SX4 sa predáva aj vo verzii sedan.
Predaje tejto verzie sú ale asi v pár kusoch
SX4 sa predáva aj vo verzii sedan.
Predaje tejto verzie sú ale asi v pár kusoch
Používam auto s motorom EcoBoost už takmer rok - (2.0 - 149 KW) s som nadmieru spokojný.
Spotreba cca 8 l pri eko jazde a 9 - 9,5 pri jazde, dynamické využitie je cca 12-14L.Auto má ale pohotovostnú hmotnosť cca 1650 Kg.
Za naftový motor by som určite nemenil - benzín je proste iná trieda.
Používam auto(Volvo) s motorom EcoBoost už takmer rok - (2.0 - 149 KW) s som nadmieru spokojný.
Spotreba cca 8 l pri eko jazde a 9 - 9,5 pri jazde, dinamiské využitie je cca 12-14L.Auto má ale pohotovostnú hmotnosť cca 1650 Kg.
Za naftový motor by som určite nemenil - bezín je proste iná trieda.
Nemusiš sa nikam stahovat, som velmi zvedavy ako dáš do 300 L kufra podvozok a vaničku z kočiku. Ja mám pre manželku ako rodinné auto Volvo V70 a tam to spracem Tak akurát. AK mi to predvedie niekto aj s 1/3 kufrom tak klobuk dole. A to sa bavime o1. ks. dieťata
Takže to je moja predstava, samozrejme v predajcovia nám budú tlačiť predstavu že auto s 300L kufrom a takmer 4 plnohodnotnými sedačkami je super rodinné auto a k tomu stojí iba 7999 EUR tak isto ako ten čo nemá smartphone je už vlastne odpísaný looser :-)
Hold, nové rodinné auto nie je lacný špás a preto, aby 50% slovenska a výchdnej EU nemali pocit viny máme tu Škodu Fobia family, VW POLO (a mnoho daľších ) s úžasným 3 valcovým motorom s ktorou keď v nej máte 4 osoby a batožinu je jazda jedna báseň.
PS: Rozlišujme v metodike EURO NCAP Small a Large family car.
Ja osobne si pod rodinným autom predstavujem auto kam sa sprace normálna neobézna európska rodina s 2 deťmi a batožinou. To znamená cca. 500 L kufor a 5 plnohodnotných miest na sedenie. Tým myslím, že keď sú v aute inštalované 2 detské sedačky je nevyhnutné aby sa na zadné - na stredné miesto ešte zmestila jedna dospelá osoba. Taktiež kufor musí pojať poskladaný kočík a batožinu.
vid http://www.euroncap.com/large_family_car.aspx
Túto moju predstavu spĺňa napr.:.
Volvo V70, Audi A6, Škoda Cctavia / superb combi alebo aj zatracovaný Passat combi.
Samozrejme patrí sem väčšina veľkých MVP (Seat Alhambra a podobné, Ford S- Max, Peugeot 806 Renault Espace ale aj Infinity FX) Suzuki SX4 nie je rodinným MPV tak isto ako Opel Meriva.
Samozrejme sem môžeme zaradiť aj všetky veľké SUV s dostatočným kufrom a komfortom Volvo XC90, Audi Q7, BMW X5, Mercedes ML, Subaru TRIBECA, Toyota Landcruiser Range Rover ....
Ale "GUTOMI" má pravdu. Toto nie je rodinné auto ani omylom. Nehovorím že to je zle, ale nemýlme si kategórie, lebo nabudúci si prečítame že nejaká octavia v lepšej výbaje je vyššia stredná trieda a fabia RS bude superšport :-)
Bol by som veľmi zvedavý na mená tých Dám a Pánov - aby som sa vedel v budúcnosti zariadiť pri výbere zdravotníka.
Robia hanbu kolegom, ktorí možno sypatizujú s LOZ ale pacient u nich nie je na posledon mieste
Úplne s tebou súhlasím, takže priemerný lekár má mať o koľko viac ako priemerný bankár o 10-20% ?
Tak potom by im mali priemerný plat znížiť. Priemerný plat priemerného bankového pracovníka je hlboko pod platom doktora.
Ale baníci by mali mať viac, tak vravel jeden súdruh, lebo náskok socializmu na k ceste ku komunizmu je závislí na baníkoch.
Tak evidentne nemáš prehľad, len čo sa týka poistenia zodpovednosti za výkon povolania(pri lekároch by som to bez poistenia na AT / DE neriskoval)
a PZP.
V AT si musíš poistiť auto - žiadna SR poistka ti nestačí - viď http://www.seredonline.sk/clanky/za-nespravnu-evid enciu-vozidla-hrozi-aj-slovenskym-vodicom-jazdiaci m-v-rakusku-vysoka-pokuta/
Len tak na okraj najlacnejšie PZP na moje auto je v SR 146 eur v AT 2156 EUR.
O havarijnom ani nebudem hovoriť - v SR cca 650 v AT cca 4850 EUR. Som tam nejaký ten tok žil tak ti môžem povedať , že len z čisto finančného hľadiska by som bol na rovnako ako SR potrebuješ min. 2000 EUR / mesiac netto naviac.
Nezabúdaj ale na to, že byt tam stojí tak 3-4x toľko ako u nás
prenájom 3i bytu tak cca 1000E
Keďže sa do roboty tiež dochádza a potrebuješ auto tak PZP a havarijné poisť na VW golf tak 2000 EUR ročne.(a nie 300 E)
Platí a bude platiť vysoké platy - vysoké životné náklady.
Nie je to také ružové ako sa zdá.
Samozrejme je to lepšie im aj nám napr. ostáva (ušetríš) 10% z výplaty - u nás 150E u nich 500 E.
Asi tak
A sme na kameni problému. Keď nepríde do práce účtovník- firma nepodá daňové priznanie, dostane pokutu, exekúciu, môže isť do úpadku, konkurzu a príde o prácu pár desiatok, stoviek... ľudí ktorí nebudú mať z čoho žiť ...
Čo sa stane keď do práce nepríde alergológ, logopéd (nič proti nim) - nič- len ľudia budú mať uslzené oči, a budú zle artikulovať...
Čo sa stane keď do práce neprídu lekári na úrazovke, chirurgovia na kardiológii- zomrú ľudia.
Tu sa nedá generalizovať
Nevyvyšujeme lekárov nad iné povolania, už aj tak z ních vačšina ná božský komplex.
Platy lekárov? Je to už nechutné ako klamú. Pracujem vo sfére kde sa dostanem k údajom o čistých platoch lekárov. Samozrejme so službami a nadčasmi ale väčšina z nich nemá menej ako 2500 - 4000 EUR netto / mesiac. A nech sa nehnevajú, z tých nimi deklarovaných súm by neboli schopný splácať 300 -400 tis.EUR hypotéky na rodinné domy a hlavne by im žiadna banka taký uver ani nedala.
Zamotávajú sa do vlastných klamstiev.
Celkom zaujímavé ako p. Kollára vnímajú vlastní pacienti
http://www.znamylekar.sk/2559/mudr-maria n-kollar/gynekolog/bratislava
Moja skúsenosť je ale opačná.
Osobne stále vlastním Suzuki Swift 1,5VVT r.v. 2005 a za viac ako 6 rokov som nemal jedinú poruchu a to myslím vrátane vypálenej žiarovky. A ostatní majitelia Swiftov sú na tom podobne.
Nenapísal si aký typ motora mal "tvoj známi".(nemal nafťák? alebo robotizovanú prevodovku?) Tiež zmena zo Swiftu na Mondeo je neporovnateľná - nemiešajme mini auto s autom (nižšej )strednej triedy. Taktiež podľa rozhovoru s majiteľom predajne a servisu Suzuki som si istý, že to nie je také zlé ,lebo sa sťažoval že okrem garančných prehliadok majú prázdny servis (a kvalitou ich servisu to nie.).
PS. Nie som predajcom ani nič podobné áut Suzuki, a svojmu Swiftu dám občas poriadne zabrať do červených otáčok.
Odporúčame