..a kde máš tú potravinu,okolo ktorej chodíme denne v potravinách?
dnes som videl v Kauflande chladené kurčatá po 1,11 eura za kilo
cena s DPH
Pokiaľ tá vrstva betónu bola hrubá len 5cm,tak tá vrstva vážila 2200kg x 0,05m x 3m x 245m =80 850kg.To sú naviac dva plnonaložené kamióny cementu.Alebo plus tisíc 80kilových chlapov stojacich na lávke.Tá lávka s tými hrdzavými lanami a s takou záťažou musela spadnúť aj keby sa jej nechcelo..
a teraz čítam,že v r.1999 bola na nášlapnú vrstvu položená ešte "speciální sanační betónová hmota".Tá nosnosť tej lávky určite nezvýšila..
Od r.2007,t.j.desať rokov, "inženýri" vedeli,že tie laná sú silne napadnuté a zoslabené koróziou.Namiesto neodkladnej výmeny tých hrdzavých lán od r.2012 dvakrát ročne tú lávku premeriavali,naposledy v novembri.Toľko ju premeriavali,až im spadla..ešte šťastie,že to nebolo v lete keď býva plná ľudí.
Najviac sa mi páčilo vyjadrenie starostu Prahy 7,že"lidi na mostě z kola nesesedávali".Zrejme je to "taky inženýr".
Pritom most bol naprojektovaný aj na prejazd sanitiek a hasičov..
Podľa toho,čo poznám majiteľov parkovacích preukazov v okolí,sú to v drvivej väčšine ľudia,ktorí ten preukaz vôbec nepotrebujú.Uvediem námätkovo:zamestnanci úpsvar a ich príbuzní,kamaráti tých príbuzných,niektorí cukrovkári,obličkári a čo majú KVstent(y). Dostávajú ešte ako bonus cca 35euro na benzín.Niektorí z nich ani auto nemajú.Ani nikdy nemali.Chodia za 5centov prímestským autobusom,alebo ich niekto známy odvezie.Takého s inv.vozíkom som už dááávno nevidel..
Sú tu dôležitejšie debaty,len si myslím,že celé PZP motorových vozidiel je blbosť.Asi taká,ako že máte poisteného psa,že keď niekoho pohryzie,tak poisťovňa z jeho poistky uhradí pohryzenému bolestné.Auto nemá rozum a za nič nemôže,preto nemôže byť zodpovedné za škody nim spôsobené.Poistený má byť šofér.Nie nejaký poistník bez VP.Čím silnejšími autami jazdí,čím viac km najazdí,koľko má záznamov na karte vodiča,podľa toho by mu poisťovňa vypočítala poistné.Mohli by tam byť aj iné ďalšie kritéria.Firemným vodičom by na poistku prispieval aj zamestnávateľ.A bolo by jedno,komu vozidlo patrí a koľko vozidiel za deň alebo rok vystrieda.Neplatilo by sa za vozový park ktorý stojí na dvore,ale každý,kto vedie mot.vozidlo by bol povinne poistený s určenou povinnou spoluúčasťou.
Už to vysvetľujem v treťom príspevku..babka žiadne auto vnukovi nepožičiava.Vnuk si auto zaplatil sám,možno býva na druhom konci republiky a babka iba figuruje ako držiteľ vozidla.Sú prípady,že na jednu dôchodkyňu bolo napísaných vyše 20áut.Ona o pohybe toho auta ani nemusí vedieť,ani o nehodách ktoré boli autom spôsobené.Preto sa pýtať poistníka- nevodiča na škodové udalosti je irelevantné.Nehody,pokiaľ boli vyšetrované PZ sú evid. na karte vodiča.Ostatné nie.Za nehody je v drvivej väčšine zodpovedný vodič a nie auto poistníka.Auto za nič nemôže.
Nezmysel je aj celý pár eurový malus.Niekedy takto zvýšená poistka môže byť dokonca stále nižšia ako inde z bonusom.
Podľa mojich skúseností,poistenie online býva lacnejšie ako priamo dojednané na pobočke.Na nete je zobrazená priamo celá konkurencia,tak sa každý snaží byť v rámci možností čo najlacnejší.Tak to funguje aj v kam. obchodoch,ktoré majú zároveň aj predaj tovaru cez internet.
a vôbec ich nezaujíma,že majiteľ má auto nepojazdné,je nemocný alebo je dlhodobo v cudzine.
Kalkulačke verím,veď som si pred pár rokmi poistil auto a zaplatil kartou.Trvalo to pár minút.Odvtedy platím prevodom podľa predpisu z poisťovne
@seat
ako som vyššie napísal,žiadnych klamárov nemôžu postihovať,lebo žiadni nie sú..pýtajú sa na PU babičky-nevodičky a nie piráta vnúčika.
Peniaze poisťovniam unikajú iným spôsobom.Napr.nastavením vysokého poistného.Odhlásia sa od nich všetci poistníci a tento druh poistenia sa stane pre nich stratovým.To sa stalo pred pár rokmi jednej veľkej poisťovni a dnes ona patrí pre zmenu medzi najlacnejšie.
Spoluúčasť,veď práve to je nezmysel,že si ju možno dojednať.A kryje prakticky iba škrábance.Dojednajú si ju dôchodci,ktorí chcú ušetriť 10eur,lebo autom chodia iba do lidla a kostola a myslia si že nikdy nespôsobia nehodu.Preto som písal o zákonom určenej percentuálnej spoluúčasti.A povinnej pri príp.poist.udalosti pre každého vodiča.A nie nejakého poistníka.Aj tak PZP nebude nikdy spravodlivé,sú vodiči,čo ročne najazdia 1600km a sú čo najazdia 160 000km.A platia rovnaké poistné.
To,že niekto neplatí PZP je chyba systému,hlavne že automaticky pokutujú majiteľa za nepristavenie auta na STK
Teraz pozerám na kalkulačke PZP,že ten malus je pár eur.Pre tých pár eur sa nikomu neoplatí meniť poisťovňu.To nie je pre vodiča-hazardéra ani babku -nevodičku žiadny trest.Naviac ten malus nerozlišuje škrabanec od neschopnej blondínky na parkovisku a ťažkú nehodu frajera z trvalými následkami u nevinných.Ani poisťovňa na tom maluse moc nezarobí.Na celom poistnom kolotoči zarobí hlavne štát(DPH z opráv,z náhr.dielov,odvody,dane,pokuty) a opravovne.Plus poist.podvodníci v spolupráci s agentami poisťovní.Tá zákonná spoluúčasť by na nepozorných,neschopných a hazardujúcich vodičov mala iný vplyv.
Prečo by musela byť zálohová platba?Poisťovňa uhradí celú škodu a zákonom určenú povinnú spoluúčasť bude následne vymáhať od vodiča,ktorý nehodu spôsobil.Nie od babky.
Držiteľ vozidla-poistník je babka.
Dnes sa autá poisťujú online,babku v poisťovni nikto nikdy neuvidí.Poisťovni stačí,že je od auta napr.prevodom z účtu zaplatené poistné.Následne pošlú babke poštou bielu a zelenú kartu,ktorú odovzdá vnukovi.
Nikde nepíšem,že si po nehode pôjde vnuk registrovať nejaké vozidlo na seba.
V novej poisťovni babka žiadne klamstvo neuvedie,poistí to auto znova online.Tam sa nepýtajú či vozidlo spôsobilo niekedy škodovú udalosť,ale či poistník-tá babka,mimochodom nevodička,nespôsobila za posledné obdobie nehodu z vlastnej viny.Samozrejme že nespôsobila keď je nevodička.Ona ani nevie,kto všetko s tým autom jazdí a kto kedy s tým autom spôsobil nehodu.Poisťovni škodovú udalosť hlási vnuk a on tiež neklame.Vypíše v hlásení všetky údaje pravdivo,príp.ešte doloží správu od PZ,pokiaľ je to potrebné.
Ja by som u PZP zaviedol spoluúčasť vinníka nehody.Niektorí šoféri sa totiž správajú na cestách,ale aj parkoviskách ako majstri sveta.Ich heslo je "keby niečo,no problem,šak to poisťovňa zaplatí".Pri spoluúčasti by už takí frajeri možno neboli.A zvýšenie poistky pre pirátov veľký význam nemá,väčšinou majú autá napísané na svoje staré mamy a po škodovej udalosti automaticky menia poisťovňu
..pozerám,tých 500 m spomínajú aj na blesk.cz
Zostávajú..ale v takom silnom daždi,aký bol vtedy na mieste zrážky tie stopy nebudú bohvieaké..
Prijímam ospravedlnenie.Môj názor na poľských kaskadérov zostáva.Pri nehode som nebol,tých 500 m spomínali aj dnes večer v Novinách na TV JOJ.O tom požiari cordoby sú tiež neúplné informácie.Nikde som nečítal,či tá mladá rodinka uhorela v aute.Pokiaľ začalo to auto okamžite horieť,prečo okamžite ten autobus tí dvaja šoféri nezastavili a to auto nezačali okamžite hasiť?Možno by boli niekoho z auta zachránili...neviem.
buko,skôr než začneš niekoho urážať,si over fakty na iných stránkach,príp. v archíve TV JOJ.Alebo na feisbuku polície SR.Sú prípady,že vozidlo nezastane vôbec a zdrhne.V tomto prípade tých 500m polícia zdôvodňovala šokom vodiča.Tie vagóny s uhlím vznikli iba v tvojej hlave.
Pre tých poľských turistov prišiel,podľa správy polície SR,náhradný autobus.Keď sa vracali domov,je predpoklad,že ich zaviezol do Poľska.Otázka je,pokiaľ sa polícia aj niečo na mieste nehody pýtala poliakov,či odpovedali pravdivo,či nevypovedali tendenčne v prospech poľského vodiča.Po takejto zrážke zostane os.auto v úplne inej polohe ako v momente zrážky.
V rakúskych,ale aj talianskych tuneloch je max povolená stovka.A tu sa nebavíme,akú odchýlku má ten ktorý tachometer.A v žiadnom tuneli,ani na Slovensku nie je dovolené tesné obiehanie
Odporúčame