Trepeš, čo ti práve príde na myseľ. Urážaš, táraš nezmysly. Domýšľaš si podľa seba. Ale áno, často sa používa prístup podľa seba súdim teba :(
Trepeš, čo ti práve príde na myseľ. Urážaš, táraš nezmysly. Domýšľaš si podľa seba. Ale áno, často sa používa prístup podľa seba súdim teba :(
Vďaka, pochopil som, že s neandertálcami sa nedá diskutovať.
Pán neandertálec sa objavil 4.4.2020 o 15:44 a všetky jeho príspevky sú o koronavíruse. Je to jeho hobby alebo skôr je za to platený. Takže akákoľvek ďalšia diskusia s ním stráca zmysel. Ale len jedno napíšem: takže podľa neandertálca sa na rakovinu zomiera z vlastnej hlúposti? Iste, veď v dobe, keď žil neandertálec, ešte rakovina nebola. Tá prišla až s modernou dobou prechemizovaného sveta. Ale že by za tento zlý stav sveta, keď sú všade okolo nás umelé karcinogénne látky, mohol každý sám? A je zaujímavé, že neandertálci píšu vo vetách čiarky aj navyše. Žeby im to niekto diktoval?
HIV len tohto roku zabilo už 830010 ľudí, čo je o 330000 viac ako zabil koronavírus. Na rakovinu zomrelo v tomto roku už viac ako 4 a pol milióna ľudí, na následky fajčenia zomrelo tohto roku už viac ako 2,4 milióna ľudí... a je mnoho ďalších vážnych príčin úmrtí. Vážení novinári, povedzte, kto poskytuje pre vás agendu, o čom máte informovať? Môj zdroj vyššie uvedených informácií je tento: https://www.worldometers.info/
Ach tá slovenčina. Napadať môže sneh. Napadnúť vás môže doučiť sa slovenčinu. Ale vírus ľudské bunky napáda, číže útočí na živé bunky. Viď https://slovnik.aktuality.sk/synonyma/?q=napáda
Priemerná národná teplota v meteorológii neexistuje. Pán redaktor by si to mohol naštudovať. Lebo toto vyznieva tak, že priemerná telesná teplota všetkých ľudí v Austrálii (teda celého národa) je 40.9 stupňa Celzia, čo je už agónia. Takú telesnú teplotu málokto vydrží.
Dobrý postreh. Z hľadiska modelu systému ide o to, že parkovanie a doprava ako celok je dynamický systém. K tomu, aby bolo vždy kde zaparkovať, je potrebná rezerva počtu parkovacích miest. Nie je možné postaviť systém na predpoklade, ak v Petržalke je povedzme 50000 áut, potrebujeme presne 50000 parkovacích miest. Model musí zahŕňať viac možností, napr. v čase maximálneho pohybu áut je ich mnoho na cestách a menej na parkoviskách, ale v čase minimálneho pohybu ich bude maximum na parkoviskách. Pritom model musí riešiť aj to, že ak som z Dvorov a nenájdem tam miesto, nepôjdem predsa zaparkovať na Lúky len preto, že tam je práve voľné miesto. Dobrým príkladom dynamických problémov systému bola nedeľa 17.11. popoludní, keď sa na parkoviská v okolí konečnej električky na Dvoroch začali kopiť autá len preto, že ľudia tam prišli na električku, aby sa ňou odviezli do mesta na oslavy.
To nie je pravda. Do modrých boxov môže ísť parkovať len ten, kto je zaregistrovaný v systéme. Takže snímač určí z databázy podľa ŠPZ, či auto je alebo nie je registrované. Ak nie je, nemá prístup do modrého boxu, musí si hľadať iné, platené parkovisko. Ak je zaregistrované, môže ísť do modrého boxu, ale len v čase ako píšeš. Logika je v tom, že ja ako domáci som odišiel so svojím autom niekde do práce a dočasne som uvoľnil miesto. A ty ako cudzí si sem cez deň prišiel za nejakým svojím účelom, tak môžeš to voľné miesto dočasne použiť.
Ty si prečítaj VZN a potom mudruj. Do modrých boxov môže ísť parkovať len ten, kto je zaregistrovaný v systéme. Takže snímač určí z databázy podľa ŠPZ, či to auto je alebo nie je registrované. Ak nie je, nemá prístup do modrého boxu, musí si hľadať platené parkovisko.
A ešte jedna krásna absurdita. Asi pred dvomi týždňami som sa prechádzal po Námestí Slobody, po tej uličke so žulových kociek (ktoré nechápem, prečo sa nevymenia za normálny hladký asfalt?). Práve tam odťahová služba naložila jedno auto, ktoré parkovalo na chodníku. Len čo služba odišla, na to isté miesto sa postavilo iné auto. Však čo, kým znovu prídu, priestor zatiaľ využuje ďalších N áut, väčšinou bez pokút, len občas to niekto schytá, a odťahovka má aspoň istý príjem. Je to ako istota, že po otočení kohútika vám z batérie stále tečie pitná voda.
K vylepšeniu systému pridajte k snímačom na vstupe/výstupe rampy, aby auto mohlo, alebo nemohlo pokračovať podľa toho, či je, alebo nie je oprávnené parkovať. A nehovorte, že rampy a digitálne snímače sú drahé a že na to nie sú peniaze. Táto krajina je najväčším producentom áut v počte na osobu. Plynú z toho obrovské zisky, ktoré sa strácajú v nejakých čiernych dierach. Tieto čierne diery treba zaplátať, nie vymýšľať nové a nové dane, poplatky. Na jednu rampu bude pripadať niekoľko desiatok áut. To sa musí dať zatiahnuť z existujúceho príjmu štátu, resp. mesta, žiadne nové poplatky za parkovanie netreba. Skončiť treba s nabaľovaním sa jednotlivcov, ktorí sú neschopní reálne fungujúcich riešení pre všetkých ľudí, nie pre nich samých.
Za prvé: napíšte na lístok ŠPZ auta. Potom bude majiteľ toho auta darmo prehadzovať svoj lístok za stierač iného auta. Ďalší krok k naozaj funkčnému systému musí byť takýto: nainštalujte digitálne snímače na vstup/výstup parkoviska. Snímač nech je online spojený s databázou a nech rozsvieti zelené alebo červené svetlo, čím dá vedieť vodičovi, či ide zaparkovať oprávnene. Takto by ste mohli vyhodnocovať aj prípady, že vodič s oprávnením príde zaparkovať domov pri svojej bytovke, ale nenájde voľné miesto. Toto je najväčší problém - voľné miesto. Aby bolo jasné, že síce som oprávnený zaparkovať, ale nemám kam. A potom riešte systém. Potom vytvorte funkčný model. Zatiaľ vytvárate iba väčší chaos, než bol doteraz.
Možno by stačilo, keby nám páni novinári dali len link na zdroj, z ktorého správu prebrali. Malo by to niekoľko výhod: bolo by to bez chýb, neskreslená informácia, ľudia by sa pocvičili v cudzom jazyku. A nakoniec, aj s tým translátorom by sa naučili robiť.
Treba sa zamerať na psychiku ľudí, ktorí jazdia tak, že sa stanú havárie, aké sú ukázané na tých videách DEKRY. Akože čo týmto chcú povedať? Aby výrobca spevnil karosériu tak, aby toto človek v tej škatuli prežil? Aby nezhorel? Malo by to nejaký význam?
Hovoriť o vodíku ako o palive nie je správne. Jeho funkcia je skôr ako médium pre uchovanie energie, ktorá musela byť získaná z iných zdrojov. Tieto iné zdroje zase len menia jednu formu energie na inú s nejakou účinnosťou. Aby sme energiu nestrácali, je treba minimalizovať počet krokov v reťazci transformácie energie.
A prečo si Ty myslíš, že ja znečisťujem pôdu? Ja vychovávam syna tak, aby vedel, ako správne užívať akýkoľvek kúsok pôdy. Moje otázky nie sú smerované k politickému riešeniu problému. Ja sa pýtam čiste z odborného hľadiska, aké sú presnejšie tie ďalšie spätné väzby. Zaujíma ma, či ich je možné naozaj vymenovať, alebo či ide iba o žoviálnosť autora v jeho vyjadrovaní, aby navodil čitateľom dojem, o akú závažnú a zložitú problematiku sa jedná. Takže, aké sú tie spätné väzby? Vie ich tu niekto vymenovať 37, nech sa pohneme vo vývoji matematických modelov ďalej?
Aké sú tie zvyšné spätné väzby? Nestálo by za to vymenovať z nich aspoň desať najvýznamnejších? Čím sa určuje význam spätných väzieb? Čo s problémom efektu motýlích krídel? Sú to otázky bezvýznamné na dosť suverénne závery v tomto rozhovore?
Akáže múdrosť z Vás ide; a Vy to máte naštudované? Ja som napísal konkrétne fakty, z ktorých som to tak pochopil, ako som napísal. Povedal by som, že Vy ako diskutér so 7000+ príspevkami nám to vysvetlíte ľavou zadnou?
Nejasné pravidlá... keď prídem ako rezident z práce autom skôr, napr. o 15:00 a nenájdem voľný modrý box, musím zaparkovať na mieste, ktoré bude po 18. hodine spoplatnené. A to znamená, že budem musieť sledovať uvoľnenie modrého boxu a šikovne preparkovať moje auto pred 18. hodinou?
Odporúčame