Chod sa do tej Juznej Afriky spytat, ci vedia zvysit tazbu o 150% skor ako za 2-3 roky. Opytaju sa ta na dusevne zdravie...
Chod sa do tej Juznej Afriky spytat, ci vedia zvysit tazbu o 150% skor ako za 2-3 roky. Opytaju sa ta na dusevne zdravie...
hej. Bude ich zhruba tolko ako za posledne roky vlajociek Jemenu na FB profilovkach tychto "demo" kratov
Zacina sa prekreslovat politicka mapa sveta. Nemozne sa stava moznym a este sa dockame mnohych prekvapeni.
Prezradil niekto tomu insitnemu geniovi a jeho partii na MF, ze inflacia 10% (mozno 11) tu uz realne je a este je len marec?? Ze do decembra to aj najvacsi optimisti vidia na 15 a realny scenar zacina dvojkou len v pripade, ze sa nezastavi rusky plyn a ropa??
Ako donuti protimonopolny urad niekoho rozbehnut tazku chemicku vyrobu s milionovymi investiciami aby konkuroval zavedenym firmam??
Asi by som upriamil vasu pozornost na rozdiel medzi pridanou hodnotou prace a produktivitou v znalostnej ekonomike s prevazujucim vyskumom, vyvojom a sluzbami a produktivitou v lacnej mozntaznej dielni s nekvalifikovanou pracovnou silou kde kazdy co i len trochu mudrejsi a schopnejsi zdrha za hranice najneskor po skonceni VS.
Rovnako je holy fakt, ze 99% z tej energie nemozeme vyuzit ak nechceme solarnymi panelmi pokryt polnohospodarsky vyuzitelnu podu.
Holy fakt je aj to, ze nad 40° zemepisnej sirky sa solarne panely jednoducho NEOPLATIA. Prvych 5-6 rokov "splacaju" len energiu potrebnu na ich vyrobu.
Nad je zakladajuci clen Smeru, ktory zaistuje kontinuitu kradnutia na obrane. Vyboh je tam ako doma a keby neboli zmluvy utajene, uz by pana Nada davno vysetrovala NAKA.
A Janko udaj ako odbornik?? Tak maximalne na tliachanie hubou a prazdne gesta. Zivotnemu prostrediu viac rozumie moj 12 rocny syn.
Jedini dvaja ministri OLajNO, co maju aspon hmlisty sajn o rezortoch za ktore zodpovedali su Heger a Lengvartsky.
Rovnako je holy fakt, ze 99% z tej energie nemozeme vyuzit ak nechceme solarnymi panelmi pokryt polnohospodarsky vyuzitelnu podu.
Holy fakt je aj to, ze nad 40° zemepisnej sirky sa solarne panely jednoducho NEOPLATIA. Prvych 5-6 rokov "splacaju" len energiu potrebnu na ich vyrobu.
13. a 14. plat su BONUS v dobrych casoch ked sa firme dari rovnako ako premie. Robit z toho narokovatelnu polozku je take ... ... odborarske.
A to obrovske zdrazovanie je len logicky vysledok toho, ze dolar aj €uro stratili uz pomaly 20% hodnoty vdaka idiotstvu centralnych bank a tlaci nicim nekrytych penazi.
Riaditelom fabriky robotnik co dodrziaval spravnu strannicku liniu. Nemali sme to tu uz nahodou??
Fakt sa nikto nepoucil z minulosti??
Firma kratkodobo ide dole hubou na prudkom raste cien materialu. Specialne ocele isli hore o 40% za posledny rok, ale ceny dielov pre automobilky su kontrahovane aj rok vopred. To spolu s poklesom objednavok v 2020 posuva ekonomiku do cervenych cisel. Na 13. ci 14. platy skratka nie je kde vziat. Alebo teda mozno v kombinacii so zhodenim zataze a zvysenim efektivity masivnym prepustanim, ktoremu sa zatial vyhybali...
Ono toto je pre oblast Povazia akosi symptomaticke. Spusta ukecanych odborarov nechapucich ekonomiku. "Ved firma nemoze byt v problemoch ked ma 34 milionov trzieb. Ako to ze nemaju na platy" - citát mudrca z "pracujucej chudoby" na FB. A potom este to, ze odborari z firmy radsej odhlasuju prepustenie 150 ludi, ako by sa malo siahnut na 13. platy (nedavno HELLA).
Panko riaditelko sa vrati domov do Francuzska a mozno ho poslu rozbehnut vyrobu v novom zavode v Rumunsku. S dvoma titulmi z prestiznych univerzit si moze zamestnavatela vyberat.
Len aby si oni nenasli tych otrokov na Ukrajine, v Rumunsku, Srbsku, Bulharsku ovela lahsie ako ti strajkujuci zamestnanci novu pracu v regione. Ja byt personalista v okolitych fabrikach, tak CV-cko uchadzaca o pracu s byvalym zamestnavatelom BPC poslem do skartacky prednostne...
A teraz sa podme pozriet na emisie elektromobilu.
- pri energymixe EU je produkcia CO2 275g/kWh (v Nemecku 425g, v Polsku 747g, u nas 177g a vo Francuzsku 42g). Pri priemernej spotrebe bezneho EV 20kWh / 100km (dochadzame k tomu, ze elektromobil produkuje v EU priemerne 55g CO2/km, v Nemecku 85 a v Polsku dokonca 150g/km)
- A pozrime sa este na vyrobu elektromobilov. Vedecke studie vycislili, ze vyroba 1 klasickeho automobilu strednej triedy vytvori uhlikovu stopu cca 5-7 ton CO2. Vyroba jednoho elektromobilu podla udajov vyrobcov sice len 2,5 tony, do toho vsak nie je zapocitana vyroba a doprava baterii. Celkove emisie pri vyrobe a doprave baterii sa dnes udavaju okolo 150-170kg CO2/kWh baterie. Spolu teda uhlikova stopa elektromobilu s 50kWh baterkou vychadza okolo 10 ton CO2. Dorovnat len tento rozdiel pri nabijani energymixom EU si vyzaduje najazdit aspon 60 000km.
Len k tomu bodu o vykureni/vychladeni. Na klasickom aute to nemozes spravit, ked stoji v garazi a na elektromobile ak nestoji v garazi. Ak nie si na zasuvke, tak take vykurenie/vychladenie ti brutalne znizi dojazd...
Samotna fyzika a chemia baterie je taka, ze na plne nabitie 50kWh baterie potrebujes 55-60kWh podla rezimu nabijania. Straty na nabijacke, prenosovej sieti ... uz teba naozaj zaujimat nemusia, ale energetikov ano. Su dalsich 10-15%.
Suma sumarum: Na to, aby si nabil baterku svojho auta na dalsich 250km (50kWh pri priemernej spotrebe) musi elektraren vyrobit a do rozvodnej siete dodat 64-68kWh.
Schmognerova nenavrhla jediny zakon ci opatrenie, ktore by bolo v rozpore so zaujmami "slovenskej kapitalotvornej vrstvy" Meciarovskych privatizerov a zahranicnych financnych skupin. Jej opatrenia boli na urovni mikromanagementu a sustredovali sa zasadne na zregulovanie a zdanenie malych zivnostnikov, ktori sa v devatdesiatych rokoch vrhli na sukromne podnikanie. Tym isla po krku komplikovanymi zmenami v zakonoch a vyhlaskach kvoli ktorym si mnohi podnikatelia museli najat a platit uctovnicke firmy.
... Obmedzenia sa majú dotknúť aj verejnej dopravy. Mestská bude jazdiť ešte v dlhších intervaloch ...
To aky debil vymyslel?? Uz teraz su autobusy MHD preplnene a ludia sa v nich tlacia. Naozaj je riesenie este polovicu autobusov odobrat??
Odporúčame