Ďakujem pekne! :) na úvahu a snáď po dobrej úvahe aj na/pre činy. :)
Ďakujem pekne! :) na úvahu a snáď po dobrej úvahe aj na/pre činy. :)
čo by to bol len jeden jediný - už sa to oplatí. :) super! :)
dedina vie ukázať zrejme obvykle úplne iné hodnoty...:)
...si vzorom a príkladom v praxi. Tvoj príklad s malým dievčatkom bol nádherný! :) len tak ďalej - nech je takých ľudí viac. :)
samozrejme aj - veď tolerancia je jednou zo základných stavebných tehál. Východiskom. :)
...to sú predsudky, Slavo. A máš pravdu, že neraz sú tu "v móde". :(
...to ma teší, že bol spomenutý výrok z Moravienky - mám odtiaľ korene. :)
zdá sa, že sa točíme okolo podobného názoru. Nižšie som spomenul, že "nulou sme na začiatku aj na konci. Kdesi medzi tým máme šancu vychýliť sa na stranu + alebo na jej protiklad." Príde mi to podobné ako Tvoje slová, že "rovní všetci sme si iba v tom, že každý zomrieme...nie sme si rovní v tom akí sme."
možno by sme sa po hodine spoločnej debaty dostali na tú istú cestu. :) a ja by som sa dozvedel viac o kórejskej filozofii. :)
všetci sme si rovní, repress. Čiže prečo by sme nemohli byť všetci nuly - rovné si nuly? Viem, znie to dehonestujúco, ale nula nie je negatívne číslo. Možno v očiach niektorých. Všetko začína od nuly. :) čo keď roky robím samé dobro a slúžim ľuďom a v závere života to všetko pokazím nemorálnym brutálnym činom? Kam ma potom zaradíš? k plus či k mínus?
Načo sa naťahovať o roky narodenia, keď skutočný život predstavujú viac-menej činy, ktoré začneš dosahovať až po vnútornej dospelosti, čo sa nevzťahuje na prvé roky života. :)
myslím si, že obaja máte pravdu. Nula je každý a na nulu sa pri smrti aj obráti, avšak s tým, že niekto odíde ako nula, ktorá tu zanechala čosi pozitívne a iný zasa opustí svet s tým, že v rámci svojich možností toho veľa zo seba v živote nevyplodil. Na začiatku, keď prichádzame na svet, sme nahí, bezbranní, pri tomto príchode aj bezmocní. Takí istí sme pri odchode z tohto sveta. Takže nulou sme na začiatku aj na konci. Kdesi medzi tým máme šancu vychýliť sa na stranu + alebo na jej protiklad. Máme šancu robiť skutky, ktoré sú hodnotné, ale takisto môžeme svoje možnosti využiť v prospech toho, čo spôsobuje iným alebo nám utrpenie, resp. si len tak užívať, egoisticky. Ale to je len môj malý skromný názor a pohľad na danú vec.
v skratke - vidím prienik v oboch Vašich názoroch. :)
myslím si, že láska a nádej sú späté. Kde je láska, tam je nádej minimálne na zmysel. Bez lásky je všetko akési prázdne. :)
a čo je nádej? rezervná pneumatika, záchranné koleso, mech vody na púšti - život po živote. Čiže láska je nádej - je to niečo, čo presahuje všetko dočasné, pominuteľné. Ale to sú len také moje malé pohľady na lásku a nádej. Možno časom (životom) ich pozmením. Aj ja som ešte len malá duša, ktorá chce rásť a spoznávať pravdu. :)
ďakujem veľmi pekne, Sailla. :)
do istej miery je pubertálny vek špecifický určitou uvoľnenosťou a nedbalosťou vo vyjadrovaní, myslení aj v konaní. No keď je táto miera prekročená, čo sa dnes deje bežne, už to v poriadku nie je. Aj také vulgarizmy sú občas zbytočne nahromadené - až nechutne zdeformujú prejav. atď. atď.
so situáciou v čítaní tiež súhlasím. Netušia, čo im literatúra vie ponúknuť. Netušia, lebo mnohí učitelia im hustia do hlavy autora-dielo-obsah a ostatné okolnosti, špecifiká obdobia, do ktorého diela spadajú - no a zabúda sa na to najpodstatnejšie - na to, aby si dieťa najprv vytvorilo vzťah k literatúre, k písmenám, k čítaniu - aby v tom videlo zmysel a čaro. :)
súhlasím. Mal som tú česť zažiť ešte tento tradičný typ výchovy, keď bol učiteľ akoby druhým rodičom, ktorý nám bez problémov dal aj po zadku aj po papuli. A brali sme to podobne, ako keby to urobil niektorý z našich rodičov - prijali sme to a vedeli, že je to zaslúžené. Dnes sa vytvoril medzi učiteľom a žiakom vďaka rôznym už neprehliadnuteľným (resp. už nepreliadaným) zákonom hrubý múr, pričom zóna žiaka je priam kráľovská, zóna učiteľa obmedzená - hodná sluhu.
tak-tak - to sa dnes už nenosí. :) a občas sa skutočne učiteľ ide aj roztrhať, no výsledný efekt je v porovnaní s cenou (rizikom) zdravia smiešny. :(
to je samozrejmé, že škola má iba istý vplyv na dieťa - ale myslím si, že aj tento vplyv môže mať tendenciu byť rozhodujúcim. Niekedy aj málo je viac ako všetko ostatné. :)
ej, veru si to myslím - som o tom presvedčený a verím tomu, že by to tak byť mohlo aj malo. Ak zlyhá rodina, ak mu ani ulica a okolie neponúkne dobrý vzor a nenaučí ho myslieť a konať (trebárs rómske deti z osád), kto iný má taký vplyv a možnosti, ak nie škola?
Ty asi nepoznáš dobrých ľudí, ktorí mali nezodpovedných rodičov, no i tak sa napríklad vďaka vplyvu určitého učiteľa stali vzácnymi ľuďmi.
Tvoj názor Ti neberiem, iba obhajujem moju vieru v môj názor. Ná základe skúseností. :)
maj vydarený deň, Mars777.
najmä to slovíčko "poznanie" vyzdvihujem z Tvojho komentu, milá Martha. :) želám si, aby ľudia "videli", poznali, chápali. Aby "žili".
Ďakujem krásne za Tvoj komentár. :) aj Tebe vydarené dni. :)
...snažím sa, aby tie podpisy boli keď aj nie hlboké, ale v prvom rade príjemné. Lebo môžem zanechať hlboké podpisy, ale negatívneho rázu. :))) ďakujem veľmi pekne, repress. :)
Odporúčame