Ako vieme, že opis múdrosti v Prísloviach 8:22–31 sa vzťahuje na Ježiša Krista v jeho predľudskej existencii?
Ako vieme, že opis múdrosti v Prísloviach 8:22–31 sa vzťahuje na Ježiša Krista v jeho predľudskej existencii?
My nedokážeme pochopiť, ako je možné, že Boh existoval vždy. Napriek tomu Jehova nemal začiatok a nebude mať ani koniec. (Habakuk 1:12) Vždy bude živý a pripravený pomôcť nám.
Žalmista spieval: „Ty si Boh od neurčitého času až na neurčitý čas.“ „Neurčitý čas“ sa môže vzťahovať na niečo, čo má koniec, ale čoho trvanie nebolo bližšie vymedzené. (2. Mojžišova 31:16, 17; Hebrejom 9:15) Ale v Žalme 90:2 a na ďalších miestach v Hebrejských Písmach výraz „neurčitý čas“ znamená „večný“ (Kazateľ 1:4)...
Keďže úzkostlivé starosti sme uvrhli na nášho nebeského Otca prostredníctvom jeho milovaného Syna, ‚Boží pokoj, ktorý prevyšuje každé myslenie, stráži naše srdce a naše myšlienkové sily‘. — Filipanom 4:6, 7; Matúš 6:9; Ján 14:6, 14.
„Večný Boh“, Jehova, je nám „skutočným príbytkom“ — duchovným útočišťom. (Rimanom 16:26) Cítime sa bezpečne, lebo ako ‚Ten, ktorý vypočúva modlitbu‘, je vždy pripravený pomôcť nám. (Žalm 65:2)
‚Ako dlho budem preč? Bude strýko rád, že som prišiel, a dá mi bohabojnú manželku?‘ Ak mal Jakob také obavy, nepochybne sa rozplynuli, keď prišiel do Luzu, ktorý bol vzdialený asi 100 kilometrov od Bér-šeby. Čo sa tam stalo?
Jakob bez meškania Izáka poslúchol. Opustil bezpečie rodinného kruhu a zjavne sám sa vydal na cestu z Kanaanu do Háranu vzdialeného stovky kilometrov. (1. Mojž. 28:10) Možno mu prebehlo mysľou:
„Nesmieš si vziať manželku z kanaanskych dcér. Vstaň, choď do Pádan-aramu do domu Betuela, otca svojej matky, a odtiaľ si vezmi manželku z dcér Lábana.“ (1. Mojž. 28:1, 2)
Medzi týchto prorokov patril aj Abrahámov vnuk Jakob. Keď nastal čas, aby si Jakob našiel manželku, jeho otec Izák mu povedal:
V Žalmoch čítame: „[Jehova] nedovolil žiadnemu človeku, aby ich klamal, ale karhal kvôli nim kráľov a hovoril: ‚Nedotýkajte sa mojich pomazaných a mojim prorokom nerobte nič zlé.‘“ (Žalm 105:14, 15)
Týmito slovami sa Jehova zaručil, že sa stane bezpečným príbytkom pre Abraháma a jeho potomkov. (1. Mojž. 26:1–6) Jehova svoj sľub splnil. Zabránil napríklad egyptskému faraónovi a gerárskemu kráľovi Abimelechovi, aby sa násilím zmocnili Sáry a Abraháma odstránili. Podobným spôsobom ochránil aj Izáka a Rebeku. (1. Mojž. 12:14–20; 20:1–14; 26:6–11)
Ak mal Abrahám nejaké obavy, určite sa rozplynuli po nasledujúcich Jehovových slovách: „Urobím z teba veľký národ a požehnám ťa a urobím veľkým tvoje meno... A požehnám tých, ktorí ťa žehnajú, a toho, kto na teba zvoláva zlo, prekľajem.“ (1. Mojž. 12:1–3)...
V Biblii je poznanie Boha úzko späté s rajom. Prorok Izaiáš povedal: „Nebudú nijako škodiť ani pôsobiť skazu na celom mojom svätom vrchu; pretože zem bude istotne naplnená poznaním o Jehovovi tak, ako vody pokrývajú samotné more.“ — Izaiáš 11:9.
Také poznanie oslobodzuje Jehovových svedkov od vecí, ktoré ľudí oberajú o šťastie, napríklad povery a škodlivé predstavy. Ježiš povedal: „Pravda vás oslobodí,“ a Jehovovi svedkovia zisťujú, že je to tak. (Ján 8:32) Fernando, ktorý sa istý čas venoval špiritizmu, hovorí: „To, že som sa dozvedel o večnom živote, mi prinieslo nesmiernu úľavu. Bál som sa, že by mohli zomrieť moji rodičia alebo že by som mohol zomrieť ja.“ Pravda oslobodila Fernanda od strachu, ktorý mal z duchovného sveta a z posmrtného života.
Čo je duchovný raj?
Jednou z vecí, pre ktoré sú Jehovovi svedkovia výnimoční, je to, že si cenia biblické poznanie. Sú presvedčení, že Biblia je pravdivá a že je Božím Slovom. Preto sa neuspokojujú len s tým, že poznajú základné náuky svojho náboženstva. Majú nepretržitý program osobného štúdia a čítania Biblie. Čím dlhšie sa človek s Jehovovými svedkami stýka, tým viac sa dozvedá o Bohu a o jeho vôli zjavenej v Biblii...
5. „Je veľmi potrebné upraviť školenie profesionálnych pracovníkov, ktorí sa zaoberajú zvlášť zraniteľnými ľuďmi. Ľudia bez domova, najmä deti ulice, by mali byť považovaní skôr za nevyužitých a potenciálne uži- točných než za bremeno spoloč- nosti.“
4. „Kritická situácia bezdomovcov je výsledkom politiky, v ktorej sa buď ignoruje, alebo podceňuje nepriaznivý dosah ekonomických zmien, nedostatku cenovo dostupného bývania, narastajúceho problému zneužívania drog a ďalších zdravotných problémov, či už fyzických, alebo psychických, u tých, ktorí sú najzraniteľnejší v... spoločnosti.“
3. „Bezdomovectvo je znakom nespravodlivého rozdeľovania finančných príspevkov na bývanie v rámci danej komunity.“
2. „Existencia neprimeraných pravidiel a neefektívny systém plánovania môže... spôsobiť chaos, pokiaľ ide o poskytovanie bývania chudobnej väčšine.“
1. „Hlavný problém týkajúci sa bezdomovectva spočíva v tom, že vlády nie sú schopné vyčleniť potrebné prostriedky na realizáciu práva na primerané bývanie.“
Odporúčame