v nemecku odbory robotizaciu nedovolia
tam robotnik berie 3000 eur za uplne rovnaku pracu ale k tomu este aj v lahsich podmeinkach, ako na slovensku za 800 eur
ale na slovensku sa robotizacia zavadza.
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Na SLovensku je to jedno, ci robot, ci robos, vsetci su aj tak ficovolici... :D
Prispieť má aj včerajšia nočná smena - tá sa rozhodla na deň Valentína, že Poliačikovi zvýši gážu, lebo ani posledné zvýšenie v ňom nevygeberovalo dostatočný služobný pomer k ústavnej funkcii poslanca - návrh je na bezlimitný, individuálny príjem pre Poliačika, aby prejavil akú-takú úctu k peniazom daňovníkov a k ústavnému postu poslanca.
-
(Poliaček reagoval že - také peniaze, aby on bol v služobnom pomere k niečomu takému ako ústava ani soros nevidel :-)
To co tento clovek rozprava je priemysel 3 a nie priemysel 4.
Robotizacia nie je priemysel 4
presne tak, dávno navrhujem zaviesť minimálne odvod do sociálnej poisťovne za každé ušetrené pracovné miesto robotom
treba zvoliť vhodný kľúč
štát bude mať na podpory alebo na dôchodky prípadne rekvalifikácie
Lenže ten problém je v tom že ak budu roboty zdanené tak nie je dôvod aby zostávali v krajine kde sú zdaňované. No a práve v týchto rokoch je obdobie rozhodovania. kde budú umiestnené výrobné kapacity. Práve preto pozvala merkelka na konzultácie krajiny severnej afriky a blízkeho východu.
Viete koľko fabrík s robotmi sa zmesí do saudskej arábie? No aj investičného kapitálu je v SA dostatok!
Ale kto za tím všetkým stoji to je jedna vec ,druha ako a kde budú likvidovať ten hnoj s čoho bude to afto vyrobené
Kto by to bol povedal. A naše školstvo robí nábor do účňoviek, pričom sa hrdí duálnym vzdelávaním. V základných školách sa učí teoreticky, seriózna informatika a rozumné dotácie prírodovedných predmetov sú scifi.
Vari údržbu tých robotov a manipulátorov, teda minimálne ich mechanických častí, budú robiť akademici?? Určite na to nebude stačiť, ako neraz dnes vo výrobe, zaučený, nekvalifikovaný robotník, ale aspoň voľáka zodpovedajúca učňovka sa tam zíde..
ináčovi :
Teda podľa vás bude potreba na údržbu robotov na jedneho robota jeden robotník.
Nie je to síce typické, ale občas sa aj také pritrafí. V Budapešti otvorili pred nedávnom kaviareň, kde namiesto živých čašníkov obsluhujú roboty. Na počudovanie, to zvýšilo počet personálu v tej kaviarni. Tu ide skôr o to, aby po zvýšení robotizácie, zarábali zvyšní pracovníci toľko, aby si mohli dovoliť zaplatiť tých menej kvalifikovných napríklad pri službách, ktoré si doteraz zabezpečovli svojpomocou a pod.
ináčovi :
ano ľudský odpad ktorý je lenivý alebo sa nechce vzdelávať ktorý vzniká pri uplatňovaní computerizácie a robotizácie je a bude jeden z investičných nákladov. Váš návrh je idealistický lebo táto skupina ľudí bude mať vysoké a čoraz zvyšujúce sa nároky na prijmy zo svojej činnosti resp. nečinnosti niekdy nepotrebnej resp. nároky na sociálne dávky.
Ten problém existuje reálne aj teraz a sú to permamentní nemakačenkovia ktorých dlhodobo živia politici zo zdrojov vytvorených produktívnou skupinou občanov a to len preto že ich politické strany a politici potrebujú.
Dôsledky môžu byť prinajmenšom zaujímavé . Taká montážna dieľňa akou je napr.Slovensko by už teraz mala počítať s tým , že tu bude nárast nezamestnaných . Pokial automobilky ešte budú pokračovať v doterajších nastavených trendoch , totiž modely stále drahšie a drahšie , tak sa môže stať , že si tieto autá budú čoraz ťažšie hľadať nových majitelov , zvlášť tam , kde sa prehlbia dôsledky zhoršenia ekonomických ukazovateľov ...
Máš to podložené faktami? Pretože, nechce sa mi veriť, žeby VW pre naše modré oči tu fungoval, rozvíjal sa a nakoniec postavil výrobu Porsch Cayene, čo rozhodne z pohľadu náročnosti výrobu nie je Trabant, ani Dacia či Lada. Ešte predtým postavil novú lisovňu s v tom čase najmodernejšou technológiou.
Takže, tvoje tvrdenie sa mi zdá byť značne prehnané.
tu tie auta len montujeme, motor a ďalšie sofistikované diely sa vytvárajú mimo SR
Nemáš ruky a google ??....tam si nájdeš vsetky fakty...stačí sa zamerať len na počet vyrobených áut / rok ...deleno počet zamestnancov a máš efektivitu na 1 auto....( teda man power efficiency )....kia pri 3800zamestnancov vyrobili 335600 a VW pri 14000 zam.až 354000 !!..Peugeot 335069.....mám ti to aj vypočítať, či máš niekoho kto dokáže spočítať 2 a 2 ???
Nechcem sa dohadovať, ale viem, že v Bratislave sa ešte do vlaňajška skladali kasne na Cayene, tie boli vozené do Nemcka, kde sa dokompletovali. Final sa počítal v Nemecku, práca odvedená na Slovensku.
V Martine vyrábajú tušim prevodovky, ale tie idú aj do iných závodov mimo Slovenska.
Nemyslím si, keby bola pre VW výroba tak neefiktívna, ako uvádzaš, žeby tu ostali. Google vie síce veľa, ale tieto detaily asi rolíšiť nedokáže.
VW na Slovensku je absolútne najzastaralejšia fabrika s najzastaralejšími technológiami oproti zvyšným 3 fabrikám....preto tá ich efektivita je 3,5 násobne nižšia ako vo zvyšných fabrikách........bratranec z Mt, mi hovoril, že keď začínal vo VW MT, tak nechcel veriť, kde sa to vôbec dostal....staré stroje z r.1987 ( nastúpil tam v 2002 )...niektoré brúsky z r.1968......okrej 1 modernej linky diferenciálov všetko staré vyradené stroje z VW smetiska privezené na Slovensko a natreté na bielo.....
Dokiaľ boli ľudia lacnejší ako stroje tak využívali ľudí, teraz sa to mení tak nastupujú roboti, ktorí sú z dlhodobého hľadiska lacnejší. Len aj Tesla to prehnala s automatizáciou a dostala sa do veľkých problémov a zaujímavé môže byt v budúcnosti ochrana pred hackermi čo sa robotov týka, lebo v rámci konkurenčného boja im tam môžu vyradiť robotov a som zvedavý ako rýchlo ich dajú do poriadku.
Odporúčame