To že je poisťovňa v strate nemusí znamenať zlé hospodárenie. Môže ísť o zle nastavené pravidlá ktoré poisťovňu do straty dostávajú každoročne. Strata potom môže znamenať iba to, že napr poisťovňa neodmieta za svojich ľudí platiť (prvé čo sa ma zubárka opýtala či nemám súkromnú poisťovňu lebo že z tej majú problém niečo dostať). Strata môže znamenať aj to, že napr. niekto urobil dobrú prácu a maximum aby stratu minimalizoval (netvrdím že je to tento prípad, myslím to všeobecne). Ako by ste chceli motivovať ľudí aby robili pre štát dobrú prácu ak im poviete že ak budú vykazovať stratu nebudú za tvrdú prácu odmenení a ak už dopredu ľudia vedia že systém je taký, že do plusu sa asi nikdy nedostanú nech urobia čokoľvek? Je rozdiel ak je v súkromnej poisťovni väčšina poistencov mladých a zdravých od ktorých poisťovňa iba vyberá peniaze a nemusí im ich vráti. Nech zdvihne ruku ten koho chorí starí rodičia alebo rodičia sú v súkromnej poisťovni.