Aj ja mám tento názor.
U nás by sa poslanci v parlamente, ale aj na obciach a mestách do nekonečna hádali o tom, to dostane zákazky na prevenciu, zmiernenie, alebo odstránenie škôd.
Aj ja mám tento názor.
U nás by sa poslanci v parlamente, ale aj na obciach a mestách do nekonečna hádali o tom, to dostane zákazky na prevenciu, zmiernenie, alebo odstránenie škôd.
Je to krátky termín, súhlasím. Začiatkom 90 rokov som dostal stavebný projekt začiatkom roka. Okrem projektu nebolo pripravené nič. Úloha bola postaviť a skolaudovať do konca roka. Projekt bol omnoho menší ako nemocnica. Výkup pozemkov - množstvo vlastníkov. Vo februári som začal vybavovať územné a stavebné konania. Na stav. úradoch boli ústretovejší ľudia, ale aj iné zákony, nebolo toľko zbytočnej byrokracie. Podarilo sa. Pred Vianocami sme kolaudovali.
Problémom Slovenska, ktorý za posledné desaťročia vidím je dlhoročný a neustále sa zvyšujúci počet množstva pseudo-odborníkov na každej úrovni, ktorí nemajú motiváciu v konečnom riešení, ale vytváraní dojmu o svojej nenahraditeľnosti a dôležitosti. Možno, že aj v tej Číne je to predovšetkým o cieli a nie o vytváraní zbytočne komplikovaných prekážok.
Nedávno som pozeral výstavbu mostov a diaľnic v Číne cca za posledné desaťročie . Napríklad most Danyang–Kunshan Grand Bridge v profile diaľnice dlhý 164 km a postavený za 4 roky. Ktovie ako dlho im trvali enviro hádky okolo tejto a desiatok iných stavieb.
My na Slovensku len plánujeme, debatujeme, hádame sa a nič nerobíme. Asi máme najviac "odborníkov" na všetko, ktorí sa nedokážu dohodnúť na ničom. A ak sa aj rozhodnú niečo stavať, prídu nové voľby, nová vláda, nové štátne dlhy, iní ľudia na pozíciách, iné priority a výsledok je dlhodobo a trvalo nula. Príliš veľa "demokracie", zdľhavých debát a nekonečných protichodných analýz je zrejme kontraproduktívnych.
No nie je to len s diaľnicami, tunelmi, mostami, cestami, ale aj nemocnicami, školstvom, proste so všetkým a všade.Pracovná sila tvoriaca štátny rozpočet klesá k 30 %, ale na 70% stúpol počet tých, ktorí sú z rozpočtu platení. Touto cestou nikdy nebude dostatok peňazí na dostavanie odložených investícií.
Nový návrh zákona nepoznám, takže nechcem posudzovať, ale našťastie máme aj iné slovenské a zahraničné TV stanice.
Pozrel som počet zamestnancov RTVS za r. 2023: 1000 až 1200
Napr. TV JOJ má podľa uzávierky za r. 2023: 200 až 249
Prezamestnanosť v št. riadených inštitúcií je v SR veľmi vysoká, začína to už v parlamente SR 150 poslancov + 150 asistentov na 5,5 mil. obyv. Pritom také Poľsko má 430 poslancov na 40 mil. obyvateľov. Čiže, v SR máme 5 x viac poslancov na jedného obyvateľa. Na číslach RTVS a TV JOJ vidno podobný pomer a rovnako je to v štátom riadených inštitúciách. Problém je v tom, že to všetko ide z rozpočtu štátu, ktorý musí vytvoriť tá menšina - tvoriaca HDP, aby poslanci, vláda, RTVS či štátni úradníci mali na mzdy a odvody.
Je jasné, že na organizáciu štátu a jej inštitúcie sú potrební ľudia, ale pomer zam. štátu + poistenci št k: zam súkr. sféry by mal byť opačný, teda nie 70:30, ale 30:70, aby mal kto plniť štátnu kasu a zvýšiť HDP.
Nezávislosť, profesionalita, ale aj nezávislý mechanizmus kontroly vrátane účinnej odozvy vedúcej k náprave, či korekcii je základom každého funkčného systému.
Tam, kde niečo z tohto chýba, vždy dôjde u kolapsu.
Ale zaujalo ma to číslo 1200. To je snáď chyba. Nechce sa mi veriť, že by RTVS potrebovala živiť taký počet zamestnancov a externistov, asi prevažne v BA.- teda vzhľadom na ten slabý programový výstup. Sleduje to ešte niekto ? Lebo keď prepínam programové TV kanály - na STV1 nie je celý deň nič, na STV 2 úplná nula - teda na obidvoch ešte menej ako inde, na personálne menších TV.
Mali by mu zobrať nielen vodičský, zákaz šoférovať, ale aj auto do dražby. Inak to nepôjde.
Aká bude politická sila tejto strany ukáže čas. Myslím si, že najväčšiu podporu by politici vo voľbách mali pri úprimnej a trvalej snahe o zjednotenie voličov, bez ohľadu na pôvod, rasu, náboženstvo, majetkové pomery a pod..
Prisťahovalci by sa jednoznačne mali čo najskôr integrovať. Vzdelaním, jazykom, prijatím hodnôt hostiteľskej krajiny a až potom predĺžiť povolenie na prácu, či udeliť občianstvo. Bez začlenenia do spoločnosti si budú vytvárať svoje skupín založené na etniku, jazyku, náboženstve, či len spôsobe života. Tak vzniká problém, ak nie hneď tak v budúcnosti. Vidno to v ich koncentrácii v no-go zónach v ktorých si vytvárajú svoj spôsob života, ktorý ide proti pôvodným obyvateľom a štátu.
Vždy, keď nejaká ideológia ide proti druhej, vytvára si opozíciu a nutnú reakciu.
Veď o tom som písal, že neviem aké mal názory, čo vlastne chcel dosiahnuť. Viem len to, že bol v opozícii. Ale nejde len o neho, ale o všetkých, ktorí vypadli z okna, boli otrávení, či zastrelení doma, či v zahraničí.
Zbytočné ako celá vojna. Pri tých obrovských zdrojoch,ktoré majú k dispozícii by to išlo jednoduchšie politickou spoluprácou, ekonomikou, využitím výskumu a pod. Ale na to by museli asi zmeniť myslenie.
Navaľného poznám ako symbol politického odporcu súčastného režimu v Rusku. Občas sa objavila správa o tom, že bol otrávený, liečený v Nemecku, veľmi stručne o jeho protestoch a odsúdený za úplne malicherné politické protesty. Ale vlastne ani neviem za čo bojoval a aké boli jeho politické názory. Ale to nie je teraz dôležité. Nechápem myslenie Rusov. Nechápem, prečo im iné názory, napr. opozície tak vadia, že dochádza k vraždám a ťažkému väzneniu. Žeby to bol strach najvyššieho? Z čoho ? Pri tak rozľahlej krajine a toľkých zdrojoch by svoju suverenitu a miesto medzi veľmocami sveta dosiahli jednoduchšie politickou spoluprácou.
Odhliadnuc od detailov mi to dáva informáciu, že Rusko sa opäť vracia do čias stalinizmu. Na tomto prípade, ako aj po vraždách iných oponentov to vyzerá tak, že okrem najvyššieho si nikto nemá byť istý ničím, ani svojim životom. Začína to vyzerať ako u Kima v KĽDR.
Podobné starosti majú aj vo Švédsku. Je to výsledok príliš liberálneho pohľadu na práva zločincov v demokracii, keď polícia nemôže celé roky nič urobiť, pretože pri akomkoľvek oprávnenom zásahu v no-go zónach majú za chrbtom kopu liberálnych novinárov a mimovládnych organizácií na ochranu ľudských práv tých, ktorí by mali sedieť v base. Iné prostredia . no-go zóny-vyžadujú iné postupy, inak je z toho anarchia, alebo lokálna diktatúra miestnych gangov.
Presne tak ako píšete. Polícia by sa mala pozrieť v akom stave boli pneumatiky na celej súprave. Na pneumatikách kamiónov sa nebezpečne šetrí. Korby preťažené a gumy zodraté. Preto ich je často vidieť s defektmi pri krajnici.
Ako je už napísané v niektorom komentári nižšie, nevidieť zosuv svahu, ale vodou vyplavenú zem a hromady konárov z neporiadku v lese, ktoré dnes už roky nikto nečistí. Problém by nebol v tých zhnitých konároch, ale podľa obrázkov zrejme v tom, že je tam jarok - zberač vody z hory nad cestou a neprítomnosť poriadneho odtokového jarku pod kopcom. Samozrejme, jarok v takomto mieste by musel mať dostatočne veľkú jamu na prípadný zber konárov, ale najmä poriadny odtok popod cestu do potoka pod cestou. O nejaké pravidelné čistenie jarkov a ich odtoky pri ceste sa už dnes nikto poriadne nestará.
Podobný problém vzniku jarkov - zberačov vody z hory - vzniká pri nesprávnom ťahaní dreva z hory - najmä pri ťahaní po spádnici. Možno aj tento jarok v lese - vidno ho nad cestou - vznikol pri ťahaní dreva na cestu. Nuž, niektorí pilčíci by potrebovali školenie našich starých otcov, ktorí síce nemali lesnícku školu, ale vždy dbali na to, aby si nevytopili dedinu pod kopcom.
Pri porovnaní platov členov vlády, prezidenta, či poslancov na Slovensku s Poľskom, alebo Českou republikou možno konštatovať, že čím menší štát, tým väčší plat, hoci zadĺženie ich ekonomík je podstatne menšie. A to dokonca aj v absolútnej hodnote platov.
Zhruba možno povedať, že jeden pracujúci na Slovensku musí na politikov robiť 2 x viac ako v ČR, keďže nás je len polovica, ako aj niekoľkonásobne viac ako Poliak. My máme 150 poslancov a cca 5,4 mil občanov, Poľsko -dolná snemovňa 460 poslancov, teda cca 3 x viac, ale Poliakov je 8x viac, cca 40 miliónov. Keby mal mať Slovensko úmerný počet oproti Poľsku, tak ich by poslancov v SR bolo ledva 20.
A nielen na politikov, ale aj na tú armádu administratívy v štátnej správe.
Na letisku Sliač sa od r.1991 robilo viacero rekonštrukcií a menších stavieb - dráha, hangáre, veža, trafostanice s el. rozvodmi a dráhovými svetlami, skladu PHM a iné.
Dnes to už nevyhovuje. Hlavný problém okrem nedostatku peňazí je, že Letisko Sliač nemá dostatočný priestor na rozširovanie potrebnej infraštruktúry. Napr. pre potrebné sklady, servis a iné.
Nechápem, prečo investovať do tohto letiska. Hustá okolitá zástavba BB, ZV a blízke obce, blízky kopcovitý terén v okolí. Tá doba pre voľbu vojenského letiska v tejto lokalite bola kedysi, možno za prvej republiky, alebo krátko po SNP, ale pre moderné stíhačky sú to v súčasnej dobe a na tomto mieste vyhodené peniaze.
Vyzerá to ako predvolebný banner, zdrap papiera pre hlupákov, ale nie zmluva.
Ak by to mala byť zmluva mali by tam byť náležitosti zmluvy pre nejakú vymožiteľnosť. Tých chýbajúcich náležitostí je celá rada, napr. Zmluva medzi OĽANO a občanmi Slovenskej republiky, termín vyplatenia, sankcie povinného, zábezpeky takejto sumy, ako sa preukážu tí, ktorí boli voliť, atď.
Viem, že jednoduchí nevedia čítať s porozumením a reagujú len na volebné heslá a sľuby.
Ale tie argumenty o prísľuboch vyplatenia 500 €, to sa nedá ani čítať. Čo nepochopím, je tuposť predstaviteľov Únie Rómov na Slovensku, ktorí podávajú za tieto nesplnené sny trestné oznámenia.
Mali ich tam zopár nechať a pridať im lepidlo "Mamut".
Títo fanatickí blázni veria, že keď zabijú "neveriaceho" prídu k Alahovi. Podobné činy fanatikov sú v EU takmer každý týždeň a ani tá prispôsobená moslimská časť, ktorá na to mlčky prihliada, tento pohľad väčšinovej verejnosti nezmení.
Pokiaľ štáty EU spoločne nepritvrdia politiku a zákony voči moslimským fanatikom, tak to bude pokračovať. Pomohlo by- žiadny moslimský imigrant, žiadne mešity a začať vyhosťovať z EU, najmä ich duchovných a mútia im mozgy. Čím ich v EU bude viac, tým viac nadobudnú kolektívne presvedčenie, že na presadzovanie šaríje majú právo.
Nikdy sa nezačlenia.
Minister by mohol ísť do Dubaja s prezidentkou, urobiť si platenú týždennú dovolenku na pláži, kým pani prezidentka predloží návrhy na záchranu sveta a na ďalší týždeň by si to mohli vymeniť.
Určite by to bolo pre daňových poplatníkov SR lacnejšie, ako robiť dve cesty SR - Dubaj tam a späť dvomi lietadlami. Myslím, že väčšia časť národa by si ani nevšimla, že sú preč.
Absurdnosť prípadu v článku je v tom, že na jednej strane muselo byť takmer všetko zatvorené kvôli odporúčaniam napr. WHO pri pandémii a na strane druhej optika súdu, ktorý takýto rozsudok vyniesol. Právo na vzdelávanie položil nad právo chrániť zdravie a život verejnosti. Vláda z obdobia pandémie sa mala počas pandémie poradiť s Poradňou pre občianske a ľudské práva ako situáciu riešiť. Tak takúto Poradňu pre občianske a ľudské práva by bolo treba radšej zrušiť.
Podľa uvedeného rozsudku by si mohli podávať návrhy na odškodnenie od štátu skôr tí, ktorým bola odmietnutá zdravotná starostlivosť z dôvodu pandémie napr. odložené operácie s následkom smrti a pod. Samozrejme aj tí, ktorí v dôsledku obmedzení vlády stratili tržbu, museli mať zatvorené, nedostali kompenzáciu na nájmy najmä 2. a 3. vlne, tí, ktorých museli firmy pre nedostatok práce prepustiť a pod. Čiže, takmer všetci sa poskladáme na seba.
Odporúčame