A PREČO by sme mali dostať dotáciu na EV? Aj tak by to nikto nekupoval. Okrem toho - odkiaľ si myslíte, že sú dotácie? Samozrejme - za našich daní...
A prečo dotovať práve EV?
A PREČO by sme mali dostať dotáciu na EV? Aj tak by to nikto nekupoval. Okrem toho - odkiaľ si myslíte, že sú dotácie? Samozrejme - za našich daní...
A prečo dotovať práve EV?
Podsvietené logo - to je ale nezmysel. Na aute nemám ani "ambientné" osvetlenie a iné podobné zbytočnosti a som spokojný, lebo auto je technicky skvelé a dizajnovo vydarené. Ak už mám u auta za niečo platiť, tak nech je to niečo úžitočné, nie zbytočné svetielka.
Sú dnes odvetvia, kde človek v podstate dostane toľko, koľko si povie. Samozrejme s reálnym pohľadom na "vec".
Napr strojarina. Odborníci už majú určitý vek, nových ľudí je málo. Tu na východe je extrémne ťažké zohnať napr technológa, šikovného zoraďovača CNC strojov... Kto to vie, ten zarobí....
Ale technické školy nie sú práve jednoduché a mládež si radšej zvolí nejakú humanitnú školu bez uplatnenia. Celý systém školstva by sa mal tomu prispôsobiť...
Ale podobné to je aj ďalej na západe...
Všetok "bordel" je založený na nepoctivosti ľudí. Keby to tak nebolo, tak je všetkého dosť.
NAČO sú nám napr 3 zdravotné poisťovne? To sú 2 manažmenty + budovy + úradníci naviac. A my to platíme + oni rozhodujú, či nám umožnia operáciu, lebo LIMITY... A ešte majú zisky.
A podobné je to úplne všade.
Presne taká prestavba sa hodí k elektrickej dodávke. Teraz už môže budúci majiteľ čakať pri stojane na doplnenie batérie, prípadne v rade pred nabíjacím stojanom... :)
Nič lepšie v oblasti EV doteraz nebolo vymyslené.
Názov vyzerá tak pekne a optimisticky... ALE
Pre mnohých "nepriateľný" server "http://www.autoforum.cz" píše:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/prodeje…
A to už neznie veľmi optimisticky - je to priamo KATASTRÓFA pre elektromobilitu
"Meziroční kolaps Tesly o 77,2 procenta / VW o masivních 73,3 procenta"
Nedá sa donekonečna podporovať produkt, ktorý nedokáže samostatne preraziť na trhu - len preto, že je lepší. Bez dotácii, bez obrovského znevýhodňovania iných produktov, ktoré si trh žiada.
Ako by povedal klasik "Is this the end?"
Vrátiť by sme sa mali k zdravému rozumu. "Manažérov" vymeniť za skutočných manažérov, ktorí rozumejú tomu, čo by mali ich fabriky robiť =vyrábať autá ktoré sa budú predávať = autá aké chce zákazník = cenovo dostupné spaľovacie autá (v dnešnej dobe).
A prestať brať ohľad na "zelených" a rôzne liberálne "individua / organizácie".
Ináč - šikovných konštruktérov a technikov je dosť. Len držia "h..u" a krok s požiadavkami a radšej idú po ceste do "pekla", akoby nemali prácu (hneď / časom o ňu možno aj tak prídu)
Je čas na prebudenie sa... (dúfajme, že už nie je neskoro)
A nedajú si povedať... a nedajú !!!
Minule niekde písali, že vo svete sa ďalej vyvíjajú spaľovacie motory. Čína "vraj" výrazne napreduje... Japoncom sa darí (Toyota, Mazda...)... "Vraj" je už európsky automobilový priemysel so spaľovacími motormi o generáciu pozadu - "VRAJ"...
A VW, Ford... idú tvrdohlavo cestou elektromobility v čase kedy je viacmenej jasné, že NEPRERAZIA !!! Rušia projekty, zatvárajú fabriky, prepúšťajú... EV zákazník nechce...
Toto neskončí dobre. Niekto nám tu padne... Nemci už pociťujú dôsledky nerozumného smerovania spoločnosti... Chýba im "vraj" už len malý krok k problémom.
Ideálne riešenie by dnes bolo - zrušiť všetky povinné asistenčné systémy a plánované nezmyselné "vybavenie" a predávať u nás lacné autá, aké predáva aj VW v Ázii. Dnes by sa predávali ako "teplé rožky".
Ale EU namiesto toho od 07/2024 zavádza nové TOTÁLNE nezmyselné povinné prvky... (=ešte drahšie autá - kvôli nechceným veciam).
Pekné auto...
Len tie hriadele s povrchovou hrdzou sa mi nepáčia. Možno to tak má byť a určite to nevadí... ale nevyzerá to vôbec dobre. Pritom dnes sú technológia, ktoré by podobné auto spravili "večným". Dobrá povrchová úprava na podobnom aute by sa zišla viac ako infotaiment, asistenčné systémy...
Hyundai je celkom zaujímavá firma. Vyrába celkom podarené EV a zároveň má aj dostupné spaľovacie autá, hybridy... Oproti VW nevsadil úplne všetko na EV a nezdražil autá na cenu "nepredajnosti".
Ak sa príde na to, že EV sú nezmyslom (= o krátky čas sa na to príde), VW má problém, ale Hyundai to prežije v pohode...
Mimochodom - súčasné úspechy EV:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/o-elekt…
https://www.autoforum.cz/predstaveni/vw-odlo…
Na druhej strane MIMORIADNE rozumný prístup sa vypláca:
https://www.autoforum.cz/predstaveni/sazka-n…
Možno poniektorí neuznávate "autoforum", ale mne prídu celkom rozumní a ich predpovede sa plnia. Na rozdiel od fanatických obdivovateľov elektromobility.
Známy je veľký fanúšik BMW... Kúpil si X3 cca 13+ ročnú. Po pol roku bol rád, že sa ho zbavil (samý problém). Potom si kúpil ďalšiu X3 podobne starú... Rovnaký scenár - s radosťou ho predal človeku, ktorý vedel o chybách a dokázal si to opraviť.
Aj keby tie autá boli ako nové spoľahlivé, technika vekom stárne a 13+ rožné komplikované auto začne odchádzať postupne na rôzne "detaily". Ideálne jazdené auto je čo najjednoduchšie, zároveň platí, že za svoje peniaze chcem či najnovšie auto - napr namiesto BMW nejakého "Japonca"... A budem sa voziť bez problému.
Mimochodom... Na nové BMW nemám a na staré tiež nie ;) Ja mám radšej "Japonky"...
Všetky Vami popisované veci sú blbosti oproti zaveseniu kolies. Vami spomínané BMW maximálne ostane stáť a bude následovať drahá oprava. Ale na Tesle s prasknutým zavesením sa môžete zabiť !!! To je PODSTATNÝ rozdiel !!!
NECHÁPEM, ako môže ešte niekto kupovať Teslu - predražený nekvalitný výrobok... Aj keby bola Dacia nekvalitná, tak je aspoň lacná. Tesla sa hraje na "prémiový" produkt, ktorým zďaleka nie je. Má len fanatických fanúšikov, ktorí by inej automobilke podobné chyby neodpustili.
Ale každý nech si kupuje, čo chce za svoje peniaze. Dotácie (=naše peniaze) nech už konečne VŠADE skončia...
Doporučujem pozrieť si video pod článkom (kto vie nemecky):
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/nemeck…
Život s EV je úplne iný ako so spaľovacím autom. Tých pánových 520 km by ktorékoľvek spaľovacie auto dalo s "prstom v nose". Okrem toho, dnešné bežné auto by pri úspornejšej jazde (= tak ako jazdia EV) došlo ešte do 1/2 cesty späť... A natankovalo by sa kdekoľvek na jednej z cca 1 000 000 čerpacích staníc pri ceste a za 5 minút s umytím okna, a platením.
EV sú slepou cestou, ktorej všemožné protežovanie skončí a potom padnú aj predaje = vlastne už sme v danej fáze. Ktorá z automobiliek sa nevráti k plneniu požiadaviek zákazníka skončí a nahradí ju Číňan. Toto je realita blízkej budúcnosti, žiadna elektromobilita.
Všetko čo popisujete je realita. Ale poniektorí ju nechcú vidieť...
Čo je to búrané auto?
Mne napr sused "oškrel" blatník a nárazník pri parkovaní a moje auto bolo opravované (on na svoje kašle). Počíta sa to za haváriu? Moje auto je po oprave ako nové, bez vážneho poškodenia. Ak by som to nechal tak, jazdilo by 100% dobre. Mimochodom sused je veľmi milý človek... Kto by sa na neho hneval? Na druhej strane som dúfal, že škodu mi spôsobila nejaká milá, pekná dáma :)...
Ak si to tak vezmeme, tak 90% všetkých áut v istom časovom horizonte utrpí nejakú minimálne malú škodovú udalosť.
To mi pripomína, že raz som stretol jedno pani a pochválila sa, že KONEČNE zohnala jazdené auto bez škrabančeka - bolo to pre ňu dôležitejšie ako technický stav :D.
Na druhej strane...
Ak by sme vzali 1000 áut do povedzme 5 rokov veku - koľko z nich by nemalo ŽIADNE poškodenie? Tipnem si, že by ich nebolo ani 10 :)
Práve som čítal zaujímavý článok na pre mnohých "zlom" webe -kde vraj dokonca "roboti" produkujú články? :D
https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektro…
Takých ľudí by sme mali počúvať... Konkrétne:
- ... nedávné náhlé zrušení dotací na elektrická auta v Německu. Profesor Indra to vidí jako jasné znamení toho, že elektromobily selžou a německá vláda už ví, že se její cíle stanou neuskutečnitelnými.
- Plánovaný zákaz spalovacích motorů od roku 2035 by měli okamžitě zrušit a zabránit dalším negativním dopadům...
- čínská skupina Geely v současnosti pracuje na nové generaci jednotek, které budou o dalších 10 až 15 procent efektivnější
Dnešné motory majú účinnosť okolo 40%. Ak by mali 50 až 55, tak si dovolím tvrdiť, že malé auto by bežne jazdilo za menej ako 3 litre a väčšie (nižšia stredná trieda) za 4. Z daného pohľadu je elektromobilita NEZMYSLOM !!!
Narodil som sa za socializmu, ale keď skončil, tak som bol ešte študentom...
ALE... Nie som si istý, či by som nevymenil to, čo mám teraz za to, čo bolo vtedy. Čím som starší, tým viac vidím, že od istého veku by ľuďom viac vyhovovali istoty, ktoré tu boli (zdravotníctvo zdarma...)
Ja tvrdím, že VŠETKO krachuje na nepoctivosti ľudí. Keby sa nekradlo, neobohacovalo sa., nepodvádzalo.. mohol fungovať aj socializmus a aj teraz by to fungovalo lepšie (ktorékoľvek zriadenie).
Stačí sa kdekoľvek pozrieť, ako sa verejne rozkráda...
Keď sa tak človek zamyslí, tak to celé naozaj vyzerá ako riadená likvidácia Európy. Niekto z nás chce mať povedzme krajinu 3. sveta, vojnovú zónu... KTO?
Dnes je možno 2 roky za európskym, o 2 roky bude 5 rokov pred napr VW... Čína sa vyvíja neskutočne rýchlo, my stagnujeme a vďaka naším "zeleným politikom" upadáme.
Bol by som rád, keby to nebola pravda... ale bojím sa, že je to tak ako som napísal.
Čo s tým??? Idú eurovoľby... je potrebné vymeniť liberálnych politikov za takých, ktorý znova spravia Európu konkurencieschopnou. Ak "konšpirátori" tvrdia, že úpadok EU je záujmom USA... - ťažko tomu veriť, ale NIKTO nie je taký hlúpy, aby priviedol Európu len tak do recesie, krízy...
Teda vlastne... hlúpych ľudí je všade plno... ale politici by nemali byť.
Odporúčame