Lenze to nebolo zasluhou Ficka. Proste sa len zviezol na globalnom hospodarskom raste a pri tom rozhazdoval, akoby bol kazdy den posledny. Zial Matovic je este vacsi ... a rozhadzuje aj ked sa ekonomike nedari.
Lenze to nebolo zasluhou Ficka. Proste sa len zviezol na globalnom hospodarskom raste a pri tom rozhazdoval, akoby bol kazdy den posledny. Zial Matovic je este vacsi ... a rozhadzuje aj ked sa ekonomike nedari.
Veduci antimonopolneho uradu je z Most-Hid a Matovic je ten co ho drzi vo funkcii. Sulikov nominant vraj nebol dovry, ale ineho nenavrhli.
Lenze odchodom SAS by padla vlada. Takze bud to tam pretrpi, alebo bude mat nalepku, ze kvoli nemu pada druha vlada.
A ty zijes v iluzii, ze Rusi nepredaju inde. Len sa globalne bude prepravovat na vacsie vzdialenosti a bude problem s tankermi.
Od isteho veku by mali byt aj kolobezky do 25 kmh. Bezne na nich jazdia detska, ktore sa inak na bicykli pohybuju polovicnou rychlostou. A s 25 kilovou kolobezkou pri tej rychlosti nevedia adekvatne reagovat na dianie okolo.
To mozes povedat aj o autonehode.
Rozmýšľam prečo vôbec strácam čas s niekym ako ty. Kto môže za tvoje vzdelanie? A hlavne za to, že menej zarábaš? Určite nájdeš vinníka. Poznám aj ľudí bez maturity, ale sú pracovitý. Nelamentujú, že potrebujú almužnu od štátu vedia si peniaze zarobiť.A potom je tu kategória ľudí ako ty, čo závidia každé EURO tomu čo ma viac a lemantujú ako im štát dáva málo.
Áno na výchove dieťa sa podieľa viac ľudí ako len rodina, ale rozhodne na to neplatí celá spoločnosť. V spoločnosti je veľké percento parazitov a potom ľudia ktorý odvádzajú toľko, že by si pokojne mohli platiť súkromného učiteľa pre svoje dieťa. Keby nemuseli liať peniaze do čiernej diery zvanej štát.
Z pohľadu inflačnej pomoci je daňový bonus na nič. Ale z pohľadu demografie tu mal byť už dávno. Stredná trieda vymiera, lebo štát týmto ľudom nijako nepomáha, ale mať dieťa a dobre ho vychovať stojí veľa času a peňazí, tak aby si zachovali svoj štandard, tak často majú len jedno, alebo žiadne dieťa. Pri tom práve stredná trieda je výrazným prispievateľom do štátnej kasičky a štát by sa mal snažiť, aby nevymrela.
Nízko príjmovej rodine pomôžu prídavky, ale tam treba dať pozor, aby sa z rodenie detí nestala zárobková činnosť a jednoznačne tam mal byť strop na nejaké 4 deti.
No a krúžkovné je úplná blbosť, ktorú využije možno pár meštiakov. Teraz dostáva školák 60 EUR na rok. Môžem tým dcére nanajvýš tapetovať izbu. Nik v okolí to neberie, lebo sa im nechce riešiť administratívu s tým spojenú. Ďalšia vec je, že mimo miest je celkovo minimum krúžkov. A to nežijem v malej dedine, ani v chudobnej oblasti, ale krúžky znamenajú 40km autom(2x20). A zaujímave krúžky boli už teraz plné.
Tiež by ma zaujímalo ako prišli k tomu, že rodina s príjmom 1000 v hrubom je siedma najbohatšia skupina a hlavne aký je medián. Veď 1000 v hrubom znamená, že jeden rodič pracuje na minimálku a druhý na minimálku na polovičný úväzok. Takže ak je v tejto a nižšej skupine evidovaných výrazne percento populácie, tak poukazuje viac na čiernu prácu ako reálnu chudobu.
Tým sa nejak nechcem zastávať toho Matovičového paskvilu, ale argumenty v článku sú skreslené až klamlivé.
Sociologička Kusá píše nezmysli. Keď som robil v Nemecku a to nie je tak dávno, tak bezdetné pári mali oveľa vyššie dane ako rodiny s deťmi. Možno sa to nenazývalo daňový bonus, ale rozdiel v zaplatených daniach aj pri nemeckej mimimálke bol výrazne viac ako stovka u nás a nárok mali samozrejme obaja rodičia, čo tú sumu ešte zdvojnásobuje. Nehovoriac o tom, že si tam môžu daňovo odpisovať mnohé náklady spojené so vzdelaním detí. Napríklad kúpim dieťaťu notebook a o tú sumu si znížim základ pre výpočet dane.
No Nemci maju rodiny s detmi danovo zvyhodnene uz davno a ovela viac ako budeme mat my. Len tomu nehovoria protiinflacny balicek. Ale napriklad volnocasenky su uplna blbist s ktorou sa bude len kupcit.
EV su stedro dotovane a spalovaky casto silno zdanovane, to sa potom lahko caruje s cislami.
Dan je fixna suma. Dnes uz to nie he 60%. Rast cien paliv skoro presne kopiroval rast cien ropy. Lebo si subjekty v dodavatelskom retazci zvysili marze.
Názov článku ale nie je 20 najúspornejších dieslov, ale 20 najúspornejších aut.
Zaujatý bol ten čo robil tabuľku. Yaris hybrid ma spotrebu podľa WLTP od 3,8 litra podľa výbavy. Toto je niekoho zoznam otestovaných aut a nie zoznam najúspornejších aut na trhu.
Takto ti dosť mimo. Na liter nafty potrebuješ asi dva krát toľko ropy ako na liter benzínu a to pri ťažkej rope Urals. Pri Brent je ten pomer ešte horší. Tá ropa nevniká v rafinérii, ale treba ju vyťažiť a doviesť. Ďalej je nafta o 15% ťažšia, takže pri preprave po ceste, kde si limitovaný tonážou je úspora oničom. No a potom sa dostávame k spotrebe. Pri bežnej jazde na pol plynu nie je úspora nafty(porovnávam moderné motory) o moc vyššia ako tých 15% o čo je ťažia. Takže celková bilancia CO2 je výrazne horšia ako pri benzíne. Nehovoriac o tom, že v emisných systémoch moderných dieslov je oveľa viac drahých kovov, ktoré tiež treba ťažiť, spracovať a prepravovať. A na výrobu technickej močoviny potrebuješ zemný plyn, ktorý sa tiež nevyťaží sám. Nafta má ekonomický zmysel len pri častej jazde vo vysokej záťaži, čo je typicky práve v nákladnej doprave.
Syntetické palivá sú podobná utópia ako zelený vodík.
A ako nam to ockovanie dopadlo? Mnohi mladi skor prekonali ako sa dostali na rad a dochodcom Fico vysvetlil, ze ockovanie je zlo, takze sme im museli platit, aby sa sme aspon u seniorov dosiahli aku-taku zaockovanost.
Ako sa da proti inflacii bojovat rozdavanim dalsich penazi? Tym sa len tlaci gulicka ho... dalej. Az raz bude taka velka, ze uz ju nepojde dalej tlacit.
Nezacalo sa porusovanie zmluv zmrazenin Ruskych devizovych rezerv?
Postihnutych je to minimum a je to jedina skupina kde by stat mohol pridat, ale aj zlepsit kontrolu komu da invalidny. Ale ludia co teraz odchadzaju na dochodok nemusia mat problemy ak sa za aktivneho zivota nieco vybudovali. Jasne nebude si zit ako Svajciar, ale ani neskonci pod hranicou chudoby.
Odporúčame