Mam uz druheho dustera. Jazdim 50 - 70 tis km rocne. Po 4 rokoch vymena. Jazdim LPG. Za 6 rokov, co som s daciou, konstatujem, ze je to najekonomickejsie vozidlo z hladiska nakladov na auto - kupa, servis a nasledny predaj.
Mam uz druheho dustera. Jazdim 50 - 70 tis km rocne. Po 4 rokoch vymena. Jazdim LPG. Za 6 rokov, co som s daciou, konstatujem, ze je to najekonomickejsie vozidlo z hladiska nakladov na auto - kupa, servis a nasledny predaj.
Na zaklade gps vie traktor po poli chodit sam, bez ludskej obsluhy. Aj kombajn.
A dojenie? Davno robotizovane. Aj na Slovensku mame farmy, ktore su automatizovane aj v dojeni. Krava sa sama ide podojit. Robot najde vemeno, sam ho ocisti, nasadi prisavky na struky, kravu vydoji a krava sama ide dalej. Ulohou dojicky je skontrovat v PC, ci sa vydojili vsetky kravy a eventualne rucne podojit choru kravu a p.
Ale dostanú peniaze, ktoré budú mať rovnakú hodnotu aj o rok. Stravný lístok fasovaný v decembri už v januári neplatí a teda zamestnanec zasponzoroval desiatkami eúr inú spoločnosť.
Pred 4 rokmi sme o covide nechyrovali. Znicoho nic som dostal masivnu obojstrannu plucnu emboliu. Mal som upchate cele riecisko na oboch stranach pluc. Zachranili ma v hodine dvanastej. Mal som 35 rokov. Zdravy clovek, ktory sa hybal, zdravo sa stravoval, mal asi 10 kg nadvahu podla tabuliek. Nikdy sa nezistila pricina. A to som asi pol roka intenzivne behal po vysetreniach, hadicky a sondy ma prevrtali zhora i zdola. Ziadny alkohol, ziadne cigarety.
Dvojtaktny dieslovy motor sa vyrabal aj v byvalom Ceskoslovensku. Slavia. Pohanali napriklad oblubene klbove malotraktory a ich predchodcov
https://www.agroportal24h.cz/clanky/tz-4k-14…
Mazut sa niekedy naozaj pouzival ako palivo, a verim tomu, ze sa pouziva dodnes. Mazut sa stale da destilovat a ziskavaju sa z neho oleje.
v mojom príspevku som neriešil novičok a ani rusofóbiu. tak ako pred 89 sa riešili zlí imperialisti, teraz sa zjavne riešia zlí rusi. o pár mesiacov bude zase iný nepriateľ. každý chvíľku ťahá pílku.
ten cirkus vôbec nemusel byť, ak by obchod prebehol štandardne a rusko by si výrazne zlepšilo svoj kredit. poskytnutie požadovanej dokumentácie je bežné v obchodnom styku, neposkytuje sa výrobné tajomstvo, poskytuje sa bežný opis výroby a vlastnosti výrobku.
napríklad ak mám závod na výrobu syrečkov - tak nakupujem od iných dodávateľov syry, maslo, taviace soli atď. Dodávateľ poskytne zloženie výrobku (napríklad syra) a jeho fyzikálno-chemické, mikrobiologické vlastnosti. Neposkytuje mi však receptúru - teda neviem, koľko syridla tam dal, neviem, pri akých špecifických podmienkach ten syr zrel - to je výrobné tajomstvo Ale dáta o fyzikálno-chemických vlastnostiach, mikrobiológii si následne overujem pri každej dodanej šarži - predsa len, musím aj ja zabezpečiť vlastnosti syrečkov, .
význam dať sa začipovať je metonymia (dať sa zaočkovať)
https://sk.wikipedia.org/wiki/Ribonukleov%C3…
Zober si také vitamíny B6, B12 - ľudia si ich bežne kupujú a pritom je dokázané, že nadmerná konzumácia má vplyv na vznik niektorých nádorov. Pritom mRNA je normálnou súčasťou prepisu informácií a teda je to bezpečný spôsob. Do tela sa nezavádza nič, čo je telu cudzie - nakoľko aminokyseliny, z ktorých je informácia vyskladaná organizmus pozná, pretože z nich je vyskladaný celý organizmus a jeho fyziológia.
prečo tí "dobrí, predobrí" rusi neposlalil požadovanú dokumentáciu, ak je všetko v poriadku?
Donedávna som pracoval roky rokúce ako šéf kvality v potravinárskom závode, ktorý exportoval časť svojej výroby do Ruskej federácie. Ruské nároky boli prísnejšie, ako naše, európske. Boli preverovaní aj naši dodávatelia surovín a teda výrobky pre Ruskú federáciu sme smeli vyrábať len zo schválených surovín. Nepredloženie požadovaného dokumentu inšpektorom by malo za následok odobratie licencie na vývoz do Ruskej federácie a tým pádom, by sme nemohli exportovať naše výrobky
Tak aký majú Rusi problém??? Prečo nie sú férovým hráčom? Len sa v mojich očiach zhovadili. Nemám problém sa dať začipovať Sputnikom, ak bude schválený Európskou liekovou agentúrou. Ale nech hrajú férovú hru a poskytujú našim úradom rovnakú súčinnosť, ako my poskytujeme súčinnosť ich úradom.
Matovič spravil chybu. Ponížil nás.
to je ta kvalitna zurnalistika, ktoru mam podporovat?
Jeden z nasich zakaznikov u nas servisoval 2 kusy - svoj aj manzelkin. Po motorickej stranke žiadne problemy. Jediny problem bola korozia. Na nu tie auta umreli.
Ako vychadzali tieto lady zo starych lad? Koncepciou urcite nie. Dizajnom tiez nie.
moja manzelka je onkologicky chora - uz pol roka sa nevieme skontaktovat s jej onkologickou a na hematologii to maju tiez v p...
Svokor uziva lieky. Vyse pol roka jeho obvodak nedviha telefon. Ja toto konanie policie schvalujem.
niektoré motory sa však vydarili - servisujeme taxíky - dacie s trojvalcovým litrovým motorom, ktorý behá na LPG - ročný nájazd taxíka je cca 100 tis km... máme kusy s pol miliónom km a relatívne v pohode.
na východe jednotu v dedinách valcuje konkurencia, všímam si, ako GVP/CBA stavajú zbrusu nové obchody aj na drzovku vedľa jednoty. Výsledkom je, že jednota postupne zatvára predajne. Ani sa nečudujem, keď na sobotnom nákupe ušetrím v GVP voči jednote pár eúr, v mesačnom ponímaní sa bavíme o desiatkách eurách.
jednotu vnímam ako nemoderný a predražený obchod. jediné, čo tam kupujem, je zopár vecí od lokálnych dodávateľov, ktoré inde nekúpim.
Tie motory dnes v europe nie su standard. Standardom je maloobjemovy troj - alebo stvorvalec s priamym vstrekom.
Hladky atmosfericky motor dnes dodava uz len par ahtomobiliek.
Inšpektori by mohli začať na úrade vlády. Na to aby, ministri či pandemická komisia zasadla a oznámila výsledky sedenia stačí pripojenie na internet v domácnosti. Aj tlačovky sa môžu robiť cez internet. Keď môžu zoomovať učitelia a žiaci, podnikatelia so zameatnancami, ktorým to nariadila vláda, nech idú príkladom.
mám pocit, že zatiaľ najlepší hybrid ponúka toyota, tam je to v mestskom a prímestskom cykle naozaj citeľne úspornejšie a hlavne "automat" je blbovzdorný a spoľahlivý.
to je hlúposť - môj príklad - vždy nájdem preexpirované gastrolístky niekde v aute, či v obleku. teraz januári som prišiel do potravín, spravil nákup, dávam predávačke gastrolístky, ktoré som fasoval v decembri a jejha - doxx si obmedzil platnosť lístkov len do decembra a sú neplatné.
pred vianocami som upratoval auto, ktoré som predával, lebo som ho pomaly rok nevyužíval - našiel som v ňom 40 stravných lístkov z roku 2019.
takže mám doma 57 lístkov za 230 eúr, ktoré ostali emitentovi - ktoré som krvopotne vyrobil a niekto ich dostal zadarmo. nech sa s nimi zadrhnú.
je to napisane pekne po slovensky... ale nerozumiem reci Vasho kmena :)
Zodral som uz jedneho dustera. Bez poruchy za 4 roky. Teraz mam uz rok druheho dustera. Za rok 70 tis km... Za 12300 eur vratane DPH, mam tam LPG, vyhrievane sedadla, vsetko v elektrike, snad iba sedadlo sa nastavuje manualne. Ma normalnu vybavu, dokonca aj zakladne radio ma bluetooth a sparuje sa s mobilom a mozes tak volat handsfree. Vedelo to zakladne radio aj v predchadzajucej generacii dustera. Nie je to stvorkolka. Vydarene auto. Kufor casto natrieskany doplna. Ukaz mi ine auto s vysokym podvozkom, velkym kufrom za tieto peniaze. Od nova mam aj phaetona. Je to ina liga. Ale dustera hodnotim ako velmi dobre auto v porovnani s beznymi autami.
Ako moze mat autobus, ktory je odstaveny mesacny prevadzkovy naklad 7500 eur? Hadam nechcu, aby stat splacal leasing.
Odporúčame