Z doleuvedeneho je teda logické, že archanjel Michael je Ježiš Kristus. (Čo je zaujímavé, výraz „archanjel“ sa v Písmach nikdy nenachádza v množnom čísle, a to vedie k záveru, že archanjel je len jeden.)
Z doleuvedeneho je teda logické, že archanjel Michael je Ježiš Kristus. (Čo je zaujímavé, výraz „archanjel“ sa v Písmach nikdy nenachádza v množnom čísle, a to vedie k záveru, že archanjel je len jeden.)
A Júda 9 hovorí, že týmto archanjelom je Michael. Bolo by vhodné pripodobniť Ježišovo veliteľské volanie k volaniu niekoho, kto má menšiu autoritu?
V 1. Tesaloničanom 4:16 (SEP) je príkaz Ježiša Krista, aby sa začalo vzkriesenie, opísaný ako „hlas archanjela“
Michael znamená „Kto je ako Boh?“ Toto meno zjavne označuje Michaela ako toho, kto sa ujíma vedenia v obhajovaní Jehovovej zvrchovanosti a pri zničení Božích nepriateľov...
O veľkom kniežati, ktoré stojí nad synmi tvojho [Danielovho] ľudu‘ a o ,archanjelovi‘. (Dan. 10:13; 12:1; Júda 9, RP)
O slávnej duchovnej osobe, ktorá je nositeľom tohto mena, sa hovorí ako o ,jednom z prvých kniežat‘...
Meno tohto Michaela sa v Biblii vyskytuje iba päť ráz.
Predtým ako sa Boží Syn narodil ako človek, zjavne mal meno Michael. V knihe Daniel je Michael nazvaný kniežaťom Danielovho ľudu, Izraela (Dan. 10:21).
Meno Michael sa vzťahuje na Ježiša v jeho úlohe archanjela, čiže veliteľa Jehovovej nebeskej armády anjelov, predtým ako žil na zemi a tiež potom - (Júda 9)
Áno, existujú aj iné vysokopostavené anjelské bytosti, ako sú serafíni a cherubíni. (1. Mojžišova 3:24; Izaiáš 6:2) Ale Písma poukazujú na vzkrieseného Ježiša Krista ako na nadriadeného všetkých anjelov — čiže ako na archanjela Michaela...
Po štvrté, svätý duch nám dáva silu hlásať dobré posolstvo (Sk. 1:8).
Po tretie, svätý duch nám pomáha stále lepšie rozumieť biblickým pravdám. (Prísl. 4:18)
Po druhé, Jehova používa svojho ducha, aby ním viedol svoju organizáciu smerom, ktorým si želá.
Odpoveď:
Žalm 15:2
"Ten, kto chodí bezúhonne+ a koná spravodlivosť
a hovorí pravdu vo svojom srdci."
Dávidov nápev.
Žalm 15:1 - "Ó, Jehova, kto bude hosťom v tvojom stane?
Kto bude prebývať na tvojom svätom vrchu?"
Tieto verše sa nemôžu vzťahovať len na božskú múdrosť ani na múdrosť v abstraktnom zmysle. Prečo nie? Lebo múdrosť, ktorá je tu opísaná, bola ‚vytvorená‘ ako začiatok Jehovovej cesty. Jehova Boh existoval vždy a vždy bol múdry. (Žalm 90:1, 2) Jeho múdrosť nemá počiatok — nebola vytvorená. Nebola „zrodená akoby v pôrodných bolestiach“. Navyše podľa biblického záznamu táto múdrosť hovorí a koná, teda predstavuje nejakú osobu. — Príslovia 8:1.
V inšpirovanom opise múdrosti, ktorý sa nachádza v knihe Príslovia, je uvedené: „Sám Jehova ma vytvoril ako začiatok svojej cesty, ako najskorší zo svojich dávnych činov... Prv ako boli usadené vrchy, prv ako pahorky, bola som zrodená akoby v pôrodných bolestiach... Keď pripravoval nebesia, bola som tu... vtedy som sa stala pri ňom majstrom v diele a stala som sa tým, čo mal zvlášť rád deň čo deň, a celý čas som sa pred ním radovala... a veci, ktoré som mala rada, boli u ľudských synov.“
Odporúčame