Chcela by som Vám rozumieť. Napíšte viac. Ďakujem
Som rada, že ste sa ozvali. Do istej miery si Vašu príkrosť zaslúžim. Lebo som nepísala aj o vlastných skúsenostiach z „terénu“ (z práce s veľkým sústredením R. v meste). O tom, ako ťažko sa zabezpečuje dochádzka detí do školy, ak si už „navykli“ na toluén (a na život v detských tlupách). Aké ťažké je vyvolať záujem rodičov o prácu, ktorých sme zaradili do mests. podnikov. (Lebo si už už zvykli chodiť do smet. nádob ako do hypermarketu.) Aké je to docieliť, aby sa vôbec zobudili, prišli a boli schopní pracovať viac ako 2 h. Či vykonávať inštitút osobit. príjemcu... A tiež, akí sú tí, ktorí sa zaoberajú R.komunitou, v tomto úsilí osamelí...Prešla som všetkými fázami – od nadšenia, sklamania, cez skepsu až k raciu. Aj k nutnosti upozorňovať, že situácia je vážnejšia, než si to naša spoločnosť pripúšťa. Žiaľ, nepoviem Vám, odkiaľ zobrať peniaze na lopaty, aby ste mohli zapojiť R. do aktivačných prác. A nepovedal to ani autor článku. Kompetentní by však mali...
UNIVERZÁLNE "NERIEŠENIA" - oprava (II. časť)
3. SEM - TAM "JEDNOOKÍ" PRICHÁDZAJÚ SO SUPER NE/RIEŠENIAMI: Nedá sa s tým robiť nič; Zapojenie neprispôsobených do práce všetko ne/vyrieši; Ne/ohrozí živnostníkov...„Nadšenie“, či „sklamanie“ – ale veci neposúva. POMÔŽE LEN DÔSLEDNOSŤ!
4. AK UŽ NEPRISPÔSOBENÍ NIE SÚ ZAMESTNATEĽNÍ v „klasických“ pracovných pomeroch a sú odkázaní na dávky, je nevyhnutné budovať ich zmysel pre občiansku povinnosť. Zapojiť ich do práce v obciach, v mestách, na cestách, v lesoch.. Ako tomu hovorím, PREBUDIŤ „SOLIDARITU OBDAROVANÝCH“ s tými, čo sa v práci celoživotne lopotia (tak aspoň sčasti zmierniť výdavky štátu). (SOLIDARITU UZ NECHÁPAŤ AKO JEDNOPRÚDOVÚ CESTU). A keďže je, podľa štatistík, veľa nezamestnaných VŠ – z oblasti práva, sociálnej práce, masmediálnej komunikácie, manažmentu – tak by pritom mali a mohli zohrať PRIAMO V TERÉNE rozhodnú úlohu. Pravda, pod odborným vedením (bez mýtov, predsudkov i romantických predstáv).
OBDAROVANÝCH“ s tými, čo sa v práci celoživotne lopotia (tak aspoň sčasti zmierniť výdavky štátu). (SOLIDARITU UZ NECHÁPAŤ AKO JEDNOPRÚDOVÚ CESTU). A keďže je, podľa štatistík, veľa nezamestnaných VŠ – z oblasti práva, sociálnej práce, masmediálnej komunikácie, manažmentu – tak by pritom mali a mohli zohrať PRIAMO V TERÉNE rozhodnú úlohu. Pravda, pod odborným vedením (bez mýtov, predsudkov i romantických predstáv).
Aktivity - osadníci - UNIVERZÁLNE "NERIEŠENIA" - niekoľko poznámok (I. časť)
1. Súhlasím, problém chudoby je u nás výrazný. Mnohí sa tak cítia (v osadách, poslaneckých laviciach, aj v špičkových pozíciách). Inak by asi nerobili "psie kusy" a nekradli - každý svojim "štýlom". Iste, problém "rôznorodej chudoby", vrátane chudoby ducha, je nutné riešiť rôznymi nástrojmi...
2. CHUDOBA v osadách i ľudí, odkázaných na sociálne dávky, JEJ PREJAVY A DOPADY však dospeli do takého štádia, že UŽ OHROZUJÚ SAMOTNÚ PODSTATU SPOLOČNOSTI NÁŠHO REGIÓNU. Už tu nejde o deľbu práce, ale len o deľbu jej výsledku (dobrovoľnú,nedobrovoľnú aj uzurpovanú). Podľa mňa je to neprijateľné, pretože takto celé Slovensko degeneruje. Degenerujú tak tí, ktorí robia "NIČ", ako aj tí, ktorí majú práce priveľa (a pre veľkú záťaž stagnujú intelektuálne i emocionálne). Možno preto sa na problém "neprispôsobených" dívajú "slepými očami".
Aktivity - osadníci - K TRANSPARENTNOSTI
Dúfam, že na stránkach tak Úradu vlády, ako aj ministerstiev budú priebežne zverejňované nielen obvyklé zmluvy, ale všetky. (rozširujúce, či nahradzujúce odbornosť toho ktorého úradu) T.j. aj obsahy, počty a finančné výdavky vynakladané na dohody o vykonaní práce, o pracovnej činnosti, o brigádnickej práci, na rôzne príkazné zmluvy a zmluvy o dielo... A tiež, že sa zverejnia aj výstupy zadávaných analytických a iných objavných prác a posudky k nim, po tom čo prejdú programmi na zisťovanie miery plagiátorstva...
Aktivity – osadníci - POTEMKIN, RASPUTIN, a SPOL.
Myslím, že nie je sa čo vytešovať nad početnými zbormi poradcov (t.č. budovanými premiérkou, ako aj ministrami). (zameranými viac na „PSYCHO“ - „TERAPIU“ ako vecne). Pomaly každý poradca, bude mať svojho poradcu a hovorca hovorcu...Stávame sa majstrami v budovaní paralelných štruktúr. Inak. V rámci SR (vrátane samospráv) sa až príliš početné skupiny živia poslancovaním, „radením“, vytváraním PR, „chválením alebo hanením“. PRÍLIŠ VEĽA ĽUDÍ ROBÍ TO, ČO NETREBA, ALEBO TO ČO VLASTNE NEVIE. A príliš veľa robí „nič“. Tak sa nečudujme, že za 20 rokov - sme kde sme.
MALI BY SME SA VYTEŠOVAŤ Z TOHO, ŽE SME MALÝ ŠTÁT A PRISPÔSOBIŤ TOMU JEHO RIADENIE. Veď SR je jedna štvrť Paríža alebo New Yorku ... Počtom obyvateľov sa SR približujú také mestá ako - Madrid (6,1 mil.), Boston (5,9mil.), Barcelona (4,9 mil.) Petrohrad (4,8), Sydney (4, 5). Naši politici sú však nepoučiteľní a budujú si zbory, ako by riadili USA.
Je to pravda, Žiaľ, je to ďalší smutný príbeh našej doby.
Každá neprirodzená smrť je tragédiou.Tak ju vnímam a súcitím s rodinou pána L. Basternáka.
Čo však nepochopím, to sú kroky Mestského zastupiteľstva v Hurbanove, ktoré ho zvolilo za hlavného kontrolóra Hurbanova, keďže nespochybniteľne vedelo, že
a) predtým vykonával priamo v tomto meste funkciu primátora (MZ mu tak umožnilo kontrolovať priamo aj samého seba; kontroly na tejto úrovni sa totiž vykonávajú i za predchádzajúce roky)
b) je výrazne politicky exponovaný a
c) exponovaný v podnikateľskej sfére a spätý s podnikateľskými kruhmi.
Voľbou pána Bastrnáka za hlavného kontrolóra, podľa môjho názoru, Mestské zastupiteľstvo v Hurbanove nezabezpečilo podmienky pre primeraný, nezávislý a nezaujatý výkon kontroly. Prečo ?
AKO PORADÍ L. NICHOLSONOVÁ MINISTROVI A AKO OBČANOM ?
Predĺženie dôchodkového veku – v období krízy a nedostatku pracovných príležitostí nenaplní dôchodkové fondy, najmä v kombinácii s avizovanými zmenami Zákonníka práce. Okrem tzv. „vyvolených“ - budú intenzívnejšie prepúšťaní predovšetkým bežní občania vo veku 50 – 55 +. Ak aj splnia nárok na poberanie podpory v nezamestnanosti a následne na poberanie sociálnych dávok, táto doba sa im pre dôchodok nezhodnotí. Za toto obdobie -podľa platnej legislatívy - za nezamestnaných totiž povinné odvody neplatí nik. A je iluzórne, aby mali prostriedky na tzv. dobrovoľné poistenie. Preto pojdu do dôchodku nielen oveľa neskôr, ale aj s podstatne nižším dôchodkom, ktorý budú pobrať kratšie.
Možno sa následne bude zaznamenávať viac tlakov na priznanie invalidných dôchodkov..., čím sa nákladmi na konanie celý systém predraží. Systémové riešenia sú, no nie sú jednoduché. To nie je „stolová“ hra „ČLOVĚČE, NEZLOB SE !“
Aktivity - osadníci - NEUVERITEĽNÉ alebo REALITY SHOW
Ak sa, ako predpokladám, schopnosť hovoriť (rýchle, asertívne a o všetkom, či získať si mediálnu pozornosť) zamieňa za múdrosť a odbornosť, som v šoku. Mám pocit, že nereálne sebahodnotenie - to je tá skutočná prasacia i vtáčia chrípka dnešnej doby, ktorá nás postihla.
Alebo lobistickým a iným skupinám vyhovuje, že človek bez hlbokých znalostí, skúseností, opravdivých manažérskych zručností bude ľahšie manipulovateľný ?
NOVOPUBLIKOVANÁ VERZIA ZMLUVY - nový link,po zrušení predchádzajúceho linku (na stránke SDKÚ) v priebehu dnešného dopoludnia
http://www.sdku-ds.sk/article/showArti cle/koalicna-zmluva-sdku-ds-sas-kdh-a-most-hid
Tak som si to prečítala. Teda článok Rusko radí Sulíkovi: Pozor, partneri sú nie-priatelia
Zdroj: http://aktualne.centrum.sk/domov/politika/clanek.p html?id=1211003
AKTIVITY - TEXT KOALIČNEJ ZMLUVY
Prostredníctvom čitateľov som sa dostala k textu koaličnej zmluvy, publikovanému na
http://www.sdku-ds.sk/article/showArticle/koalic na-dohoda-2 .
Zaujali ma najmä jej časti II/2. – 7. Z môjho pohľadu tu dochádza k zaujímavému paradoxu. Prostredníctvom Koaličnej rady, jej oprávnení a zloženia (keďže väčšina členov koaličnej rady prijala funkcie v exekutíve) sa exekutíva de facto dostáva „nad parlament“. Uplatňovanie práv poslancov (najmä zákonodarnej iniciatívy a interpelačné voči členom vlády SR) sa mi javí ako skomplikované, ak už nie oklieštené.
Poskytne Pravda svojim čitateľom informáciu o tom, či koaličná zmluva bude uverejnená v plnom rozsahu a kde? Rovnako, či sa zverejnia (a akým spôsobom) aj jej prípadné dodatky?
KRÍŽOVÉ VÝPRAVY a DIPLOMACIA
Problematika ľudských práv je aj mne blízka. Je ich veľa a všetky je potrebné posudzovať aj v kontexte kultúry a tradície hodnotenej i hodnotiacej krajiny.
Predstavme si, že na základe - už dlhotrvajúcich žiadostí a kritiky - by Čína poslúchla.
Od budúceho pondelka by uvoľnila svoje hranice... Je na toľko "rozsestovaných" Číňanov svet pripravený ?
Diplomacia je krehká a mala by nahradiť krížové výpravy. Preto aj naďalej zastávam názor, že post ministra zahraničia by mal obsadiť kariérny diplomat. NIE SME PREDSA AFRICKÝ ŠTÁT PO PUČI. (Ten máva na tomto poste človeka bez skúseností kariérneho diplomata). Je náležité, aby ministra zahraničia „vyučovali“ za pochodu podriadení ?, resp. aby kompenzovali jeho nedostatky ?)
K ANKETKE
Ja s tým problém nemám. Po prečítaní predpisov riešila svoje zabezpečenie inak. Rozkladám riziká spôsobom, nad ktorým mám väčšiu kontrolu. Inak dve z našich DSS investovali do gréckych cenných papierov. Jedna z nich väčšiu sumu. Pritom tí, ktorí situáciu sledujú, dávnejšie vedeli ako na tom Grécko je. Urobili to napriek tomu – lebo práve aj to je spomínané „rizikové investovanie“ (Ak by však došlo k bankrotu Grécka, nemohlo by splatiť svoje záväzky nielen iným, ale ani našim DSS.)
Pravda, DSS investovali aj do slovenských štátnych papierov a do zahraničných bánk, resp. ich pobočiek na Slovensku.De facto sú DSS zarábajúcim prostredníkom medzi „budúcimi dôchodcami“, bankami, ďalšími bankami a štátmi a žiadateľmi o úvery... Každý na každom chce zarobiť a aj zarába (niekto) Koľko sa ujde klientom , napr.po 30 rokoch takéhoto finančného „šantenia“ je zatiaľ nepredpokladateľné. (Lebo banky sa nedajú, ako vidíme, skrotiť ani najmocnejšími štátmi sveta).
Aktivity - osadníci – NOVODOBÍ „PATERNALISTI“ a II. PILIER
NA KANDIDÁTKACH BOL DOPOSIAĽ NAJVÄČŠÍ POČET NE/OFICIÁLNYCH PREDSTAVITEĽOV „PILIEROVANIA“. S vnuknutím:zaručiť nám šťastnú starobu, AK NÁS ŠTÁT DONÚTI ZVERIŤ NAŠE PENIAZE SÚKROMNEJ FIRME, s právom – nezávisle na našej vôli - podnikať s rizikom a účtovať si za to poplatky.
NA KONCI ANABÁZY,ak sa jej dožijeme, BUDEME MAŤ v prípade úspechu – „bonus“. V PRÍPADE NEÚSPECHU investovania – GARANCIU.NÁROK NA TOĽKO PROSTRIEDKOV, KOĽKO SME K "PILIAROM" VLOŽILI, znížený o poplatky za správu. Legislatíva nám však nedáva garanciu, nezaručuje nárok, na náš pôvodný vklad + jeho zvýšenie - minimálne o úroky vo výške priemerných úrokov na dlhodobých vkladoch, vypočítaných za jednotlivé roky NBS
PÔJDE VŠAK (VĎAKA INFLÁCII) PO 25, 30, 40 ROKOCH O PENIAZE S INOU REÁLNOU HODNOTOU !!!
A VLASTNE. POTREBUJEME „PILIARSKE“ FIRMY, AK MÁME BANKY ?
Potrebujeme „ Piliarstvo“ A ak, neplnila by lepšie túto úlohu Národná banka Slovenska ?
Odporúčame