ale aj pri ASX platí, že s benzínom a tie sa ak sa nemýlim nevyrábali ako štvorkolka.. otázka potom je, či chceš SUV bez 4x4..
ale aj pri ASX platí, že s benzínom a tie sa ak sa nemýlim nevyrábali ako štvorkolka.. otázka potom je, či chceš SUV bez 4x4..
Zoderie a radšej nejde pri problémoch k doktorovi, obzvlášť ak sa pri vstupe do ambulancie platí + ďalšie následné výdavky aj s nemocničnou turistikou. Sám som už dávno stretol ľudí, čo radšej nešli k zubárovi na preventívku, lebo si boli istí, že budú po potrebnom servise aspoň o stovku-dve ľahší a to bol v danom momente pre nich problém. Ľudia zatajujú zdravotné problémy aj preto, lebo sa boja v robote, že by o ňu napr. častejšími absenciami prišli. Jedna z vecí, na ktorú sa trochu zabúda sú skupiny ľudí s rôznymi zdravotnými predizpozíciami, ktorí napriek potenciálu a snahe sa nemôžu realizovať tak ako by chceli.
Inak, zaujímavým, ale asi nie až tak prekvapivým úkazom je už dlhodobejšia stagnácia a v úplne posledných rokoch aj postupný pokles priem. veku dožitia v US, pričom to nie je len Covidom.
Generalizujúce medzinárod. priemery sú zaujímavé, ale viac zaujímavé a výpovedné sú porovnávania skupín obyvatelstva a regiónov v rámci toho istého štátu. FRA je známe dobrou stravou, majú univerzálny zdravotný systém, percento ľudi praktizujúce rôzne pohybové a športové aktivity je veľmi podobné tomu nášmu. V r. 2018 robili veľkú štúdiu, kde okrem iných faktorov potvrdili aj ten základný- čím bohatší ste, tým viac sa v priemere dožívate. Chudobní ľudia nežijú tak dlho ako tí s priemer. život. úrovňou, ľudia s ňou nežijú tak dlho ako bohatí a bohatí nežijú tak dlho ako veľmi bohatí. Alebo ešte inak - je lepšie byť nevzdelaný a bohatý, ako vzdelaný a chudobný. Každých 100eur/mes. navyše pri tých najnižších príjmoch pridalo k očakávanej dlžke života takmer 1 rok, pričom s nárastom príjmu k priemernej úrovni prírastok klesol na 1-2 mesiace. Najbohatších 5% mužov sa vo FRA podľa štúdie dožíva až o 13r. dlhšie ako 5% najchudobnejších, pri ženách je rozdiel 8r. Týmto treba začat aj u nás.
Ak sa dobre pamätám, nám bolo reformátormi za vzor dávané Írsko. Zvonku voňajúca, zvnútra hrdzavejúca EU-práčka ziskov amer. korporácií, ktorá má kvôli tomu síce bublinovo abnormálne vysoké HDP per capita, ale cestnú a energet. infraštruktúru na úrovni rozvojovej krajiny, katastrofálny nedostatok a ceny bývania, dlhodobo podvýživené verejné služby vrátane zdravotníctva s preplnenými nemocnicami, masívny súkromný a po GFC aj verejný dlh, mzdy nezodpovedajúce papierovému bohatstvu (Leprechaun economics). Niet divu, že 7/10 mladých Írov uvažuje o emigrácii (vitajte v starých časoch) a v posl. 5r. vzrástla emigrácia írskych lekárov do AUS o polovicu.
Pri polit. témach u nás (vrátane infraštruktúry) vidíme, že v niečom tie vzory zabrali. V Poľsku si také vzory nebrali a začína to byť postupne vidieť. Vzhľadom na globál. prognózy, stav financií (aj s možným návratom rovnej dane), všadepríromný feudo-nepotizmus mám pochyby, či ďialničná sieť bude aj po najbližšom volebnom období vyzerať ináč.
jediné, čo im tlačia sú preferencie.. hore..
hlavne takú, ktorá nevzbĺkne :)
a nebolo by fajn pilotne elektriku inštalovať do Icon of the Seas, aj s plným obsadením ? ;)
viem, ale myslel som to v inom kontexte, zle som to sformuloval.. a nie iba CO2.. napr. jedna veľká kontajnerová lod produkuje tolko síry ako 20mil. áut v mestskej premávke.. lietadlá a lode sú za najvačším rastom emisií v doprave od r. 1990, zatialčo emisie z osobných áut sa odvtedy v podstate nezmenili..
No veru, kam sme sa dostali s "kritickým odstupom". Kto by bol za pozdných "monolitných čias" povedal, k akému hejterstvu, aktivizmu, autocenzúre dopovaných strachom o príjem to dospeje. Dnes už prakticky neexistuje ani politická satira ako druh humoru.
Pokiaľ ide o konzer. "ochrancov" života a manželstiev, to je analogická post-2008 agenda ako agenda liber. ochrancov všelijakých minorít v rámci callout-culture. Hlavne rozdeľovať plebs a odvracať pozornosť od podstaty. Očakávať v aktuálnom systéme, že ním produkované polit. elity budú ovečkám vo FB statusoch linkovať štúdie o korelácii fertility, manželstiev s bývaním, prekariatizáciou je s určitosťou zbytočné.
pred 10r neboli polovičné.. 824E v 2013 z 1304E v 2022 nie je polovica..
no veď preto sa pýtam... aby si nám to objasnil...
a nemal aj pediatrov riešiť v teóriách našich "reformátorov" tzv. trh ? .. alebo na čo financujeme povinnými miliardami z odvodov toľké poisťovne, ich budovy, admin, marketing atd. ? .. nemali sa primárne oni starať o to, aby svojmu poistencovi nemuseli po 20r. povedať - sorry, nemáme vás vo vašom rajóne ku komu poslať ?
ak by bolo pred 89 išlo do zdravotníctva 8% HDP, tak máme aj pozlátené nemocnice, ty "západný liek" :)
tušil som pred kliknutim, že to tu bude zase úplne zakakané :) ešteže vám ostala zlá "boľševická" Pravda, kedže dobrí "demokraticki" kapitalisti na čele s Haščákom a Ringierom slobodu slova už dávnejšie scenzurovali a spoplatnili.. že trolovisko ? ;)
no bude to ešte zábava, ale lode sú neporovnatelne väčši znečistovateľ ako autá a to by bol trapas hrať sa na ekológiu bez toho, aby sa čosi robilo aj loďami
Podľa pravicových teórií je lepšie zdaňovanie spotreby ako príjmov, kapitálu, majetku, takže na mňa sa darmo hneváš.
a budú tie spotrebiče aj s nábytkami napr. mladej rodine v BA vôbec treba, ak nový byt pri mediánovom čistom plate 1.000e stojí 300-400.000e ?.. a to si ho ešte nezariadili, nezapočítali hypoúroky .. nominálne podobné platy v Kcs boli r. 1960... vieš koľko nových rod. domov by si si vtedy za 300-400.000 Kcs postavil ?
z čistého platu sa nakupuje, nie hrubého
v Rusku stojí liter benzínu 50c.. tam sa darmo pôjdeš sťažovať
Odporúčame