Zamestnal som sa v Nemecku u svojho bývalého zákazníka. Pozná ma a aj moju prácu 15 rokov. Tak nekupuje mačku vo vreci a ja viem do čoho idem.
Zamestnal som sa v Nemecku u svojho bývalého zákazníka. Pozná ma a aj moju prácu 15 rokov. Tak nekupuje mačku vo vreci a ja viem do čoho idem.
Záver: Neviem pre koho je toto divadielko s nedostatkom pracovnej sily. Skorej sa mi zdá, že firmy sa snažia využiť ťažkú situáciu inžinierov na to aby ich zamestnali za čo najnižšiu mzdu. Mimochodom, boli časy, keď na profesii bolo 70 pozícií na CATIA CAD inžiniera. Dnes sú tam možno 3 ah to sú firmy, čo len špekulujú a majú tie pozície otvorené permanentne. Kamaráti tam boli, ale ...nič!
Som inžinier strojár. Konštruktér v automotive už 34 rokov. Moja práca je vývoj nových komponentov pre dodávateľov a aj pre automobilky samotné. Nových projektov je však málo. Takmer žiadne. Mám kolegov, ktorí nemajú prácu už viac ako rok. Ja končím na projekte tento mesiac. Novú prácu mám v Nemecku. Nie je to však ten pravý automotive projekt. Nábehy nových projektov u dodávateľov sú čoraz vzácnejšie. Nové linky v halách nepribúdajú. Staré projekty majú malú vyťaženosť. Množstvá komponentov dodávaných do automobiliek ďaleko zaostávajú za plánovanými. Fabriky sa vyprázdňujú.
Je veľký rozpor medzi platom konštruktéra a vedomosťami, ktoré potrebuje k svojej práci. Musí byť inžinier, strojár. Ovládať CAD na super úrovni a mať základné IT zručnosti. Najnovšie technológie vo výrobe plastových a plechových výliskov. Musí mať vedomosti z konštrukcie náradia a k tomu ovládať aspoň angličtinu na komunikačnej úrovni aby mohol komunikovať so
zákazníkom. Za to mu ponúkajú plat 1600 Eur.
Choď tieto keci rozprávať do Charkova. Boli tu proroci ako ty, ktorí tvrdili, že Putin Ukrajinu nikdy nenapadne. Aj deň pred agresiou. Byť pripravený na vojnu, je najlepšia prevencia aby vojna nenastala.
Buď dáme teraz, síce neradi, 5% HDP na obranu alebo neskoršie, keď budeme stáť zoči voči agresorovi s holými rukami, dáme na obranu radi aj posledné trenky. Treba budovať silnú armády, ale hlavne treba budovať obranný priemysel schopný produkovať zbrane v obrovských množstvách. Firmy sú tu. U nás aj v Čechách a v Poľsku a Rakúsku. Len sa treba spojiť. Nasmerovať tam peniaze. Urobiť spoločné projekty. Spolu nás je viac ako Britov, alebo Francúzov. Maďarov som nespomenul, ale verím, že jedného dňa dostanú rozum a prehodia si kalendár na 21. storočie. Idiotov u nás sa zbavíme najneskoršie za 2 roky a možno aj skorej. Motor nemožno vytáčať donekonečna do krajnosti bez následkov.
Z dojazdu 600km a kapacity 75kWh vychádza spotreba 12,5kWh/100km. To nebude. Spotreba bude do 20kWh.
Ešte by som napísal, že 90% energie do toho auta je z domácej FVE.
Kúpil som dvojročné BMW i3 120Ah. Stálo 24tis Eur. Z Nemecka. Rok výroby 2019 a 12tis km. Dnes ho mám 4 roky. Oproti benzínovému autu šetrím 2000 Eur ročne. Teda 8000 Eur je doma.
Vy motoristi viete to, čo vám natrúbili do hláv záujmové skupiny, ktoré elektromobilitou prichádzajú o veľké peniaze. Radšej by ste sa mali riadiť tým, čo vás naučili v škoke na fyzike. A fyzika hovorí, že elektromobilita šetrí 2/3 energie oproti spaľovákom. Elektromobilita v kombinácii s fotovoltaikou a kogeneráciou je energeticky úplne iný svet. Svet čo môže fungovať s minimom ropy a plynu. To je svet energetickej nezávislosti. Zásobníky, ktoré máme vybudované nebudú stačiť na 3 mesiace, ale na 3 roky.
Servis v autorizovanom servise je raz za dva roky cca 250 Eur. Ja mám elektrinu asi na 90% z domácej fotovoltaiky. Úspora oproti spaľováku je 2000 Eur za rok. Najazdíme asi 18tisíc km ročne. Auto má 6 rokov. Predtým sme mali Suzuki Swift so spotrebou 6.5 litra benzínu na 100km. Servis každý rok. Olej a filtre. Raz za čas rozvody.
Budúce voľby budú ešte vyšponovanejšie ako tie v roku 2020. Tam už pôjde naozaj o veľa. Skoro by som povedal, že o všetko. Hlavne Ficovi. ...a on si to každý deň ešte zhoršuje.
No ja ťa nechcem sklamať, ale ja som vychodil vysokú školu s červeným diplomom a ty si určite veľakrát viezol autami, na ktorých konštrukcii som sa podieľal - robím to vyše 30 rokov. Tak keď sa ti zdá, že som taký hlúpy, mal by si v záujme vlastnej bezpečnosti chodiť radšej peši.
Doteraz bol na trh uvedený len jeden dobrý elektromobil - BMW i3. Je to uz 15 rokov, čo bol navrhnutý so zreteľom na minimálne jazdné odpory.
Použiteľný elektromobil je aj Tesla Model 3 alebo Nio ET5. To sú však zbytočne predimenzované automobily.
Európske automobilky sa nám len snažia dokázať ako to nejde.
Takže chyba nie je v elektromobilite, ale v neuveriteľne iracionálnom spôsobe ako ju automobilky uchopili. Snažia sa fyziku vytlačiť z nášho života. Lenže ona tu je a bude.
Hlavne že sme hrdí na to, že sme Slováci, že? ...a keby ste sa narodili o dva domy ďalej, tak ste mohli byť Maďari, Židia alebo aj Nemci. Toto si človek nevyberie.
Buďte hrdí na to, čo ste sami dokázali. Napríklad aj postarať sa o svojich blízkych a vytvoriť pre nich istotu, o ktorú sa môžu oprieť.
Zvrchovaný štát. Myslíš Irán, štát riadený náboženskými fanatikmi, ktorí chcú riadiť svet?
Ale ja nie som vo vláde ani im nepomáham ničiť slovenskú štátnosť. Tak neviem prečo si sa oboril na mňa.
Dnes vičíňa Šutaj - Eštók. Včera Fico. Predvčerom Pele. Zase príde deň keď aj hlupák Danko podloží pod kotol. Prikladajú pod kotol a prilievajú olej do ohňa, ktorý už nemajú celkom pod kontrolou, každý deň. Božie mlyny melú pomaly ale isto. O čo väčší oheň rozdúchajú, o to horšie dopadnú.
Ich histerické vystrájanie sa stupňuje. Ešte budú lutovať, že neskončili v base v roku 2020.
Už aby boli voľby. Vyčíňanie týchto hlupákov vo vláde prekračuje všetky medze. Ohrozujú nielen našu štátnosť, ale napádajú základné princípy fungovania zdravého rozumu. Kto si ich pustí do hlavy skončí s rozloženou osobnou integritou.
Gratulujem a držím palce.
Odporúčame