Tunel v Strecne zastaveny, a minister sermiar buduje mosty cez Dunaj. Slovac chodte k volbam,
Podľa:vlákien iba prvá úroveň času |
najnovšie po najstaršie najstaršie po najnovšie |
Tunel v Strecne zastaveny, a minister sermiar buduje mosty cez Dunaj. Slovac chodte k volbam,
Žeby nejaké metre základov bolo treba zapustiť do dna Dunaja pre stabilitu mosta?!? Aj iné stavby, predovšetkým výškové — na výšku postavené, majú nejaké základy. Nem?
pri akejkolvejk stavbe (budovy, veze, plota,...) sa uvadza jej VYSKA so zakladmi?! nembudes ty daka stavebny inzenyrka studovany v komarom a seredi?
lebo podla ten tvoj teoria je most SNP v BA vyssi nez ten v Komarne, lebo ma hlbsi zaklady...
Si trápny alebo sa nauč spisovne sa vyjadrovať, a či len tu predvádzaš svoju diskusnú "inteligenciu". (Komárom=Újszőny i Sereď sa píšu podľa slovenského pravopisu "veľkými" písmenami.)
Aby si pochopil, to bola reakcia na tvoj "údaj" o hĺbke Dunaja pri Komárne. Novinárkovia tých "90" metrov neupresnili, že "mysleli" prevýšenie pylóna na mostovkou.
Celková výška nad hornou rovinou základovej dosky steny spodnej stavby je 118,288 m.
Jeho výška nad niveletou po kotvenie najvyššie položeného kábla je 90,488 m.
Rozdiel je 27,800 m.
Celková dĺžka mosta : 601,800 m
Šírka mosta: 20,400 m
Výška mosta: 23,800 m
Most je založený na veľkopriemerových pilótach s priemerom 1,5 m s dĺžkou od 12 do 15 m. Mostný objekt ma celkovo šesť podpier, ktoré sú tvorené z opôr OP1 a OP 6. Medzi oporami sú navrhnuté piliere P2, P3 a P4, ktoré sa nachádzajú v toku Dunaja, a pilier P5, ktorý je na brehu rieky na slovenskej strane.
Ide o medziľahlé piliere s približne rovnakým tvarom. Ich dolná časť má masívny charakter (tvar je podobný gotickej klenbe), nad úrovňou maximálnej povodňovej hladiny sú ukončené žulovým obkladom. Čelá sú konštruované v sklone 6,5 : 1, bočné steny v miernejšom sklone 20 : 1.
Horná, štíhlejšia časť piliera, podopierajúca mostný trám, má zvislé bočné steny. Obe čelá sú zaokrúhlené. V strednej časti medzi ložiskovými blokmi sú tieto steny vyľahčené polkruhovým otvorom. Realizácia pilierov P2, P3 a P4 prebiehala z umelých ostrovov vybudovaných pred zahájením prác na konštrukciách.
Špecifickým je pilier P3, ktorý je oproti ostatným pilierom výrazne mohutnejší. Dolná, masívna časť 13,75 m vysokej železobetónovej steny má rozmer 5,8 × 34,63 m. Čelá sú konštruované v sklone 6,5 : 1, bočné steny v miernejšom sklone 20 : 1.
Na hornej železobetónovej časti spodnej stavby piliera je uložený hlavný oceľový nosník mosta. Pomocou pevného ložiska sa do základov prenášajú aj nemalé pozdĺžne sily. V tomto pilieri sa nachádza konštrukcia pylónu, ktorá je umiestnená na poprúdnu stranu piliera. Celková výška nad hornou rovinou základovej dosky steny spodnej stavby je 118,288 m.
P. S. Nie som stavbár.
to ma jednoduchu odpoved...prisli odbornici z EU a povedali, ze ak to ma byt z eurofondov tak spravte dopravnu analyzu pokryvajucu cele uzemie Komarno-Komarom...no a potom prisla Kazisvetova "hodnota za peniaze" a povedala "áááni nie, platime si z toho 15% co su statne zdroje a dopravu teda budeme pocitat len na slovenskej strane"
no a tu mame vysledok
ty si asi nešiel po madarských "dialniciach" s jedným pruhom s 90-tkou - pritom na tej ich rovine by to mali stavať ako čiňania - my musíme aj tunelovať:-)) cez žulové pohoria
Ak by sa staval ten most, tam kde bol pôvodne nový most plánovaný, tak by prístupová nová cesta k nemu bola vlastne východným obchvatom mesta Komárna. Most bol plánovaný za Harčášom, teda vo východnej polohe už v 80. rokoch XX. storočia. Ešte i v rokoch 2006 i 2007 bol plánovaný východne a nová spojnica D1 - HC - NR - NZ - KN - št. hr. SK/HU (M1), by nešla ponad Váh. A tranzit ŤNAD by šiel mimo mesta. Len opäť naši južný susedia nedodržali dohody a zmenili polohu mosta. (V západnej polohe museli búrať zopár domov, vo východnej by nemuseli, keby dodržali uzáveru výstavby.) "Naši" (ne)kompetentní na zmenu prikývli, buď z neznalosti, z hlúpeho ignoranstva alebo im to bolo šuma-fuk, len nech sa eurá niekde minú. Mali sa zaťať a naliehať na dodržaní skorších dohôd. Terajšia poloha sa nepáči rozumne uvažujúcim Komárňanom bez rozdielu národnosti!
Ak náhodou ten severo-západný obchat postavia, tak bude kľučkovať kvôli NATURA 2000. Bude treba postaviť asi dva-tri nové mosty ponad Nitru a ponad Váh aj so severozápadným ramenom bývalého koryta Váhu, ktorý i s Nitrou tvorili Súbokový (Apálsky / Apáli) ostrov. Zbytočne dlhý a drahý obchvat.
Odporúčame