Ako fungujú podvody s prieskumami verejnej mienky? Čistá pravda o veci. Časť 1
Ak uvažujeme že prieskumov sa urobí za rok dajme tomu 25, pre jeden prieskum sa osloví 2k ľudí (zhruba polovica je chybných formulárov), a uvažujeme dobu 10 rokov, tak dostaneme číslo 500k, čo je každý osmy volič. Teda naozaj by malo byť dosť pravdepodobné aby niekto z rodiny alebo okolia bol už raz oslovený. Pravda je taká že agentúry si robia čo chcú lebo neexistuje systém, štandardy, pravidlá a tak je to divoký západ. Ako som vravel, kamarát z matfyzu robil v agentúre a hovoril čo za psie kusy s tým robia. Oni to robia rafinovane, rozdelia prieskum na tri časti a každú nechajú realizovať určitej súkromnej firme aby sa potom vyhováralo zo strany zadávateľa že on nič, to jeho partner na vine. Potom jeden partner na druhého že on všetko dobre urobil len blbe dáta od iného partnera prišli ... :) Tu sa musia proste definovať jasné pravidlá.