Úplne každý dokončí diaľnicu skôr ako Slováci. Neexistuje žiadny ďalší štát na svete, ktorý by staval 400 km diaľnice 30 rokov a ešte ju nemal hotovú ani na papieri...
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
No konečne si minister možno všimol, že idú stavať cestu za hranicami. A to ešte by mali dodať, ze tu S1 sa chystajú stavať az po letisku v Pyrzowiciach, aj tam už budú tendrovať. A Poliaci počítajú že tam bude denne po dokončení cesty chodiť cez 15 tisíc aút. Ale na Kysuciach je plán dokonšenia 25-26 možno. Takže v KM budú radi. A do ZA bude cesta zarúbaná. Ale postaviť aspoň dialničný privádzač k INE teraz to nie. To by tým Kysučanom pomohlo a to tu nikto nechce. A pre vašu informáciu o stavaní dialnic v PL. Teraz robia pokračovanie dialnice okolo Czestochowej - 64 km v kuse. Od Czestochowej po Tuszyn do konca 22 - 80 km. Keď to dokončia budú mať celú dialnicu od Ostravy po Gdaňsk A to ju stavajú iba 15 rokov. Oni postavia do konca 22 všetky svoje dialnice a väčšinu rýchlostných ciest, lebo na to vyčlenili poctatne viac eurofondov. To u nás Smer v Bruseli dohodol rozdelenie fondov ako dohodol a na cesty to nebolo. Inde to vedia presúvať na súkromné účty ľahšie.
Stále o diaľniciach. Páni, z krajín V4 sme najmenšia krajina. Máme z týchto krajín najhorší terén, vhodný na stavbu takéhoto typu ciest. Príliš zložité majetkovo-právne vysporiadanie pozemkov. No, nesmieme zabúdať i na naše finančné možnosti. Ja veľmi dobre chápem požiadavku ľudí z Košického i Prešovského kraja. Plne chápem Banskobystričanov a celé jeho okolie. Ale sa teraz opýtam : Kde boli tí ľudia do roku 1989 ? To vtedy nepotrebovali diaľnice ? To ich vtedy netlačila topánka ? Prečo sa spájala Praha s Bratislavou, a potom čo ? Ako by uťal ! A keď, tak slimačie tempo. Po roku1989 chaos, privatizácia, stagnácia. Potom začalo zobúdzanie sa (vďaka dotáciám z EÚ) a následne rozbeh a budovanie okrem iného i diaľnic. Páni, dohnať štáty západnej Európy diaľnicami, kanalizáciami, cyklocestami, bytovou výstavbou, perfektnou železnicou, leteckou a lodnou dopravou, tak usilovne zanedbávanou, je za pár rokov jednoducho nemožné ! Musíme byť trpezlivý , ale aj treba tlačiť na pílu !
Nepleť tu do toho rok 1989. Kedy nastalo zablokovanie výstavby diaľnic, za ktorej vlády? Toto zastavenie bolo rozhodujúce od vtedy ide výstavba metódou čihi hota. Ak by sa vtedy pokračovalo vo výstavbe dnes mohli byť eurofondy použité na iné potrebné úseky.
Pritom som neuviedol aj presun dopravy zo železničnej na cestnú.
Svoj podiel viny má aj tvoj nick menovec!!!
Má pravdu. A veľký útlm nastal po vypuknutí finančnej krízy keď sa všetky finančné toky zastavili. Len by ma zaujímalo prečo sa investovalo toľko najskôr do toho úseku Svrčinovec-Skalité, prečo radšej tie peniaze neinvestovali do diaľnice Žilina-Čadca-Svrčinovec. Veď Česi už majú od Sk hranice takmer do Č. Těšína hotovo a do Bielska je to obchádzka len cca 10 km. Celé Kysuce mohli byť vyriešené a poľské kamióny mohli jazdiť cez ČR.
A opätovne len Žilinský kraj, budete točiť a točiť, aké je to nevyhnutné, aké je to bezpodmienečné a tu na východe Slovenska čo? Tu skapal pes? To naozaj máme demonštratívne ukazovať celému svetu, že východniari vo vládnych funkciách zabudli, kde sa narodili a máme začať demonštrovať nespokojnosť???
Veď to je hrôza, keď čítam, že Košice sa priblížili k Bratislave, lebo Maďari dostavajú svoj úsek diaľnic po hranicu so Slovenskom a tak na hanbu sveta budú mať východniari diaľnicu z KE do BA cez Budapešt?????
Je toto normálne?
A birkom si lebedí, má virózu, hlavne že kvákal dačo o roku 2010 a,.........., škoda reči!!!!
na vine sú
. dzurinda
-radičová
a hlavne - fígel !! to on všetko zastavil
a ešte silík s matovičom, lebo nechcú zlodejom zo zlepenca uvolniť dlhovú brzdu :)))))))))))
Ako je to možné, že Poliaci stavajú diaľnice, Maďari stavajú aj Česi stavajú, len vo Ficolande výstavba stále stojí!
Ono je otázne, čo je diaľnica! Tie zákruty na fotke z Poľska diaľnicu ani nepripomínajú, lebo tá má mať iné parametre aj čo sa týka oblúkov zákrut.....
Nedrístaj somariny ale si nájdi v Googli, koľko kilometrov diaľnic postavili za posledných 10 rokov Poliaci, koľko my, koľko stojí km diaľnoce vo vysúťažených tendroch v EÚ, koľko na Slovensku a ak sa ti nezatočí hlava budeš ďalej kvákať nezmysly, tak ťa ľutujem!
Aká je krajina Poľsko a aká Slovensko? Porovnaj si koľko by bolo treba stavať a v akých podmienkach. Poľsku sa dobre stavia na rovinách bez tunelov. A nakoniec zistíš že Poliaci toho pri prepočte na obyvateľa a vzhľadom k obtiažnosti urobili menej. Na Slovensku sa zle začalo a nevýhodou je aj to že Bratislava ako hlavné mesto má zlú polohu a vlastne každý región potrebuje prepojenie na hlavné mesto. Nebudem tu mudrovať že hlavné mesto by malo byť v oblasti Zvolena ale kôli cestnej infraštruktúre by to bolo najvýhodnejšie a okrem toho z každého regiónu by stačilo napojiť rýchlostnou cestou v polovičnom profile okrem hlavných medzinárodných koridorov. Pre prepojenie východ-západ by určite bolo výhodnejšie trasovať diaľnicu od Trenčína približne trasou plánovanej R2 ale vždy by to nevyhovovalo všetkým.
Odporúčame