0
Tu154 od série B, B-2 až po sériu M bolo a je vždy citlivé lietadlo na ťažisko, nakoľko nemá motory pod krídlami ale na chvoste, pri zvýšenom výkone motorov aj keď je ťažisko v norme majú TU-154 tendenciu dvíhať nos dohora preto tam bol aj zabudovaný presuvný stabilizátor. Teoreticky sa dá povedať, že najväčšia váha je na konci lietadla. To či iné lietadlo sa počas letu manuálne ,,trimuje,, - zvlášť ,,kolieskom,, sa ručne upravuje neutrálny stav ,,kolonky,, šturvalu - barana aby pilot nemusel mať silovo obsadené ruky počas celého letu, trimuje sa neutrálna poloha riadidiel, kedy lietadlo letí rovno bez zásahu do kormidiel. Pri zasúvaní klapiek ale vzniká nežiadúci efekt kedy na určitej rýchlosti sa zatiahnú klapky, lietadlo na moment stratí podtlak a strojom trhne väčšinou dohora, kde pilot to kompenzuje práve opačne pritiahnutím ,,šturvalu,, na seba lebo chce stúpať, a neúmyselne vyťahuje do hora nos, čo ma za následok stratu rýchlosti a veľký uhol nábehu ako v tomto prípade a pád.