Nezabudni. Čo platí v nemecku, neplatí u nás. Navyše, nemecko je naftová veľmoc, ktorá smradliaky bude obhajovať až do posledného dízla.
Nezabudni. Čo platí v nemecku, neplatí u nás. Navyše, nemecko je naftová veľmoc, ktorá smradliaky bude obhajovať až do posledného dízla.
No skús si predstaviť, že nemusíš auto nabíjať každý deň. Alebo tankuješ denne doplna? A kto ti povedal, že o 10 rokov ho budeš musieť nabíjať doma? S takýmto prístupom to veru nepôjde ani za 200 rokov.
To si tu zas hejteri EM prídu na svoje. Zas si z článku vytiahnu to svoje, čo im najviac vyhovuje. Treba čítať s porozumením a celý článok. Pán profesor písal o ekologickosti výroby elektriny V NEMECKU! Tam sa zriekli výroby čistej elektriny z jadra a EE získavajú z 44% z uhlia. Preto tolko kecov o akejsi uhlíkovej stope. Keby mal robiť naozaj nestrannú štúdiu u nás, vypadala by inak. A tí, čo kecajú o dennom nabíjaní EM, nech si uvedomia že EM neni mobil. Iba ak by mali denný nájazd ako Matovič alebo mali taxislužbu.
H2O ty si iný mysliteľ. Na to si ako prišiel, že EM treba denne nabíjať? Či ty máš denný nájazd ako Matovič?
Keď sa dajú syry a korbáčiky prečo nie pečivo?
Ja nechápem, prečo sa pekári stále doprosujú nejakým reťazcom. Bez chutného chleba a pečiva sa normálne existovať nedá. Keď ho ľudia nenájdu v reťazcoch, vyberú sa za ním inde. Keby hneď len na parkovisku postavili príves a predávali voňavé pečivo z neho. Je to len o tom, ako si tých ľudí naučia. A celú tú Alianciu moderného obchodu treba nakopať niekam.
Ak vám elektroinštaláciu nerobil fušer tak už ho tam dotiahnutý máte, však? Iba ak by ste bol štandardne na smrť vystrašený užívateľ a dal tam aspoň 8mm/2. Veď pre istotu. Inak pozor na káble CYKY. Na trhu sa objavili lacné napodobeniny, ktoré majú menší podiel medi a menší prierez ako sa pri nich uvádza. Tak treba chytiť šubleru a všetky pomerať, či znesú tých 16A. A samozrejme chemicky analyzovať. Či je to ozaj ten zodpovedajúci kábel.
Pre jeho pozitíva sa montuje do stavebných strojov a ťažkej nákladnej dopravy. Pre jeho negatíva nepatrí do osobných áut. Čo je ťažké na tomto pochopiť? Že nafta patrí do traktora?
Ale nie. Podľa mňa pre začiatok celkom stačí, keď EM nahradia smradľavé dízle. Už toto bude pokrok a bude trvať min. desaťročie. Za takú dobu sa proste veľa vecí musí zmeniť. Či technológie, tak zmýšľanie ľudí. Ale kým bude ľudstvo hlúpnuť, a neuvedomí si výhody iných spôsobov dopravy veľa sa nezmení. Teda nie k lepšiemu. Keď niekomu nevadí, že zabije cestou do práce 3/4 hodiny ale cez víkend mu tá istá cesta trvá 15 min. niečo je zle. Ale ako sa hovorí všetko so všetkým súvisí. Úroveň hromadnej dopravy, jej spolahlivost, efektivita, grafikony a x ďalších vecí. Toto tiež spôsobí, že nemusíš nabíjať 1000 batérií denne. A len tak zo srandy, skús sa pri najbližšom tankovaní spýtať pumpárky, koľko áut denne natankujú DOPLNA, nie za 10€. Nech vynechá tých čo tam prišli na kávu, vodu do ostrekovača, žuvačky alebo primerosy. Možno budeš prekvapený.
Sa skús zamyslieť, kto tu pchá hlavu do piesku a hľadá 1000 dôvodov ako čo nejde a nedá sa. Ja už jednu 15 ročnú skúsenosť so zmenou pohonu mám. Už vtedy ľudia odsudzovali lpg pohony k zániku. Čerpačiek bolo minimum a dnes neni problém hoci nevedomych odporcov, ktorí o tom prd vedia a info majú len z "odborných" časopisov je hromada dodnes. Inak nie som ekoterorista, s vôňou benzínu nemám problém, atomky ma fascinujú ale z dizlov zvraciam.
Už si kupoval nové auto? Ani len plnú nádrž k nemu nedostaneš. Upozornia ťa, že tam máš benzín po najbližšiu pumpu. Proste ti do EM dajú akúkoľvek baterku, ktorá nebude tvoja a teba to nebude vôbec trápiť lebo si kúpil auto, nie baterku.
Dnešné benzinky sa zmenia na baterkarne čiže budú na každom kroku. Ani dnes benzinky nevybavujú 1000 áut denne. Baterky predsa netreba nabíjať všetky naraz. Nabije sa a presunie k výmene. A kým bude EM toľko čo dnes spalovakov tak bude vývoj zas niekde inde, kľud. A možno ich ani toľko nebude lebo ľudia dostanú rozum a začnú využívať efektívnejšiu prepravu. Ale to už by som bol veľmi naivný.
Takéto články treba brať s veeeľkou rezervou. Na veternú elektráreň sa spoliehať je hazard to bez debaty. Že vydali zákaz činnosti atómový elektrárňam je hlúpe a že zlyhala fotovoltaika... Nuž keď jednoduchému Američanov nikto nepovie, že z tých panelov treba odhrnúť sneh inak nemôžu pracovať...To je Amerika. Iba ak by im zhaslo slnko ale podľa fotiek tam mali krásne slnečno.
Inak ešte ma teraz napadlo v súvislosti s tým Lpg, že ešte aj v dnešnej dobe sa dokážu ľudia spýtať, či sa toho v aute nebojím a či je to kde natankovať. A to jazdím na Lpg 15 rokov a už pred tými 15timi to nebola žiadna novinka. I keď čerpačiek bolo podstatne menej. A paradoxne bol plyn vtedy oveľa lacnejší ale to je o inom.
Mam jedno. Kombináciu benzín plyn.
Jezismarja ďalší. Veď baterku nekúpiš. Kúpiš auto bez baterky. O baterku lacnejšie. Tú si budeš prenajímať na dobu jazdy. Vyjazdíš ju a vymeníš na "benzínke" za nabitú. Tým budú e-auta dostupné aj pre panelákových, ktorím odpadne problém s nabíjaním. Baterkový biznis by mohlo byt kľudne samostatné odvetvie ako teraz PHM.
Nemôžem súhlasiť. I keď pravdou je, že vývoj batérií zaspal na vavrínoch. Pokiaľ sa doba nabíjania neskráti na minúty(čo neskráti) , riešením môže byť priamo výmena batérií. To znamená, že neni problém vycestovať krížom celým slovenskom a cestou si nechať batériu na "čerpačke" VYMENIŤ v priebehu pár minút a pokračovať v ceste. Tým sa elektroautá stanú dostupné aj nám panelákovým, keďže netreba nabíjať doma. Bola by potrebná ale spolupráca výrobcov aby si ujednotili spôsob uloženia batérií, ich zapojenia a rozmerov... Tak ako to bolo napr. u nabíjacích konektorov mobilných telefónov. Malý nenápadný super ťah, ktorý si veľa ľudí ani neuvedomilo. Mochovce sú ďalšia kapitola. Všetci vieme komu sa za ne poďakovať. Pretože štát je údajne zlý vlastník, stal sa minoritnym vlastníkom strategického odvetvia. A najnovšie ich zaklincovali taliani tak ako diaľnice a tunely. Že treba XY ďalších atómových blokov sú čudné výpočty joja pretože pre neho iné zdroje EE neexistujú.
No paaani, takáto posadnutosť sa len tak nevidí. Musíš veľmi trpieť medzi nami elektropacientami. Ale neboj nič, časom sa aj elektromobilita vyšperkuje k dokonalosti a ty pošleš svoje smradlavé TDI s radosťou do šrotu.
Prečo nečitaš s porozumením. Jaj to ty schválne. Písal som, že baterku by si nekupoval a o to lacnejšiu električku by si dostal.
Tak prečo to furt rozpitvávaš a robíš z takejto hovadiny vedu? Vojdeš do haly, robot (alebo po tvojom nejaký mechanizmus) ti vymení baterku ani nevystupis z auta ale pri rampe priložíš kreditku a odchádzaš s plnou. A áno k "čerpačke" pôjdu káble hrubé ako noha a áno vedľa nej bude pole s fotovoltaickymi článkami a áno tým vyprodukovanym teplom z nabíjania sa budú vykurovať domy v okolí. Aké nedá sa.
Odporúčame