Subaru Forester 2.0i
Dobrý deň.
Tento článok berte ako jednu zo skúseností s elektromobilmi. Je tam veľmi pekne rozpísaný celý priebeh testu. Jediné čo mi tam chýba je cena za dobíjanie. To by autor mohol uviesť, možno doplniť článok.
Elektromobily majú svoje nevýhody, ale majú aj svoje výhody. Ide o to, kto ako využíva automobil.
Je to celé na smiech.
Matovič prišiel provokovať na tlačovku SMERU. To bolo podľa neho správne. Ale keď príde niekto provokovať na akciu OLANO, tak to je už to najhoršie a ešte aj organizované.
Matovič s tým začal, Matovič zasial vietor a teraz prišiel víchor, Tak isto ako, keď sa Matovič prezentoval na tlačovkách iných politických strán s plagátikmi v popredí.
Matovičovi sa iba v zosilnenej forme vracia to čo rozpútal. A v tomto dávam za pravdu Slotovi, ktorý to už povedal dávno.
Pre všetkých diskutérov. Nie som volič OLANO. Nie som volič SMERu. Nie som volič SNS.
Snažím sa byť apolitický.
Tak si prosím odpustite politické urážky/kádrovanie.
15. Na nikoho sa nesnažím útočiť. Snažím sa vychádzať s faktov. Už ma však prestáva baviť vyvracať nezmysli ľudí, ktorý niečo načítali, alebo patria do úzkej skupiny používateľov. Ak sa chceme niekam pohnúť tak sa zamerajme na 80% Slovenskej spoločnosti. Ak chceme rozšíriť elektromobily, tak zadotujme 80% spoločnosti. Ako som uviedol, v Rakúsku sa dá kúpiť Dacia Spring za 13000€ po uplatnení dotácie. Toto je správna cesta. Ten kto má na prémiové autá, nepotrebuje dotácie. Žiaľ, v aktuálnej dobe rodinné auto strednej triedy v prevedení elektro je len pre EKO nadšencov.
16. Treba však dopredu budovať infraštruktúru.
17. Treba však dopredu budovať ekologické zdroje.
11. Budem Vás citovať:
"opätovne porovnávaš veľmi obmedzene - pokiaľ sa bavíme o malých autách, tak určite ten rozdiel je na úrovni 100% v neprospech elektromobilov"
" ale pokiaľ ideš do prémiovky, tam už tie rozdiely sú minimálne,"
" ale záleží aj od auta...či malé alebo prémia... ale rozdiel v cene prevádzky by sa hýbal v tisícoch..."
Podľa toho, čo ste napísali, tak vlastníte prémiový elektromobil. Potom patríte do skupiny 5% Slovákov. Nezdá sa Vám trochu pokrytecké urobiť záver o elektromobiloch na základe užívateľov 5%?
12. Kia Niro je stredná trieda, ktorú si kúpi omnoho viac PRIEMERNÝCH občanov. Nebolo by vhodné porovnávať tento segment? Citujem Vás:
" pokiaľ sa bavíme o malých autách, tak určite ten rozdiel je na úrovni 100% v neprospech elektromobilov, to je pravda, kia niro je príklad"
13. Keď sa hlasuje o dákom návrhu v parlamente, tak treba nadpolovičnú väčšinu.
14. Ak by som mal peniaze na luxus, tak radšej niekomu pomôžem ako by som si dal postaviť Cheopsovu pyramídu.
6. Vždy sa snažím debatovať o PRIEMERNÝCH elektromobiloch. Budem Vás citovať " i keď s takou daciou ísť na diaľnicu je priam trápenie". Vaša veta len potvrdzuje moje slová.
7. Tak isto som napísal, že som za lacné elektromobily na prímestskú/mestskú dopravu.
8. Napísali ste, že ste jazdili v auguste na úrovni 17kWh. V článku sa píše, že cez chladné počasie môže byť spotreba o 20% vyššia, cca 20kWh. 20kWh používam preto, aby sa mi to ľahšie počítalo ako 18,5kWh. Nižšie Vám uvádzam odkaz nameranú reálnu PRIEMERNÚ spotrebu pre elektromobily
https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/612953…
Kľudne napíšte, že to nieje pravda. Ale v článku je PRIEMERNÁ spotreba od 15kWh do 25kWh.
9. Vlastním elektromobil. Kupoval som ho z predstavou, že je to dobrá voľba. Ale žiaľ som viac počúval ľudí, ktorý elektromobil nevlastnia.
10. Elektromobil je pekná technológia, ale cena je zatiaľ na PRIEMERÉ zárobky na Slovensku privysoká.
Tak nebudem motať piate cez deviate.
1. Podľa mojich znalostí, jediné auto, ktoré by malo mať nabíjanie zadarmo je TESLA a to iba do určitého dátumu.
2. Ak si dá niekto namontovať fotovoltiku, tak nenabíja zadarmo, ale musí započítať náklady na výstavbu a prevádzku do ceny nabíjania. Pri virtuálnej batérii nezabudnite na cenu za distribučné poplatky.
3. Ak s týmto nesúhlasíte, tak potom už fakt neviem, kľudne píšte, že nabíjate zadarmo. Vy budete za hlupáka. Ja si viem zohnať veľa vecí zadarmo (myslím doslova zadarmo, bez kradnutia), ale nebudem nikomu hovoriť, že PRIEMERNÉHO občana to bude stáť 0€.
4. Nezaujímajú ma vlastníci elektromobilov za 50000€ a viac, pretože PRIEMERNÝ občan na Slovensku si takéto auto nekúpi.
5. Keď som porovnával Kia Niro EV, tak som uvažoval so spotrebou elektromobilu 0€. Pri Kia Niro Hybrid som uvažoval zo spotrebou 6l. V cenníku je uvedená spotreba extra vysoká do 5,5l. Cenový rozdiel je 18200€. Vyrovnanie nákupných cien je po odjazdení 178000km.
Prečítajte si článok a spočítajte si koľko času sa nabíjalo auto počas 646km skúšobnej jazdy. A potom to porovnajte s časom na natankovanie 70l nádrže naftovej Octávie, ktorá jazdí za 5l/100km, s prstom v nose.
Číňania vyrábajú lacné elektromobily, ale EU už plánuje clá.
Ďalší problém je, kde zobrať elektrinu na nabíjanie, keď ju nemáme.
Nepíšte, mi odpoveď na poslednú vetu pokiaľ nemáte skúsenosti v energetike, lebo sa iba strápnite.
Prečítajte si článok a to čo som napísal s porozumením.
S autom najazdili 3000km s priemernou spotrebou 15kWh/100km, ako autor uvádza, za ideálneho počasia. Ako je v článku napísané, tak výrobca uvádza vyššiu priemernú spotrebu ako bola nameraná po 3000km teste. V teste je podrobne popísaná iba jedna dlhá jazda v dĺžke 2x323km.
Ako ste uviedol, nemáte elektromobil, tak by ste sa ani nemal k danej téme vyjadrovať. Ak si prečítate môj príspevok, tak na začiatku píšem " lebo mojim skúsenostiam nikto neverí.".
Takže Váš komentár "Lenze ty tiez manipulujes" je mimo mysu.
Môj názor je dlhodobo rovnaký a nasledovný:
Elektromobil je dobrý na prímestskú/meskú dopravu do 20-30 kilometrov s cenou nabíjania do 0,20€/kWh pri obstarávacej cene do 15000€.
V Rakúsku predávajú elektrickú Dacia Spring za 13000€.
Elektromobil do mesta musí byť lacný, pretože v meste nenabeháte toľko kilometrov za rok (pokiaľ nie ste taxikár).
Som rád, že sem dal konečne niekto lepší test elektromobilu, lebo mojim skúsenostiam nikto neverí. Jedine čo mi tu chýba je vyhodnotenie aj ceny za nabíjanie. Pritom stačilo ku každému nabíjaniu uviesť čo to stálo a aký program bol použitý.
Konečne niekto napísal aj pravdu. Priemerná spotreba 15kWh, rýchlosť do 120km/hod za ideálneho počasia. Sám autor priznal, že je nutné pridať 20% v zlom počasí. O rýchlosti 130km/hod nehovoriac.
Pre všetkých obhajcov elektromobilov, konečne si prečítajte, že PRIEMERNÝ elektromobil má PRIEMERNÚ spotrebu 20kWh/100km
Pri testovacej jazde za ideálneoho počasia bola priemerná spotreba na 646km úseku 16,5kWh. Je tam rozpísaná aj trasa, tak sa dá o čo oprieť.
K cene asi toto:
Kia Niro EV v základe za 46 290 €
Kia Niro Hybrid v základe za 28 090 €
Cenový rozdiel je 18 200€. Pri spotrebe Hybridu 6litrov a cene 1,7€ mi stačí tento rozdiel na 178 tisíc kilometrov a nabíjanie EV počítam za 0€.
Diskutér "Evang" má ročný nájazd 10000km.
Záver si spravte sami.
SU 27 nemá možnosť vypustiť palivo.
Krčméry zomrel 20.decembra 2022. To video môže byť, tak 1 rok staré. Ak tvrdí to isté policajný prezident aj teraz, tak celé Slovensko môže vidieť ako sa poučila výkonná moc. :)
Čo som to videl. Vo videu je reinkarnovaný Krčméry. Nie je náhodou už mŕtvy?
Len tak ďalej pán Matovič. Ukážte sa v plnej nahote čo vo Vás je. Presvedčte všetkých voličov, že pre Slovensko ste nepotrebný.
Asi nabíjam priemerne draho, ak sa Vám zdá 0,4€/kWh veľa.
Neviem ako nabíjate Vy, ale ja mám doma priemernú cenu 0,17€/kWh, diskutér "EVang" má podľa faktúry 0,16€/kWh. Hold niekto to vie nabiť aj za 0,10-0,15€/kWh.
Keď zoberiem, že začnem nabíjať ako mi doporučujete za 0,29€/kWh, tak budem šetriť na mojom Nisane Leaf 41,42€/1000km. Potrebujem najazdiť 410 429 km aby som vyrovnal obstarávaciu cenu.
Keď zoberiem, že začnem nabíjať ako mi doporučujete za 0,19€/kWh, tak budem šetriť na mojom Nisane Leaf 57,62€/1000km. Potrebujem najazdiť 295 036 km aby som vyrovnal obstarávaciu cenu.
Nechápem ako môžete tvrdiť, že sa dá v PRIEMERE nabíjať za 0,19€/kWh. Chápete aké nezmysly píšete. JA HOVORÍM O PRIEMERNEJ CENE ZA NABÍJANIE. Napísal som Vám to veľkým, možno Vám to konečne dojte.
!!!!!!!!!!!!!!!
Zapamätajte si, keď budú elektromobili pod 15000€ a budú sa používať na cestu do práce, tak to má zmysel.
Prišiel som na to, že žijem na inej planéte ako niektorí diskutujúci.
Nechápem ako môže niekto napísať "Cena za komplet fotovoltaiku v dnesnej dobe je bezne menej ako 1 Euro za 1 Wp"
Chcem si dať namontovať 3000 Wp na rodinný dom ako bežný občan Slovenska.
Dajte sem názov aspoň jednej firmy, ktorá mi to na kľúč za 3000 Eur spraví a ja to hneď aj pbjednám. Ale ozaj to hneď objednám, kto by to nezobral za také peniaze. A zoberiem k tomu aj tepelné čerpadlo 14kW za Vaše ceny.
Ak však poviete, že 3000Wp na rodinný dom by to mohol stáť od 6000Eur, tak Vám poviem, že sa dostávame do reality. A potom návratnosť je 15 rokov, tak ako prezentujem.
Dajte si najprv namontovať fotovoltiku a potom mudrujte, keď bude mať správne informácie.
Jedinú pravdivú informáciu, ktorú ste uviedli je, že pri 100% využití fotovoltiky dosiahnete priemernú výrobu 1MWh/rok zo 1000Wp systému. Toto číslo mám potvrdené z niekoľkých rôznych inštalácii.
Uvedenú informáciu zistíte v autorizovanom servise. Ja takúto informáciu nemám. Vychádzam zo svojich skúseností a nie z http://www.google.sk
Keď Vám ju autorizovaný servis oznámi, tak nám dajte vedieť.
Ja však viem, že ak je porucha na novom motore, tak sa odstraňujú jednotlivé pokazené časti. Ak je porucha systémová, tak sa mení polomotor.
Nový VW Passat 2.0 TDI najazdí bez problémov 300 000km. Nie je dôvod zisťovať cenu nového motora, pokiaľ sa nejedná o systémovú chybu ako napríklad pri Subaru Forester diesel ročník 2008-2010, kde nastala výrobná chyba a musel sa meniť polomotor.
Na Subaru Forester 2.0i mám aktuálne najazdených 298 000km. Používam LPG. Priemerná spotreba a cena 10,0l, 7€/100km. Používam niekoľko vozidiel, palivo benzín, diesel, LPG, elektrina, tak viem porovnať sportrebu a aj náklady.
Ináč pre úplnosť.
Dajte sem Vašu osobnú skúsenosť, koľko Vás stojí v priemere 1kWh keď nabíjate na verejných nabíjačkách.
Ešte by ma zaujímalo ako používate Váš elektromobil. Koľko denne najazdíte a ako často jazdíte.
Pretože jedine Vy a ja reálne zo všetkých diskutujúcich používame elektromobily.
Ďakujem za odpoveď.
Moja skúsenosť je nasledujúca:
1. Predávajú sa nové polomotory.
2. Predávajú sa použité celé motory. V solídnom stave sa pohybujú od 1500€ od overeného predajcu. Podľa typu vozidla.
3. S novými prevodovkami nemám skúsenosť. Ale ak ma pamäť neklame, tak automamické sú drahé na opravy a tie sa predávajú nové.
Odporúčame