V teste Autozeitung 225/40 R18 na 7. mieste (napr. brzdna draha na mokro: 59,1m). Ale v inom rozmere to moze byt lepsie.
V teste Autozeitung 225/40 R18 na 7. mieste (napr. brzdna draha na mokro: 59,1m). Ale v inom rozmere to moze byt lepsie.
To je pravda, Michelin Energy Saver co som pozeral ma vyrazne lepsiu spotrebu, ako zvysok vyrobcov. Ale je podla mna chore v beznej premavke riskovat jazdne vlastnosti – teda nie len „plechy“, ale aj zdravie az zivot, aby som usetril par euro rocne... Ale viem si predstavit specialne vyuzitie, kde to ma vyznam, napr. vozidla v uzavretych oblastiach, ako su velke fabriky, pripadne letiska). Ale tie Micheliny co som spominal vyssie su Michelin Pilot Sport 3 (to som mal uviest). Test je pre rozmer 225/40 R18. Celkovy vysledok je 6-te miesto (zo 14), za to su ale najdrahsie v teste... Dakujem, Michelin nie... :(
Za zmienku stoji este jeden mytus, ktoremu som aj ja veril – vela ludi tvrdi, ze Michelin je to najlepsie, nieco ako etalon pre pneumatiky (hlavne podla ich cien by sa to mohlo zdat). V teste v tomto clanku je vidiet, ze to neplati, tak isto v „mojom“ teste z ktoreho som vychadzal boli na 6-tom mieste (napr. brzdenie na mokre: 55,6m). Podla mna to je len dalsia bublina, ktora by uz mala prasknut, nech sa pani z Michelinu cim skor vratia k „rysovaciemu prknu“...
Este doplnim, ze v lete sme na nich isli cez Taliansko do juzneho Francuzska (bez jedineho problemu), cestou sme sa zastavili v Modene a okoli, v muzeach, fabrikach a showroomoch Ferrari, Lamborghini, Maseratti a Pagani. Vsetky tieto znacky davaju na svoje auta Pirelli P Zero (okrem ineho aj Bentley a dalsie). Podla DOTu som si overil, ze moje pneumatiky pochadzaju z presne tych istych fabrik, ako pneu obute na tychto znackach... (kusok od Modeny) :-)
Az ked clovek uvidi taku Zondu alebo Huayru za par milionov (a ako sa pan Pagani vyhral s najmensimi detailami aby dosiahol dokonalost), dojde mu, ze ziadny sponzorsky dar pneumatik za par sto euro na auto by ho neprinutil obut tam pneu ktore niesu to najlepsie dostupne, co tam mozu dat...
(To by sa dalo interpretovat aj tak, ze vo vysledku, vdaka „pseudo-eko“ tlakom ma par deci spaleneho benzinu vacsiu cenu, ako ludia na prechode... Ekologia je dolezita, no priciny znecistenia, ako aj sklenikoveho efektu treba hladat niekde inde, (viz. Dieselgate, alebo velkochovy zvierat), no to je samostatna tema...) Takze som prekusol svoje predsudky a kupil povodne ignorovane Pirelli... mimochodom zohnal som ich o dost lacnejsie, ako Continental. :-)
Dalsim prijemnym zistenim bol „Garančný program TYRELIFE - predstavuje ZADARMO výmenu pneumatík v prípade: prepichnutie cudzím telesom (klince, kusy objektov apod.), náraz na obrubník a tiež požiaru po 6 mesiacov od nákupu. Ďalších 6 mesiacov potom dostanete 1/2 náhradu.“ Na nasich cestach celkom potesi. Uz na nich jazdim druhy rok a som nad mieru spokojny.
A tu som sa zacal cudovat. Continental zo 100 na km/h: 58,2m neboli na tom z daleka najlepsie (Goodyear mal 54,5m). Tak som sa pozrel, kto je na tom najlepsie, boli to v teste druhe pneu – Pirelli P Zero: 50,7m! To je o 7,5 metra kratsia brzdna draha! Keby to bola len polovica (pri nizsej rychlosti), tak je to stale zhruba sirka priechodu pre chodcov a je dost zasadny rozdiel, ked mi povedzme niekto skoci do cesty, ci zastanem pred prechodom, alebo az za nim. Bolo to dost sokujuce, tak som sa pozrel, co najviac zavazilo, ze boli Pirelli „az“ druhe. Najvacsi bodovy rozdiel bol vo valivom odpore, tak som zacal zistovat, o kolko viac vyjde rocna prevadzka Pirelli oproti Goodyear (Continental mal len o malo nizsiu hodnotu, ako Pirelli). Druhy krat som ostal sokovany, ked som zistil, ze pri mojom najazde by to s Pirelli bolo niekolko deci benzinu rocne!
To podla coho si kupujem cokolvek, su hlavne nezavisle testy, preto ked „ide o zivot“, dam si extra zalezat. Ked som kupoval letne pneu, hladal som testy presne podla mojho rozmeru (kedze sa ich vlastnosti v roznych rozmeroch mozu lisit). Nasiel som vysledky od Autozeitung, vyhrali tam Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, ktore sa v mojom rozmere u nas nedali zohnat. Druhe boli Pirelli P Zero (to som automaticky ignoroval) a tretie Continental ContiSportContact 5. Kamarati mi ich doporucovali, tak ma to moc neprekvapilo. V uverejnenych testoch vsak nebolo uplne podrobne rozpisane, ako dopadli v jednotlivych kategoriach, tak som isiel priamo na stranku Autozeitung, zistil ze plne vysledky testu sa daju kupit, tak som si zaplatil, stiahol podrobne vysledky a zacal studovat o co presne ide. Podla mna je najdolezitejsie, ako dokazem zastavit, pri com zastavenie na suchu nebude az taky problem, co vsak byva kriticke, je zastavenie na mokrej vozovke.
Je dobre si uvedomit, ze jedine co moze stat medzi zivotom a smrtou, su styri kusky gumy velkosti dlane (stycna plocha pneumatik s vozovkou) a brat to vazne.
Akurat vcera bola v spravach nehoda, kde mamicka na striebornej Felicii naburala do stromu, vazne sa zranila, jej pat rocnej dcere operovali hlavu a chrbticu a dvojmesacne dieta zomrelo... bolo tam viac problemov, no ako jednu z pricin hovorkina uviedla, ze „pneumatiky vykazovali vysoku mieru opotrebovania“...
Ja osobne kaslem na akekolvek reklamy, skor na mna posobia opacne – napr. Pirelli P Zero som vzdy bral ako hlavne marketingovy produkt a nie ako „vaznu“ pneumatiku, ktoru by som kupil.
Odporúčame