci na dlhoch.
No už keď tak počítaš, tak vypočítaj aj náklady na prerozdeľovanie odvodov na dôchodky v sociálnej poisťovni a zistíš, že tý v DSS sú len slabí babráci oproti soc. poisťovni Len na programy a výpočtovú techniku ráčili dať 3,5 miliardy SK. A na správu majú 4% oficiálne, ale som zvedavý na ten tvoj výpočet.
clovek_michal...podľa "tónu" písania si asi pan_Ekonom - farizej ktorý štekmi vytrhnutými z kontextov iba rýpe a provokuje...
...tak ti odpoviem: Sociálna poisťovňa má ďaleko rozsiahlejšiu agendu a nie iba dôchodky a je teda jasné, že musí vykonávať veľa rôznych činností a z toho vyplývajú aj jej režijné náklady. To ale nie je argument na ospravedlnenie toho, že tu štát okrádajú zdanlivo anonymné finančné korporácie prostredníctvom DSS, pomocou niekoľkých dobre zaplatených tvorcov a ochrancov 2.- piliera.
Ale späť. Napríklad vinou 2.piliera musí Soc. poisť. každý mesiac prekontrolovať cca JEDENAPOL MILIÓNA správnosti odvodov do dôchodkového fondu a previesť ich na účty DSS - skús mi povedať, kto túto činnosť zaplatí?
Prečo sa nepýtaš napr. na náklady Min. hospodárstva, keď prakticky už skoro žiadne hospodárstvo nemáme - všetko je predané do cudzích rúk. Alebo na zdravotné poisťovne - aký majú zmysel, mimo kšeftu pre seba?
clovek_michal... potom ešte taká maličkosť k veci - v Soc. poisťovni vieme kto a za čo a ako je platený.
Ak si taký fundovaný, prezraď kto, ako a za čo je platený v DSS - aj ja som zvedavý.
Buď si zamestnanec soc. poisťovne, alebo tomu abslutne nerozumieš. Ja neobhajujem DSS nedopadne to dobre, keď budú mať platiť, ale SP je jeden nehospodárny moloch, kde mnoho ľudí žije nad pomery a rozhadzuje z ťažko odvedených peňazí o ktoré sú ukrátené deti. No a akéže činnosti to tá soc. poisťovňa robí a platiť do DSS cez SP to je dalšia sprostosť, veď môžu platiť priamo, aj keď celá DSS je nezmysel.
nie som zamestnanec soc.poisťovne a trocha tomu rozumiem - a relatívne obhajuješ DSS, ak tvrdíš, že sú len slabí babráci oproti soc. poisťovni, zrejme myslíš, čo sa týka nákladov.
To je ale iná parketa - to by si sa musel pýtať čo robí 700 ľudí na min. financií a ďalšie stovky a tisícky na ďalších Ministerstvách /povedzme kultúry, alebo životného prostredia, výstavby - čo staviame/ a ďalších štátnych byrokratických inštitúciách - dnes, keď miliardy už boli investované do výpočtovej techniky a napriek tomu, obyčajným...sorry...bežným ľuďom iba pribúda starostí a platieb, za rôzne pribúdajúce povinnosti a nariadenia, kde ani jednotlivé úrady nie sú schopné si odovzdať identické informácie. Zober si len také zúčtovanie zdravotného poistenia - kto to nariadil? Vymyslený úrad pre kontrolu zdravotnej starostlivosti, pritom poisťovne to nazaujímalo Spočítaj tú stratu času a náklady miliónov ľudí. A o tom to je..
Neobhajujem DSS, ani relatívne, jediné pozitívum je, že sú tam peniaze na konkrétne meno a každý sporiteľ aspoň vidí, koľko zaplatil, na rozdiel od SP. Ale to je tak všetko z výhod. tej trochu výchovy. Potom už nasledujú len samé nevýhody. Investovanie do akcií, je v podstate investícia do nádeje, že nejaký nápad, podnik bude fungovať a vytvori zisk. To je možno zaujimavé pre jednotlivcov, ktorí manipulujú a lobujú do znenia obchodných zákonikov, aby zarobili, ale pre celá populácie to je úplne nanič, lebo keď to robia všetci už s toho nie je zisk. Tvrdiť, že megalomanské spôsoby prevádzky a nezmyselné náklady v SP je iná parkete, je dosť zavádzajúce. Lebo to všetko sa platí z odvodov pracujúcich. DSS aspoň musia zverejniť to trapné percento, ale častešje stratu, lebo všetko čo získajú pomíajú na svoj luxusný život, ale aspoň si nepožičiavajú, zatiaľ, lebo nemusia platiť.
Keď budú musieť platiť, budú si požičiavať a následne budú krachovať, lebo zisk si už dávno rozdelili pre seba a ako správni bankári straty nechajú sporiteľom. Ak by nezarobili tak výplata 0 €. Ale ani ľavičiari a ani prvačiari týmto chamtivým luxusne žijúcim bankárom takto nie sú ochotný nastaviť podmienky. Ja osobne by som ich donútil všetky peniaze mať uložené a evidované v NBS a účet by som zverejnil, ale to by začali pišťať ako myši a tárať o zmarených investíciách...atd. Ale priamu demokraciu odmietame sme nezodpovední, tak nás okrádajú, kto nám pomôže?
...no vidíš, konečne niečo o veci... tou vecou je nezmyselnosť 2. piliera... teda prečo tie kecy o zrútení sociálnej poisťovne, o jej nákladoch na prevádzku, o demografickej katastrofe, o tom kto je súdruh a kto nie a podobne...to je len odvádzanie pozornosti od faktu - že 2. pilier je iba ďalším sofistikovaným spôsobom z mnohých, ktorými sú okrádaní občania tohoto štátu - dokonca aj vlastnými politikmi. Takže teším sa už na prídel múky od našej úspešnej vlády a začínam sa učiť maďarsky. A teším sa na reakcie tu niektorých - šak tú múku na začiatku objednal súdruh preceda - a zas sa máme na čom jeden deň doťahovať. Pán Peter Socha to určite s úsmevom sleduje a zatiaľ si za ten JEDEN DEŇ za tzv. správu majetku našich "sporiteľov" zinkasuje Odplatu presne 30 783 euro. Ešte raz a slovom - dnes- za jeden deň tridsaťtisícsedemstoosemdesiattri euro.
Na to ti zbino dá argument - čo chceš, však to je podľa zákona.
No to je ten tvoj vážny problém a nechápavosť, že náklady na prevádzku, nezmyselne vysoké dôchodky pre vyvolených dôchdcoch a ndemgrafickej nerovnováhe považuješ, len za kecy, ale bohužiaľ kecy to nie sú. To je nepríjemná realita, ktoré ťa už asi moc nezaujíma čo jentypické pre hlavne starších egoistických spoluobčanov. Kým žijem platte a liečte ma starjte sa a keď zomriem robte si potom čo len chcete, aj 50 pilierov aj 1000. Keď už ja nebudem potrebovať.
Čo je investičné sporenie takej obrovskej masy občanov je ťažko povedať, ale dobré to moc nie je. No a čo lepšie by sme vymysleli. Možno áno, reverzný úver z majetku dôchodcu. Dedičia sa budú menej biť a nenávidieť a dôchodca si užije vlastný majetok. To by bolo riešenie a hlavne pracovať až do vysokého veku a byť sebestační, nie na krku všetkým občanom ako nenásytná guľa.
Ručenie je len hra a táranie. Ručenie vyzera tak, že sa natlačia bankovky, ktoré sa rozdajú, ale ich hodnota-kúpna sila klesá. Tkaže nik neručí za nič. Ty vieš čo bude zajtra, za rok, za 10 rokov? Presne tak je to aj z ručením. Jediné čo sa dá, že to ručenie sa prenesie na všetkých občanov.
Opäť to isté, čo obvykle. Na jednej strane kritika, že poplatky sú vyššie, ako výnosy, teda človek napokon nedostane ani len nominálnu hodnotu vložených peňazí. Na druhej strane hlavné vylepšenie druhého piliera, prezentované ministrom práce má spočívať práve vo zvýšení poplatkov.
Aby človek aspoň nominálne dostal to čo do DSS vložil nesmela by DSS počas celého obdobia platieb a odchodu do dôchodku SKRACHOVAŤ, ako sa to teraz deje na Západe (napr. Lehmann Brothers v USA)
Potom ostanú len oči pre plač.
veľmi si si zvykol, že sú tu ľavicové vlády z 20 tich rokov SR až 15 rokov. Pravicová vláda je tu len druhý krát, takže konečne sme vyhnali ľavičiarov, čo najskôr krádežou, podvodom a táraním vytvorila tkzv. kapitálotvornú vrstvu a potom počas minulej vlády táralali o sociálnom štáte a kradli a tendrovala na všetky strany. Treba zrušiť presne takých ako si ty a hlavne vyhnať už tých ľavičiarských rozkrádačiek bolo dosť.
Ty vies tak uzasne pocitat. Pravicova vlada tu bola 8 rokov predtym a teraz je tu tretikrat. Takze si skus spocitat kolko to je 9 rokov z 20. A skus si tiez spocitat kolko ludi v tejto debate ma podobny nazor ako ty, aby si si vedel spocitat, ako je to s tym rusenim. Lebo mam pocit, ze uz kazdy pochopil, iba tebe este nedochadza.
Len abz si si osviežil pamäť, ako kto vie počítať:
1990-1991 - Všetci VPN+SDĽ+KDH t.j. všetci
1992-1994 HZDS+SHS+SDĽ ľavica
1994-1998 HZDS+ZRS+SNS ľavica
1998-2002 SDK+SMK+SDĽ+SOP pravica+ľavica
2002-2006 SKDU+SMK+KDH+ANO pravica
2006-2010 Smer-SD+HZDS+ZRS ľavica
2010- SDKU+KDH+Most+Sas pravica
Koľko ľudí ma na pravde názor ako ja? No veď vy ste tu ten ľavičiarsky spolok, takže tak. Jeden druhému si pritalkávate, ako teraz srááášne trpíte.
Pre tvoju informaciu o tych laviciarskych spolkoch, ja som podnikatel. To je prekvapenie co? Ale to nijako nesuvisi s tym, ze nebudem suhlasit s bohapustymi podvodmi a rozkradanim. A s tym osviezenim pamati, to si akoze co dokazal? 98 az 2006 bol kto premierom krajiny a ministrom hospodarstva? Laviciar?
Takže ak si podnikateľ, tvoji zamestnanci majú minimálne 1000+€ plat, platíš im zimnú dovolenku na horách, letnú pri mori. K povinnému obedu im ešte platíš aj desiatu a olovrant. Dôchodovo si ich pripoistil v III. pilieri každému mesačne aspoň 100€. K dovolenke im pridávaš týždeň navrch a 13+14 plat je úplnou samozrejmosťou a ak je dobrý rok tak ešte plus koncoročné vianočné prímie po 2000 € a ak niekoho náhodou prepustíš tak ročné odstupné a ďakovné vo výške aspoň 5000€. Pomýlil som sa, alebo zabudol niečo?
To ako podnikateľ už dať nemôže, lebo on nie je DSS. Švajčiarsy dôchodok je len reklamný slogan, ktorý v podstate nič neznamená. Švajčiari na rozdiel od nás sú výrazne občiansky zodpovednejší a o trochu dôležitejšom rozhodnutí okamžite zodpovedne hlasujú v priamej demokracií. Politikov majú len na podradné rozhodnutia. Slovaci, keď im Ľupták ponúkal zákaz privatizácie strategických podnikov tak ignorovali a rovnako ignorovali, keď im Sulík ponúkal obmedzenie právomocí poslancov. Takže podľa toho si naši poslanci robia čo len sa im zapáči či už ľaví, alebo praví. Veď my slováci sa odmietame zodpovedne starať aj o osobný majetok npr. v spoločnom dome, keď je schôdza väčšinou sa na to môžme vykašľať, veď čo by sme sa my zaujímali ako sa hospodári s našimi peniazmi, ale keď je nedoplatok tak za všetko môže vláda a politici. No čo už, čudní su to tu ľudia.
Aké ľavicové strany máš na mysli okresm KSS a SDĽ a stranu pána Ľuptáka. Ja iné nepoznám. Od roku 89 tu stále vládli pravicové vlády a strany stredu. HZDS a SNS májú ďaleko od ľavicovosti. Máš to trochu pomýlené.
Ja som ti ich uviedol v rôznych príspevkoch aspoň 5. Npr.
1.Prevažná vláda ľavičiarov počas existencie SR
2.Nehospodárnosť a plytvanie v soc. poisťovni
3.nespravodlivý a okrádačský systém dôchodkov
4.Rozhajdákanie a kradnutie cez tenre a a štatne, zákazky ľavičiarských vlád
5.Okrádanie rodín a ich detí cez sociálnu poisťovňu a vyplácanie nezmyselne vysokých dôchodkov
Pytal som sa Zbina. Alebo to si zas len ty?
1. Prevazna vlada laviciarov aj keby som s tebou suhlasil nema s druhym pilierom absolutne nic spolocne ani s tym, na co si vtedy reagoval touto poznamkou.
2. Ak je nehospodarnost a pytvanie v socialnej poistovni, nech s paci, investuj svoju energiu do toho, aby sa tato nehospodarnost odstranila.
3. Tvoje institne predstavy o okradacskom dochodkovom systeme sa nezakladaju absoltune na nicom. Predstava, ze ty platis dochodok cloveku, ktory nepracoval je absolutne scestna a tiez som uz v debatach vysvetloval, ze sotva sthas platiti dochodky svojich rodicov a starych rodicov, nie niekomu cudziemu.
4. Nijako nesuvisis s dochodkami a druhym pilierom, a to ze treba vyhnat tuto vladu nic nehovori o tom, ze by ju mala nahradit povedzme lavicova vlada. Ak uz ide len o to.
5. Vyplacanie nezmyselne vysokych dochodkov? To si sa zblaznil?
Už som ti dáávno písal, že žiadnych rodičov a starých rodičov nemám a už sú 15+ rokov mŕtvi. Otec bol na dôchodku 1 rok mam 0 rokov. Takže sme dostali zo SP veľkú peknú guľatú nulu. Takže nie insitné predstavy, ale životná skúsebosť a realita. Predstav si že súdruh Vsiľl Biľak má už 90+ takže už 30 rokov dostáva s toho svojho tajomníckeho platu dôchodok. Koľko si myslíš, že má dnes? 1000+ €. A koľko je takých bývalých štátnych zamestnancov, policajtov, vojakov, ktorí bojovali celý život v nejakom kancli.
svihrnak....
1. - lavicova vlada dala 1 500 000 sporitelom 2 krat...slovom "dvakrat" moznost vystupit z II.piliera....
2.nehospodarnost sa odstranuje... - zverejnenim neplaticov sa za mesiac vyzbierala pekna suma na nedoplatkoch...za ostatne 4 roky sa neplaticom udeloval generalny pardon..
3.momentalne vyska dochodku a valorizacie zavisi od toho, ako sa ktora vlada vyspi...nie je podla teba lepsie, ak sa snazis legalizovat prijmy a sporit si na svoj dochodok??....
4.lavicovu vladu sme tu mali.....a krasne vysoky deficit,rozkradanie......
5.ano...niektori dochodcovia maju skutocne vysoke dochodky...
argument??,....
o 20 rokov, ked bude socialna poistovna vyplacat sporitelom len 50% dochodku, na ktory maju narok...socialna poistovna...sa ta spytam, ci bolo treba zrusit II.pilier....
naklady, ktore s tym boli - ake naklady??...mozes to vycislit???
zisky pre DSSku.....su dane zakonom - a to su poplatky....ak ich nechces platit...nespor si tam...
preco treba vyhnat tuto vladu??,....
zbino čo to trepeš zasa za hlúposti - o akých 20 rokov bude sociálna poisťovňa vyplácať akých 50 % dôchodku na ktorý sporitelia majú nárok - to je sprostosť a nie argument, dokazuješ tým že len kecáš a máš o celej veci iba málo šajnu
hlavne že si môžeš zaškandalizovať
ginfis....ja si sporim v II.piliery..tak ako 1 500 000 ludi.......o 20 rokov sice nebudem v dochodku, ale bude tam dost ludi, ktorym vznikne narok na dochodok....dajme tomu 2 000 000 obcanom...z toho v II.piliery bude napriklad 500 000 obcanov...
podla I.piliera bude stat vyplacat 100% dochodku 2 000 000 obcanov.....ak plati II.pilier, tak socialna poistovna bude vyplacat 100% dochodku iba 1 500 000 obcanom a zvysnym 500 000 obcanom iba 50% dochodku....kedze zvysnych 50% im bude vyplacat DSSka......
co to znamena pre stat??...ze usetril, lebo nema naklad 100% pre 2 000 000 obcanov...ale iba pre 1 500 000 obcanov....tu zvysnu susmu si obcan nasetril...
Ty si super matematik, bude vyplácať 50% ale aj príjem bude mať 50%. Neviem čo ušetrí. Pritom bude vyplácať aj tým, ktorý z 2 piliera nevznikol nárok, pretože si málo našetrili. Koľko je tam rómov, ktorí nepracujú a vstúpili tam len preto, že vtedajší náborčí do DSS im zo svojej odmeny dal polovicu.
.... všimnite si, že najväčším a základným podvodom celého 2. piliera je presvedčiť ľudí, že v dôchodkovom systéme si sporia a že to sú ich peniaze.
Takže - odvody do dôchodkového systému nie sú sporením a prevedené financie do 2. piliera, sú de facto peniaze ukradnuté z dôchodkového fondu.
Ak pouvažujeme nad vývojom financií, musíme nutne prísť k záveru, že šetrenie na dôchodok je hlúposť.
...ak si myslí niekto niečo iné, som ochotný svoje tvrdenie podrobne rozviesť...
ginfis
Toto, čo si uviedol, si mnoho ľudí ani nechce pripustiť.
Navyše si myslia, že ak budú mať na vraj "osobnom účte" zostak akýchsi 10-15.000 €, že budú mať rentu...
Nebudú mať podľa vzorca dosť peňazí na účte, z komerčnej poisťovne, kde by si mali povinne odkupovať rentu neuvidia ani nič - z ich osobného účtu - a prepadnú na minimum dôchodkov do sociálnej poisťovni...
A to "osobné-dediteľné" je v čudu aj potom, ak vezmú čo i len jednu rentu a zomrú... Pozostalým už nejde ani cent.
Začína fungovať neviditeľná ruka trhu,ktorá pôsobí aj v investovaní.
Veritelia bratislavskej akciovej spoločnosti ISTROFIN,ktorá bola nástupníckou spoločnosťou niekdajšieho najväčšieho investičného privatizačného fondu na Slovensku VÚB Kupón,si z výťažku z konkurzu rozdelia bezmála 3,3 mil. eur. Rozhodol o tom Krajský súd v Bratislave.
Podľa rozvrhového uznesenia si pritom tieto prostriedky rozdelia iba veritelia s pohľadávkami prvej triedy, ktorých bolo iba osem.
"Pohľadávky veriteľov druhej triedy priznané neboli," uvádza sa v rozhodnutí súdu uverejnenom v Obchodnom vestníku.
Po takmer siedmich rokoch od vyhlásenia konkurzu na kontroverznú firmu,ktorá čelila obvineniam z "VYŠACHOVANIA" až 150 tis. drobných akcionárov z pôvodného VÚB Kupónu,krajský súd najväčší podiel z výťažku konkurzu pridelil spoločnosti United Transatlantic Alliance Corporation.
Kam a ako miznú peniaze drobných účastníkov investovania,bolo názorne predvedené.
Takže nie pravicová vláda , ale úplatné súdnictvo a samozrejme súdruh sudca, je určite bývalý komunista.
toto sú tvoje argumenty? ...že vystúp z DSS-ky, a je to?
tak na to ti poviem, že veľmi sa mýliš - nie je to! pretože na sanovanie deficitu verejných financií ktoré spôsobuje 2.pilier sa už minulo obrovské množstvo peňazí z predaja zlatonosného štátneho majetku - a ten patril všetkým občanom, nielen účastníkom 2. piliera a teraz sa tak isto na náhrade tých strát podieľame všetci. Ďalej, nikto, kto má trocha rozumu, nemôže súhlasiť s tým, že miliardy štátnych aktív odchádzajú bez nejakého úžitku do rúk neznámych finančných inštitúcii, namiesto toho aby boli investované na zvýšenie úrovne ekonomiky - pretože iba tá je zárukou budúcej úrovne dôchodkov , takže nemiešaj do toho politiku.
Kto toto zaviedol, okráda občanov tohoto štátu a je jedno, či je komunista, budhista, pravičiar, ľavičiar alebo nebodaj janičiar - je to proste zlodej.
zárukov budúcich dôchodkov nie je nič. Súčasný systém je neudržateľný a je len otázka času kedy pracujúci povedia dosť možno 2030 možno 2050 presne tak ako dnes obyvatelia moslimských štátov. Všetko raz skončí, aj dôchodky a určite nepokapeme od hladu, to si len myslia dnešní ťažkou nadváhou trpiaci dôchodcovia.
žiaľ, medzitým zmiznú aj peniaze, ktoré dáva štát do DSS-iek.
štát to sú všetci občania a občania politici a štátni úradnici nemajú nič, takže nič nedávajú, ale spotrebuvávajú čo vytvoria ostatní občania. Ak mi niekto neveri, tak nech si ide kúpiť rozhodnutia štátneho úradnika, alebo nariadenia vlády, či správu štátnych účtov.
...toto clovek_michal čo tu točíš prechádza do hrubej demagógie, vyžívaš sa v kombinovaní poloprávd a jestvujúce skutočnosti komentuješ tak ako sa ti to momentálne hodí. Je jasné, že tu je mnoho tých, ktorí veľa berú a pritom nevytvárajú priamo reálne hodnoty. Mnohí však sú potrební preto, aby zabezpečovali systém, ktorý iným umožňuje tie hodnoty vytvárať. Tu je priestor na to aby sa urobila selekcia čo áno a čo nie a koľko si kto zaslúži. Uvedom si, že žiješ v nejakej organizovanej spoločnosti - a my sa bavíme vlastne o tom, že v tej organizácii sú vážne nedostatky. Ak /dobre/ organizovanú spoločnosť nemieniš uznávať, potom sa musíš osamostatniť, odsťahovať niekde na opustený ostrov a starať sa sám o seba.
No nesmieš byť prekvapený, keď sa zrazu ukáže, že ten ostrov niekomu patrí a ten vlastník ti pošle faktúru za nájom. A nikto sa ťa nebude pýtať, či s tým súhlasíš. Lenže, či 5 miliónov občanov súhlasí s takým 2. pilierom - to bolo treba sa ich spýtať!
Ak považuješ za hrubú demagógiu reálny pohľad na spoločnosť, nech sa páči. Ak niekto zabezpečuje systém a ten systém nefunguje, tak ho nezabezpečuje, ale sa na ilúzií zabezpečovania priživuje a takých tu je. Neviem prečo by som mal ísť na ostrov ak neakceptujem nezodpovednú akože sociálnu politiku ľavicovo zmýšľajúcich spoluobčanov. No veď v tom je ten problém že politici, vlády a úradníci mi posielajú denno denne faktúry a žiadajú platiť, ale nič neposkytujú, takže je to len sprostá krádež a ty ešte tvrdíš že zabezpečujú systém. Nech idú zo svojim systémom a nech sa z neho živia, obliekajú aj bývajú. Kto ich potrebuje. Ty? Tak pre nich otroč. Nevim či 5 milónov súhlasilo, lebo môžu len pracujúci a tých je len 1,8 milóna a z toho je 1 milón v tom nepýtanom sa II. pilieri. Takže ak podpísali zmluvu a nie anonymný hlas ako vo voľbách tak buď sa dali masovo oklamať, alebo nevedia aký to má následok, alebo ty sa zbytočne pohoršuješ a rozčuluješ. Komu česť tomu česť pastierovi trúba.
...clovek_michal..šlapeš si na jazyk ...práve preto čo píšeš som ti odporučil ísť na ostrov. Ty píšeš, že nech idú niekde so svojim systémom, že kto ich potrebuje. V tom je ten vtip, oni sú tu a ich sa nezbavíš - iba ak odídeš ty a to na ten ostrov. Pretože inde sú iní takí istí a možno ešte horší.
A k tomu, že podpísali a dali sa masovo oklamať - to máš pravdu, Lenže to nie je len ich vec, pretože sa to týka aj mňa, aj teba, bez ohľadu na to či sme alebo nie sme v 2. pilieri - a to som tu už tiež vysvetľoval
ginfis...ano...nikto ta nenutil ostat v II.piliery....
z vynosov z privatizacie sli peniaze na dochodky sucasnym dochodcom...nie sporitelom...
neznama financna institucia???....DSSky nie su nebankovky.....sa uvedom..a nepis hluposti...
hej...zvysenie urovne dochodkov...vidim to vo Francuzsku, grecku,taliansku...ako sa im ruca dochodkovy system...
Veľa občanov žije v utkvelej predstave, že štát t.j. ostatní občania sa o nich postarajú a ešte štátna pokladnica, len si akosi nevedia uvedomiť, že je to ako zo sudom dobrého vína, ak sa doňho nedolieva, tak za chvíľu je prázdny a všetci si mysleli že to víno v ňom vznikaá samo od seba, aby sa práve oni mohli napiť.
...vieš čo zbino...tvoje vstupy sem sú neuveriteľné a to už ti mnohí dali najavo...takže keď tu niekto píše hlúposti, ten má značku zbino - vždy si pýtaš fakty, tak čítaj.
-na začiatku pre istú skupinu ľudí bolo povinné vstúpiľ do DSS, čiže nútene /a to je protiústavné/ a je to navrhované znova, dokonca ako ústavný zákon - čo myslíš, prečo?
-výnosy z privatizácie boli deponované na straty, ktoré vzniknú v sociálnom systéme vlyvom zavedenia 2. piliera - opýtaj sa ministra Miklóša, bohužial výnosy sa už minuli, tak sa teraz straty musia hradiť zo štátneho rozpočtu a na vykrývaní deficitu z toho vznikajúceho sa zúčastňujú každý z 5,5 milióna občanov. Doteraz, za 5 rokov, tam išlo 3,92 miliardy euro a v súčasnej dobe to každého stojí cez 182 euro ročne.
-nikde som nepísal že DSSky sú nebankovky - ale keď ťa napadá nejaká podobnosť, nie je náhodná a výnimočne súhlasím s tebou
-si asi jasnozrivý, keď vidíš, ako sa niekde rúca dôchodkový systém, to tvrdia iba propagátori 2. piliera
Napoludnie som počúval reláciu z prvej ruky. Masírovanie občanov o výhodnosti 2. piliera pokračuje, pretože čo iné môže Michal Nalevanko, ktorý s Janou Kolesárovou boli ako zamestnanci Kaníkovho Min. práce a sociálnych vecí protagonistami zavádzania 2. piliera.
Pobavilo ma, že DSSky si zaslúžia väčšiu odmenu za spravovanie peňazí sporiteľov. Aj lekári si zaslúžia viac, aj učitelia, šoféri, zvárači - vlastne všetci v tejto džamahírii si zaslúžime viac. Či?
Najviac ma však pobavilo, že sú potrebné rizikovejšie fondy, kde investori /zaujímavé, že už nie sporitelia/, ktorí sa neboja rizika, pri troche šťastia a dlhodobej účasti, BY mohli viac zarobiť.
Ja BY som potom požadoval, aby Soc.poisť. 50% môjho odvodu investovala do KENA, kde, som presvedčený, že po dobu 40 rokov a tiež troche šťastia, mám väčšiu pravdepodobnosť výhry, ako v2.pilieri.
A keď šťastie mať nebudem - tak utrem hubu, nikto ma nenútil - tak ako aj tých v 2. pilieri. Vidíte v tom nejaký rozdiel?
Orbán,Orbán i keď viacerím z nás ideš na nervy ,jedno Ti nemôžem uprieť.Napriek kriku zlodejov si zrušil druhý pilier a preto chrániš svoj národ.Škoda, že mi máme vládu čo sa spojila z novodobou zbojníckou bandou a ešte zákonmi o povinnom vstupe im v tom pomáha.
Odporúčame