A čo získalo, keď zaútočilo na Ukrajinu?
A čo získalo, keď zaútočilo na Ukrajinu?
Takto z nás aspoň Fico mohol urobiť hlupákov pred celým svetom, že?
Je na čase porozmýšlať nad Národným programom energetickej nezávislosti a sebestačnosti.
Skús si najprv zistiť, čo znamenajú slová liberálny, fašistický alebo progresívny. A možno by nezaškodilo, keby si si zistil aj čo znamá slovo demokracia.
Kto sa chystá rozpútať vojnu, percentá nerieši. Myslíš, že Putin robil preiskum pred rozpútaním tejto vojny?
Toto hovorili aj mysliteľ Danko a povaľač Blaha ešte 23.2.2022. ...a potom sa chvíľu tváril, že no a čo! Dnes už na to zabudli a zase idú bomby - tie svoje sprostosti.
Choď sa opýtať do Dunajskej Stredy. Oni ti to vysvetlia tak ako to vysvetlili rusi na Donbase.
Žiješ v mieri? V prosperujúcom svete? Čo ti chýba okrem rozumu? Čo ti môže dať Putin navyše k tomu čo máš? Možno len vojnu.
Idiotom, ktorí tu píšu o čínskom Taiwane a ruskej Ukrajine odporúčam aby popremýšľali na Dunajskou Stredou, Komárnom a Košicami.
Vo svete EÚ a NATO je konflikt medzi Maďarskom a Slovenskom nereálny a bezdôvodný, ale vo svete, ktorý by riadili Putin, Si Ťin-pching a ich lokaji Orbán a Fico, to je krutá realita. .
Nerozumiem ani slovo z toho guláša, čo si tu vyvrátil. A ty určite tiež nie.
Ty máš guláš v pojmoch. Fašisti sú Uhrík, Suja a Mazurek. Fico je komunista, ale medzi komunistom a fašistom je taká tenká čiara, že dnes už aj Fica, po jeho absurdných kotrmelcoch s Putinom, možno považovať za fašistu.
A čo Dunajská Streda?
Len vysvetlenie pre ficoidných dezolátov, ktorí nechápu základné pojmy. Agresor je ten, čo rozpúta vojnu, napadne susednú krajinu, snaží sa ju obsadiť a vojenskou cestou ovplyvniť jej politiku. Agresor je rusko.
...ale bolo by rusko pri slovenských hraniciach a desiatky milionov Ukrajincov hodených cez palubu do ruského otroctva. To by sa ti asi páčilo viac.
A koho ohrozuje Taiwan?
Vysokoucinny sest alebo osemvalec je sprostost. Ucinnost motora stupa s jeho zatazenim. Preto je tu downsizing a trojvalce. A k tomu preplnovanie a recyklacia vyfukovych plynov. Na to aby auto islo rychlostou 130km/h staci v pohode 35 kW vykonu motora. A toto by mal dosahovat v oblasti dna úplnej charakteristiky motora - teda cca 240g/kWh. Tak si predstav aký malý by musel byť ten motor aby mal také parametre. Pri 130 km/h by bol optimálne zaťažený. Vo všetkých ostatných režimoch by mal zbytočne vysokú spotrebu a emisie. Tomuto príkladu zodpovedá spotreba 4,6 litrov/100km.
Takze zabudni na sestvalce a osemvalce. Tie tiez môžu mať mernú spotrebu 240g/kWh, ale pri oveľa vyššom výkone ako 35kW. Možno 135kW pri rýchlosti 250km/h. A to je spotreba 9,3 litrov/100km. Teda 2x toľko. Takýto motor nemá optimálne emisie v žiadnom režime okrem jazdy po nemeckej dialnici.
Je mi to ľúto, ale nebude to tak. Tiež by som to chcel, ale plati čo som napísal hore. Fyzika rozhodne.
Takto to vypadá keď sa hochštapler zapletie do svojich klamstiev a stúpa si po jazyku.
Už osobný automobil je na hrane ako elektromobil. Je to možné, ale treba tomu vyjsť naproti aj podobou toho auta samotného, ktoré majú ťahať tie batérie. To je aj hlavný dôvod dnešných problémov automobilového priemyslu. Na jednej strane osprostení zákazníci čakajú stovky koní, ktoré budú poháňat elektrické intergalaktické koráby, na druhej strane nevzdelaní manažeri stále tlačia podobu automobilu smerom, ktorý úplne ignoruje fyziku. Skrátka elektromobilita stále ešte ide nesprávnym smerom.
Kamion, traktor, bager alebo buldozér nebudú batérie poháňať minimálne najbližších 50 rokov. Tieto aplikácie sú energeticky tak náročné, že je to o dva alebo tri rády mimo možnosti dnešných batérií. A aj keby sa toto náhodou podarilo vyriešiť, tak bude problém to enormné množstvo energie dostať z elektrárne cez nabíjačku do toho stroja. Ohmov zákon bude platiť aj za 100 rokov.
Nič o tom nevieš. Sam sebe protirečíš.
EÚ 30 rokov konzistentne tlačí na udržateľnú podobu individuálnej mobility. Má to svoje slabé miesta, ale je to tak.
Automobilky zo začiatku tlak na emisie využívali na to aby zákazníkovi predali katalyzátor, lambda sondu a vstrekovanie. Emisie, sa plnili samé. Auto ako také sa nemenilo.
So sprísňovaním emisií automobilky zdokonľovali motor management - pribudli riadiace jednotky a nove a nové snímače. Auto ako také sa nemenilo.
S ďalším sprísňovaním už automobilky začali podvádzať - v emisiách aj v spotrebe. Auto sa nemenilo.
S ďalším sprísňovaním začali automobilky vyplakávať. Trojvalce ovládli paletu motorov. Auto ako také, sa stále nemenilo.
.
.
.
Dnes sú automobilky na pokraji krachu. Auto sa nemení.
Auto sa stále nemení. Fyzikálne je to stále väčšia a väčšia opacha, ktorú má utiahnuť motor dohnaný na pokraj fyzikálnych možností.
Je načase aby automobilky predefinovali fyzikálne teleso, ktoré dnes vnímame ako automobil.
Odporúčame