trochár...
kedy sa prestane šíriť ten vtipný mýtus, že stravné lístky sú benefit? Nazývať benefitom niečo, čo priamo vyplýva zo zákonníka práce ako povinnosť zamestnávateľa, môže iba idiot.
možno preto, lebo si ich pravidelne opravujú a obnovujú...
to sú argumenty, typu Kravčík
Takže predfinancovanie pri eurofondoch je pasé? Tam sú bežne 120 dňové splatnosti, keďže sprocesovanie žiadosti o platbu trvá približne toľko...a častokrát viac.Keď sa predniesli poskytovateľom pripomienky, že peniaze chodia tak neskoro, že nestačia 120 dňové splatnosti a prijímatelia platia penále z omeškania, tak bolo odporučené predĺžiť splatnosti na 240 dní :)) Bol by to dobrý vtip, ak by to nemysleli naozaj a vážne..
To by museli novinári aj pracovať, nie len opisovať agentúrne správy :)
Problém celého toho je, že sme zadĺžení až po uši, ale budovať sa musí.
NBS môže začať tlačiť peniaze, ale vlastne už nemôže :D :D No nič, je to v p.či, drahí veriaci :)
S eurofondami je to tak - podvodov nie je čoraz viac, je ich rovnako, ale EU nemá prachy, tak chodia častejšie kontroly z EK a tvrdo idú po vratkách.
To by nebolo zlé riešenie,avšak takú firmu by museli riadiť manažéri, ktorí nemajú sklony ku kleptománii.
Ale minimálne pracovnej sily máme dosť, dlhodobo nezamestnaným by prospelo trochu pohybu na čerstvom vzduchu, napríklad lopatovanie pri stavbe cesty.
Presne tak.
Ale niekto radšej bude veriť, ako používať mozog :)
Niekto postavil za vlastné peniaze (nie tak celkom vlastné, lebo Grandvia si tiež musela požičať od banky, aby mala na to to prefinancovať) diaľnicu, spravuje ju 30 rokov, za čo mu štát spláca.
To je filozofia celej koncesie - aj keď v tomto prípade trochu pokrivenej - keď na niečo štát nemá, postaví to súkromný investor,ten dostane dielo do správy na stanovenú koncesnú lehotu a poberá z diela úžitky. Po skončení koncesnej lehoty bezodplatne odovzdá dielo do rúk štátu.
Preto píšem, že koncesia bola v tomto prípade trochu pokrivená, lebo po správnosti mala Grandvia vyberať mýto - mýto = spomínané úžitky.
Teraz ide mýto do štátnej kasy, čo treba takisto započítať a odrátať od sumy, ktorú platí štát za R1.
Čas ukáže, či to bol dobrý deal, Ale určite to nebolo tak jasne nevýhodné, ako sa to snaží pár ľudí nakukať do hláv pospolitému ľudu :)
Prepáč, ale tvoje otázky nemajú hlavu ani pätu
Štát, ako ostatne hocijaký človek, si požičiava za toľko, za koľko mu je banka ochotná požičať.
Teraz to ide s pôžičkami,odkiaľ si prišiel na to,že si štát teraz nepožičiava, to netuším.
Ďalej mi vysvetli, ako si prišiel na to,že za tie peniaze je možné nanovo postaviť a 30 rokov udržiavať a po 30 rokoch spraviť generálku (rozumej novú cestu) 10tich takýchto ciest.
R1 vydrží dlhšie a je kvalitnejšia už len preto, lebo ju musí koncesionár 30 rokov udržiavať. Keď niečo postavím a odovzdám, tak problémy rieši niekto iný resp. pokiaľ vzniknú ešte v záručnej dobe, tak ja...ale na R4 nie je záručná doba 40 rokov, čo v prípade R1 defacto je ;)
Ale keď mám 30 rokov spravovať niečo, čo postavím, tak chcem mať tých 30 rokov čo najmenej starostí - čiže to postavím kvalitnejšie, aby som podchvíľou nemusel chodiť na cestu a plátať výtlky.
Logika a sedliacky rozum, milý môj - presne to ti chýba.
Mimoriadne nízka cena sa musí brať v kontexte iných ponúk.Ak sú všetky výrazne nižšie,ako predpokladaná hodnota,tak by to nemal byť až taký problém.Nemôžu vylúčiť jednu ponuku - suma 200mil € - z dôvodu mimoriadne nízkej ceny a hneď druhú v poradí - 205mil€ - považovať za OK,pokiaľ bola PHZ 300 alebo 400mil.€. Na to netreba poznať zákon, stačí sedliacky rozum.Je jasné, že potom firma dá námietku a Úrad súťaž zruší.
Inak,zákon porušujú obstarávatelia už pri stanovení PHZ, ktorá má odrážať reálne ceny v čase vyhlásenia súťaže.To je niekto ozaj taký lenivý, že nevie zaktualizovať neviemkoľko rokov starý rozpočet a určiť PHZ tak,aby odrážala momentálny stav v danom sektore?
Pri takýchto stavbách by som skôr obmedzil možnosť subdodávok,firmy by museli stavať vlastnými silami alebo by museli vytvoriť veľké firmy konzorciá.Aby sa nestávalo, že firmy typu €building zadumpujú cenu,uprostred výstavby začnú vydierať investora,prestanú platiť subdodávateľom a nechajú za sebou mesačnú krajinu.
Prepáč, ale nahádzať čísla do kalkulačky vie aj žiak 3. ročníka ZŠ:)
V R4 nemáš zarátané nasledovné položky:
- úroky, ktoré zaplatí štát v rámci úveru, keďže si na R4 musel požičať
- 30 rokov údržby, servisovania a monitoringu cesty, ktoré musí koncesionár R1tky vykonávať
- generálnu opravu vozovky po 30 rokoch užívania, ktorú je koncesionár zmluvne zaviazaný vykonať na vlastné náklady
- 10 ročnú záruku po skončení koncesie
Stále sa ti to zdá 14x drahšie?
Ale zo smotany by si lízol, kujón jeden.
Pán zabudol spomenúť, že pokiaľ prejde novela zákona o verejnom obstarávaní z dielne ministerstva vnútra, tak sa môžeme s eurofondami rozlúčiť. Tvorcom tejto novely asi nič nehovorí súlad s európskymi smernicami ;)
Čo keby sa slovenskí hydinári spojili a založili vlastný predajný reťazec hydiny?
Prečo vôbec informujú o tomto pánovi, ktorý nechce reprezentovať Slovensko v Davis Cupe?
A keby STV mohla vysielať tolko reklám ako komečné televízie, tak by nepotrebovala príjmy z koncesií...ale to by boli filmy na STV prerušované každých 15 minút reklamami ako na komerčných staniciach a to by sa opäť niekomu nepáčilo atakďalej atakďalej...a teraz babo raď - kedy budeme s tou STV spokojní? Keď zanikne a v televíziách sa bude vysielať len čistý komerčný brak?
Odporúčame