...môžem len súhlasiť bez vysokých škôl a prípravy učiteľov to nejde, myslím, že je určujúce smerovanie VŠ pripravujúcich budúcich učiteľov matematiky najmä na aplikovaný výskum a tiež aktuálne trendy v didaktike matematiky.
...môžem len súhlasiť bez vysokých škôl a prípravy učiteľov to nejde, myslím, že je určujúce smerovanie VŠ pripravujúcich budúcich učiteľov matematiky najmä na aplikovaný výskum a tiež aktuálne trendy v didaktike matematiky.
Pekne pozdravujem, rád podiskutujem :) určite, súťaže, rôzne problémovo orientované projekty sú veľkou podporou v motivácii študentov. Iste hľadanie riešení na praktické úlohy je vždy vykročením zo všednosti, posiluje trpezlivosť, učí reflexii.
...poznám rôzne názory aj kolegov z STU - ako musia doučovať stredoškolskú matematiku v prvom ročníku, myslím že na STEM odbory by mala byť maturita z matematiky samozrejmosťou - aj to na excelentnej úrovni.
No a netreba však zabúdať aj na aplikačnú rovinu, pre praktický život všetkých absolventov. maturitných ročníkov.
...keď pozrieme do histórie, aj prijímacie skúšky na gymnáziá boli aj z matematiky, bola aj povinná maturita z matematiky na gymnáziách a pomohlo.
...môžem len súhlasiť, ide o každodenný praktický život, racionálne zmýšľajúceho človeka.
Pekne pozdravujem, ďakujem za Váš názor, bol som mimo netu ;) určite a je to predsa len širší problém...od podpory STEM odborov, prípravy učiteľov, nastavenia obsahu... učebníc a najmä cvičebníc. V prevažnej miere si spomenieme na významných učiteľov, ktorí nás učili matematiku - vedieť motivovať a prepojiť konkrétne úlohy so životom bude jeden z tých dôležitejších krokov.
Odporúčame