Prekročený kritický uhol nábehu a je už jedno z akého dôvodu / turbulencia? chyba pilota? mechanická, resp. sofrwérová chyba?/ s následným pádom /do vývrtky/. RIP.
Prekročený kritický uhol nábehu a je už jedno z akého dôvodu / turbulencia? chyba pilota? mechanická, resp. sofrwérová chyba?/ s následným pádom /do vývrtky/. RIP.
Lietanie podla pravidiel VFR /za vidu/ znamená, ze sa pozerám vonku z kabíny a sledujem okolie. Ak nevidím, alebo vidím zle, tak je nezodpovedne za takýchto okolnosti letieť ďalej. Je pravda, ze tie drôty boli neoznačené, rovnako sú neoznačené aj teraz, po nehode /označnené podľa predpisu vraj nemuseli, je len odporúčané ich označiť/. Sú to však jedine drôty v Prielome Hornádu. Posádky, ktoré lietajú záchranné akcie v tejto lokalite by ich mali poznať po pamäti. Apropos, mali na palube aj šéfa záchranárov zo slovenského raja. Ten o tých drôtoch isto vedel. Možno mu uši spojitosti, možno sa nik nič nepýtal. Za nehodu je jednoznačne VINNÝ PILOT. Okolnosti neospravedlňujú. Nesúdim však, lebo po bitke je každý generál, iba konštatujem.
PYTAJTE SA NA DOPRAVNOM URADE AKO TO VLASTNE JE. Z tych fotiek je zrejme, je ten Herkules 150 metrov nemal. Na prelet cez ATZ bez ohlasenia sa opytajte na liptove. Predpisy tohto bananistanu su na nete a volaju sa sa PRAVIDLÁ NA LETY ZA VIDITEĽNOSTI podla tychto fotiek a co sa popisalo ti v tom Herkulese su nadludia a z vysoka na nase predpisy a pravidla SERU. Ak by bola udelena nejaka vynimka, malo to byt publikovane v NOTAME, co asi nebolo. Taze, pytajte sa. Zodpovedny je Dopravny urad. Z AIPu: 1.2.1.1.3 S výnimkou vzletu alebo pristátia alebo s výnimkou povolenia vydaného Dopravným úradom, nesmie byť let VFR vykonávaný: nad husto zastavanými miestami alebo zhromaždiskom ľudí na voľnom priestranstve vo výške menšej než 1 000 ft (300 m) nad najvyššou prekážkou v okruhu 600 m od lietadla; kdekoľvek inde, než je uvedené v odseku ENR 1.2.1.1.3 a) vo výške menšej než 500 ft (150 m) nad zemou alebo vodou; 1.2.1.5.10 hvori o pravidlach na Neriadených letiskách .... co uz, bananistan.
TAK TROSKU S HUMOROM:
PREČO SÚ LEN UTEČENCI? PREČO NIE SÚ, ALEBO KDE SÚ UTEČENKY???????
Podla exprerta mal vsetko, OK, formalita, kde je na tom cude registracna znacka. To nudzove pristatie a minimalne poskodenie je tiez OK. V preklade sa to vola havaria a pilotovi pri neoverenej zastavbe zachranneho raketoveho systemu ide tiez o krk. Inu poguglite, ako dopadli v minulisti aktivacie zachranneho systemu v cechach..... nechce sa mi hladat.
to dalsie lietajuce auto sa vola Airphibian
http://en.wikipedia.org/wiki/Fulton_Ai rphibi…
boli postavene 4 exemplare, malo aj certifikat od FAA.
Akyze vynalez. Tych leitajucich aut tu bolo niekolko.
http://en.wikipedia.org/wiki/Fulton_A irphi bi…
http://en.wikipedia.org/wiki/Aerocar
C as ukazal, ze je to alepa ulicka.
Ako pilot by som do toho nesadol. Vyvrtka je s tym zrejme nevybratelna. Radsej stara Cessna.
Reagovať | Toto je Váš príspevok.
Naco objavovat koleso, kde uz pred rokmi zistili, ze sa netoci... Tych lietajucich aut bolo v historii viac. Autor clanku by aspom mohol trosku poguglit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fulton_A irphi bi…
http://en.wikipedia.org/wiki/Aerocar
C as ukazal, ze je to alepa ulicka.
Naco objavovat koleso, kde uz pred rokmi zistili, ze sa netoci... okrem ineho:
http://en.wikipedia.org/wiki/Fulton_Airphi bi…
http://en.wikipedia.org/wiki/Aerocar
Kto tu stavbu dozoroval? Ako bol vlastne tento zazrak registrovany? Ake to malo povolenia k lietaniu a ku pravadzke na verejnych komunikaciach?
KAZDY si moze blbnut po svojom. Osobne radsej budem blbnut na liecom, co je osvedcene casom. Lietajuce auta tu uz boli, dokonca aj take, ktore boli postavene v nekolkych exemplaroch a mali aj certifikat od FAA. Cas ukazal, ze je to slepa ulica. Mna by skor zaujimalo, ako je to osetrene legislativne- kto vydal tomuto unikatu povolenie lietat? Letecky urad? SFUL? Totiz na exemplare nevidno ziadne registracne znacky. Za dalsie - je mozne vyjst s niecim, co nema znacku a ergo asi ani poistku na verejnu komunikaciu? Dizajnovo je to urcite pekny kus. Ako ero... Ake to ma centraze pri polohe motora vzadu? Malo to vobec nejaky centrazny protokol?
Aktualna legislativa pre modely, vcitane dronov je tu:
http://letectvo.nsat.sk/letova-prevadzka/li e…
VRELO DOPORUCUJEM PRECITAT MODELAROM.
Mozno prvou poziadavkou odborarov malo byt zrealnenie platieb statu, ako aj poistovni. Az potom snaha o zastavenie ich transformacie. Sucasny stav platieb viac ako vyhovuje ministerstvu, nakolko ma nepriestrelny argument ze spitaly su cierne diery, ktore budu robit len dlhy. Pri zachovani sucasneho systemu platieb to v buducnosti ani inak nebude a je jasne, ze to takto dalej ist nemoze, aby danovi poplatnici vzdy zatiahli sekeru za tych, co to zatiahnut maju /poistovne a v konecnom dosledku stat/. Sucasny stav len viac ako vyhovuje vlade a ministerstvu na masirovanie verejnej mienky ohladom nutnosti transformacie. Nasli si uz aj dalsi argument v podobe "uspesne" fungujucej koncovej nemocnice, ktora funguje ako akciovka. Zabudaju len dodat, ze to co je tato akciovka schopna ponuknut je paleta vykonov spitalu okresneho rangu. Co sa tyka argumentu platov v tejto podla ministra uspesnej akciovke je to na pobavenie. Ak neverite, opytajte sa ludi, co tam robia.
Odporúčame