Pán Andrejčák, zaujímalo by ma, odkiaľ beriete vami uvádzané číslo 3%, o ktoré sa v odhadoch mala zvýšiť spotreba paliva WLTP oproti NEDC. Tu je link na dokument ICCT (The international council on clean transportation) z októbra 2014, kde sa odhaduje, že produkcia CO2 pri prechode z NEDC na WLTP stúpne o 5,7 respektíve o 7,7% (podľa toho či sa v Európe príjme teplotná korekcia z 23 stupňov Celzia na 14 stupňov Celzia alebo nie). A v Európe sa bude dodatočne testovať aj pri 14 stupňoch.
http://www.a3ps.at/site/sites/default/files/…
(viď záverečný bod 4)
Nedávne odhady združenia VDA už hovorili o cca. 20% náraste.
Potrebné je povedať, že do roku 2021 hodnoty spotreby podľa WLTP nie sú pre automobilky strašiakom, keďže do tohto termínu sa bude naďalej rátať flotilová priemerná spotreba z hodnôt NEDC. Táto sa bude špeciálnym softvérom (CO2mpas) prepočítavať z merania WLTP.