Peter Hledík: Prečo nemáme európskeho Oscara
EU filmy budu vzdy ine ako US a to je len dobre. Priemysel, ako to volaju v Amerike, je tu mensi, tazsie sa hladaju peniaze, preto to vyzera viac intelektualne az elitarsky. Mame rozdielnu historiu, niektore veci vnimame citlivejsie. Je dobre, ze mame viac filmov zo zivota. Niekedy to je smutnejsie, mozno nudnejsie. Taketo filmy nebudu pre masoveho divaka. Kto sa chce zabavit, asi sa zabavi lepsie na us filme, ale to obycajne by sme si mali udrzat. EU kino sa vzmaha, ale naraza na slabu distribuciu. Navstevnost festivalov v okoli rastie, dopyt by bol aj na ine filmy, ale multiplexi idu na istotu. Pomohlo by, keby celosvetovo znami neamericki herci ostali spojeni so svojou krajinou a snazili sa ju zviditelnit, pozitivne priklady ako M.Cotillard, J.Binoche, M.Mikkelsen. Byt reziserom snazil by som sa pre eu film ziskat us esa kvazi "za zenitom“, ktori mozu oslovit eu divaka, ale uz nie su drahi. Win–win, pre nich nova motivacia, pre nas spopularizovanie eu/domaceho filmu aj v zahranici.