Tak moment. Nekonstatovala nahodou Benatska komisia nieco o tom, ze to bola Kiskova chyba, ked si "vytvoril svoj vlastný poradný výbor, ktorý viedol pohovory s kandidátmi už zvolenými v národnej rade"????
Tak moment. Nekonstatovala nahodou Benatska komisia nieco o tom, ze to bola Kiskova chyba, ked si "vytvoril svoj vlastný poradný výbor, ktorý viedol pohovory s kandidátmi už zvolenými v národnej rade"????
Toto nema byt o hre, o nejakych "bycich zapasoch", toto ma byt o sluzbe ludom.
A to si kde vycital?
(Benátska komisia poznamenáva, že prezident nie je zahrnutý do procesu výberu kandidátov v národnej rade a najmä nie je zastúpený počas pohovorov kandidátov. Prezident Kiska namiesto toho vytvoril svoj vlastný poradný výbor, ktorý viedol pohovory s kandidátmi už zvolenými v národnej rade.)
OK, sranda musi byt. Presne tolko totiz mi namerali kedysi v 1991 dva krat pri IQ testoch (kazde inym sposobom); jedno bola nejaka personalna agentura a druhy krat to bolo v tom Meciarovom konkurze (uz som zabudla, ako sa oficialne volal).
Keby som bola paranoidna, tak si uz zacnem namyslat, ze mas k tymto vysledkom pristup. Nahoda je sranda. (Nie som paranoidna, ale tiskarienka a jej neschopnost rozumiet napisanemu textu ma naozaj unavuje.)
Otazka by mohla byt, ze ci je teraz vsetko "formalne v poriadku".
Presne ako si povedal.
Len skoda, ze pravidla diskusie v Pravde su nastavene tak, ze ti, tkri nechapu, co bloger napisal ho mozu v diskusii nekonecne napadat s 'ad hominem' utokmi.
Precitala si si, co som uviedla v blogu? Evidentne nie.
že prezident nie je oprávnený vymenovať menej ako polovicu kandidátov navrhnutých národnou radou, a to ani vtedy, ak je presvedčený, že existujú závažné pochybnosti o ich schopnosti vykonávať funkciu sudcu ústavného súdu. Hoci nejde o plnohodnotný výklad podľa čl. 128 ústavy, odráža sa v ňom právny názor na túto otázku väčšiny sudcov ústavného súdu, ktorý je konečným arbitrom v ústavných veciach.
Vraj prezident nie je opravneny vymenovat MENEJ AKO POLOVICU KANDIDATOV navrhnutých národnou radou ……
Ja len, ze je navrhnutych 6 kandidatov na sudcu US SR ….
<POKR.>
74. Na prvé dve prezidentove otázky už právoplatne odpovedal ústavný súd. Hoci argumenty použité v uznesení sp. zn. PL. ÚS 4/2012 z 24. októbra 2012 môžu byť vo všeobecnosti použité vo vzťahu k menovacím právomociach prezidenta, ústavný súd sa k tomuto uzneseniu, pokiaľ ide o právomoc menovať sudcov ústavného súdu, vyjadril. V uznesení sp. zn. PL. ÚS 45/2015 z 28. októbra 2015 plénum ústavného súdu uviedlo, že senát ústavného súdu v náleze sp. zn. III. ÚS 571/2014 zo 17. marca 2015 už rozhodol, že uznesenie sp. zn. PL. ÚS 4/2012 sa nevzťahuje na menovanie sudcov ústavného súdu. Je úplne pochopiteľné, že prezident žiadal vysvetlenie po náleze sp. zn. III. ÚS 571/2014 zo 17. marca 2015 (pozri chronológiu, bod 18). Okrem toho samotné písomné vyhotovenie z 15. mája 2015 sa výslovne nevychyľuje od uznesenia sp. zn. PL. ÚS 4/2012 z 24. októbra 2012. Od prijatia uznesenia sp. zn. PL. ÚS 45/2015 z 28. októbra 2015 však nemožno mať viac pochybnosti o tom, <POKR.>
73. Podľa Ústavy Slovenskej republiky je Ústavný súd Slovenskej republiky konečným rozhodcom v ústavných veciach. Nie je úlohou Benátskej komisie preskúmať rozhodnutia ústavných súdov o interpretácii „ich“ ústavy rovnakým spôsobom, ako by to urobil vyššie postavený súd. Pri odpovedi na otázky slovenského prezidenta preto Benátska komisia nemôže rozhodnúť namiesto ústavného súdu. Hoci prezident Slovenskej republiky má podľa ústavy nenahraditeľné postavenie a rozsiahle právomoci, jedine ústavný súd môže s konečnou platnosťou rozhodnúť ústavnoprávne spory spôsobom zaväzujúcim všetky strany.
Z rozhodnutia Benatskej komisie: https://www.ustavnysud.sk/documents/10182/0/… vraj:
43. V prvom rade Benátska komisia zdôrazňuje, že nepretržité fungovanie ústavného súdu ako konečného arbitra v ústavnoprávnych otázkach je mimoriadne dôležité pre demokraciu, ochranu ľudských práv a právny štát.10 Nevymenovanie sudcov ústavného súdu je veľmi znepokojivým problémom.
49. Benátska komisia poznamenáva, že prezident nie je zahrnutý do procesu výberu kandidátov v národnej rade a najmä nie je zastúpený počas pohovorov kandidátov. Prezident Kiska namiesto toho vytvoril svoj vlastný poradný výbor, ktorý viedol pohovory s kandidátmi už zvolenými v národnej rade.
<POKR.>
Zakony sa prijimaju (aj debatuju) predpisanym a zakonnym sposobom. Teda aspon v pravnom state.
A co sa tyka prezidenta SR, ten ma parvo byt pritomny/a na zasadniach NR SR.
Len pre tych, ktori nechapu: Zakony SR sa prijimaju v Narodnej rade Slovenskej republiky. Lebo niektori evidentne nechapu.
Takze ked ma tiskarienka sustavne napada a osocuje a OHOVARA to je akoze jej parvo? Nuz na Slovensku mozno, lebo Slovensko evidentne nie je pravny stat ...
OK, ale seriozne by ma zaujimalo, ze preco si z toho gangu vynechal v tomto pripade Danka? Lebo Danko na tejto debate o zakonoch pritomny, takze ja naozaj nechapem.
Mohla by som ta poprosit aby si prestala chodit na moje blogy? Pretoze evidentne im nerozumies a nie. Alebo sorry, su nie mienene pre ludi s tvojim IQ.
Este by som len dodala, ze takto ta osoba stihla za prve dva dni v urade vyhlbit este hlbsie dno ako vyhlbil Kiska. Namiestpo dodrzia vania zakonov nastava era o debate o nich.
Odporúčame