Ističe treba z kalkulácie úplne vynechať !!!
Len tak pre informáciu : istič nemá kapacitu, udáva sa menovitá hodnota prúdu a písmenom označovaná vypínacia charakteristika.
Ističe treba z kalkulácie úplne vynechať !!!
Len tak pre informáciu : istič nemá kapacitu, udáva sa menovitá hodnota prúdu a písmenom označovaná vypínacia charakteristika.
Lenže si nenapísal, koľko kW má tatkov motor na cirkulári ... post truth !
Vodné čerpadlo má spotrebu závislú na príkone elektromotora a dobe chodu.
Akože, najprv močila a potom ho zapálila ? A to močila petról ???
Veru, veru ! Aj pán minister včera v TV povedali, že nemáme spaľovať lakovaný nábytok ani handru, s ktorou sme vymieňali olej v aute !
Takže, milý "Absík", pýtam sa :
- koľkože môže mať babka starých papučí a za akú dobu ich spáli ?
- kedy si naposledy videl "železničné podvalý" z horľavého materiálu, keď sú už len betónové ?
- koľko metrov alebo kilogramov gumenej hadice má obyčajná domácnosť ?
- koľko dní by som vykuroval rodinný dom, aj keby som do kusa spálil úplne všetok nábytok ?
- koľko má človek handier od výmeny motorového oleja, koľkokrát ročne meníš olej, nedávaš si to robiť v servise ?
Nuž, myslím si, že píšeš demagogické drísty a mnohí ďalší ich hlásajú ! Jednoducho vznikla poveternostná situácia, ktorá znemožnila rozptyl smogu. A ten smog by bol aj keby nikto nekúril pevným palivom !
Chceš porovnávať neporovnateľné.
Pokrytie územia signálom sa zvyšovalo postupne od začiatku vysielania. Postupne sa prešlo z I. TV pásma na vysielanie v III.TV pásme a neskôr aj v IV. a v V.TV pásme a to pri súčasnom zavedení druhého programu.
V obytných štvrtiach sa budovali rozvody STA (spoločných TV antén), čo prispelo k zvýšeniu kvality signálu a tiež k zlepšeniu vzhľadu striech bytových domov.
Za STA sme v nájomnom platili 3 Kčs. Základný hrubý plat som mal vtedy cca 2500.- Kčs. Nemôžem a nechcem to prepočítavať konverzným kurzom, lebo hodnota meny, kúpyschopnosť obyvateľstva, dostupnosť a úročenie pôžičiek sa neporovnateľne zmenilo.
Ale 8 hodín vysielania ? Viem, že deti pozerali Zlatú bránu aj predpoludním, tuším v nedeľu. Samozrejme štruktúra a žánrová skladba vysielania bola tiež neporovnateľne iná.
Takže, mali by sme hovoriť o tom, čo nám ponúkajú televízie v súčasnosti a koľko nás to stojí - vrátane koncesionárskych poplatkov.
Denný odberový diagram sa nevypočítava. Je to časový záznam výkonu dodávaného do určitého uzla sústavy určitou výrobnou jednotkou. Súčet okamžitých výkonov (sumácia alebo integrál) je elektrická práca (energia, spotreba) v určitom dni, hodine ... Voľakedy fabrika musela v dobe rannej špičky dodržiavať "štvrťhodinové maximum" - pri prekročení odberu nás to vyhodilo, inak by sme boli za prekročenie odberu platili omnoho vyššiu sadzbu.
Šport by mala byť každá ušlachtilá činnosť, ktorú človek vykonáva dobrovoľne, vo svojom voľnom čase, za svoje vlastné prostriedky. Pritom sa spolčuje s inými ľuďmi podobných záujmov, s ktorými vytvára klub (kluby) v rámci obce, mesta, regiónu, štátu ... Súťažné športy sa v priebehu storočí (možno aj tisícročí) posunuli niekde inde, najmä sprofesionálnením mnohých športových odvetví, z ktorých vznikli celé obchodné systémy s multimiliónovými ročnými obratmi. Tieto ale plnia iba funkciu ópia ľudstva a fanatizovania más.
Ja osobne by som kartové hry ako bridž alebo napr. kanasta za šport uznal - veď máme aj majstrovstvá v mariáši.
Nuž ale, už sme si pomali zvykli na to, že najviac zbytočné činnosti sú najlepšie platené !
Určite nie. Na elektrotechnických učilištiach a priemyslovkách sa už 15 - 16 roční mladí ľudia zoznamujú s pojmom "denný odberový diagram". Čiže napr. v noci najmenej, ranná špička, v lete inak, v zime inak.
Voľakedy sa špičkový odber konal v čase TV prenosov z majstrovstiev v hokeji
Ono to naozaj nie je celkom tak. Okamžitá spotreba nie je rovná súčtu menovitých prúdov všetkých ističov v uvažovanej oblasti (sústave). Takže celkom to nehovorí, koľko elektrickej energie sa má v každom momente vyrobiť.
Mohol by si láskavo urobiť kalkuláciu jednotlivých úkonov montéra v predchádzajúcom období, keď hodinová mzda kvalifikovaného robotníka bola cca 12 až 15 SK ?
Aký zákon prikazuje platiť za disponibilitu ?
Je to tak !
Mám v rodinnom dome 3-fázový rozvod a hlavný istič 24A. Pred rokmi som mal dvojsadzbový elektromer, pretože som mal bojler na nízku sadzbu, takzvaný "nočný prúd". Bojler doslúžil a namontoval som plynový, súčasne som prešiel na jednotarif. Len za výmenu elektromeru si dodávateľ účtoval vtedajších 800 Sk.
3-f rozvod som samozrejme neprerábal, ani ho prerábať nemienim. Občas potrebujem niečo popíliť na cirkulári, pohobľovať, alebo tiež pozvárať. A to mám podľa niekoho v rámci znižovania svojich nákladov vymieňať hlavný istič, ktorý nie je ich majetok, ale môj !?
Aké náklady má dodávateľ s tým, či mám hlavný istič taký alebo onaký ???
Tie drôty na ulici budú stále rovnaké.
Skôr ja mám náklady s tým, že ktosi kedysi rozhodol, že nebude 220V ale 230V. V našej sieti bolo notoricky 240V a viac, žiarovky len tak praskali a motor chladničky to tiež dlho nevydržal.
Tá propaganda o znižovaní cien energií je len oblbovanie ľudí ! Ale to už nikto nezmení ...
Toto je taká istá xuyovina ako lunárny kalendár. Klimatické podmienky nemôžu mať jediný a rozhodujúci vplyv na vývoj zdravia jednotlivca .
Prestali rozlišovať reatu od skutočnosti ???
To musí byť vážna vec !!!
Vážený pán Výboch, s tým aforizmom o elektrine ste to riadne prehnali.
Na základe poznania fyzikálnych zákonov je možné a v praxi už cca 200 rokov realizované výpočtom určovať správanie elektrického obvodu pri znalosti jeho obvodových prvkov a ich konfigurácie.
Dovolím si pochybovať, že by homeopatia niekedy dosiahla úspechy a rozšírenie porovnateľné s energetikou, prenosom informácií, polovodičovými obvodmi atď., ako aj s pokročilými projektami v iných technických odboroch.
Včera ma 1000 znakov nepustilo ďalej. Chcel som len podotknúť, že by nemalo byť cieľom "literárnej výchovy" (doplnte si aktuálny názov vyučovacieho predmetu) vychovať z každého stredoškoláka literárneho vedca. Možno na gymnáziách by mohol byť voliteľný predmet "Literatúra" alebo "História literatúry" a to pre tých študentov, ktorí by si vybrali pre pokračovanie na VŠ príslušné alebo podobné zameranie. Myslím tým jazykovedcov, prekladateľov, historikov, žurnalistov a možno aj diplomatov.
Pre tých ostatných by malo byť vyučovanie jazyka slovenského zamerané na základný prehľad o slovenských autoroch, ktorí prispeli k sebauvedomeniu národa slovenského a k povzneseniu jeho kultúrnej a mravnej úrovne.
Za bezúčelné považujem žiadať od priemerného stredoškoláka rozbor literárneho diela, charakteristiku postáv, reč postáv a iné veci, ktoré vedú iba k tomu, že sa to študenti (tí usilovnejší) nabifľujú, aby to zakrátko úspešne zabudli.
Dalo by sa o tom veľa písať ... tisíc znakov !!!
Je to už veľa rokov, čo som si prečítal článok o B v časopise, ktorý vo vašom blogu spomínate. Tam to vtedy bolo najmä o odvykaní od fajčenia. Článok na mňa zapôsobil nedôveryhodne, tak som si na nemeckých weboch vyhľadal informácie o autorovi tejto metódy aj o metóde samotnej. Bolo tam veľa negatívnych ohlasov z lekárskych kruhov a tiež od fyzikov a elektronikov.
Získal som názor, že tejto metóde netreba veriť, nuž ale kto má rád šamanov a zázraky ... čo už !!!
Odporúčame