Kokos v Rusku to vybuchuje teraz riadne...
Ukrajinci to tam likvidujú z každej strany...
V Riazani Ukrajinci práve teraz zničili veľký sklad paliv a tepelnú elektráreň ....
Video :
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1882565…
Úplný masaker...
Kokos v Rusku to vybuchuje teraz riadne...
Ukrajinci to tam likvidujú z každej strany...
V Riazani Ukrajinci práve teraz zničili veľký sklad paliv a tepelnú elektráreň ....
Video :
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1882565…
Úplný masaker...
nemecká a sovietska armáda porazili Poľsko a rozdelili si ho podľa dodatku zmluvy z 24.8.1939. Dňa 22.9.1939 bolo Poľsko porazené a tak nemecká a sovietska armáda usporiadali vo viacerých poľských mestách vojenské prehliadky. Tá najznámejšia bola v Brest-Litovsku, kde za účasti kamarátov z tajnej nemeckej tankovej základne KAMA v rusku, generálov Heinza Guderiana a Semiona Krivošeina defilovali nemecké a sovietske vojská. Nad hlavami čnel symbol vojenského bratstva v podobe kosáka, kladiva a hákových krížov, a úsmevy na tvárach nacistov a komunistov dávali vedieť, že prvá fáza vojny skončila a nastáva druhá fáza, vyvražďovanie Poliakov.
Dobové fotografie rusov a nemcov zo spoločných prehliadok...bratia v zbrani :
V noci nadnes bola napadnutá ďalšia ropná rafinéria v Rusku. Tentoraz rafinéria v regióne Kaluga. Obrovský tresk po dopade.
Video :
Česko zachránilo Ukrajinu a zastavilo Putina, píše britský denník Telegraph. Ten v komentári uvádza, že česká iniciatíva dodať Kyjivu delostrelecké granáty z tretích krajín, pravdepodobne zachránila ukrajinské mestá tým, že Ukrajine dala palebnú silu, s ktorou môže vzdorovať oveľa väčšej ruskej armáde.
Granáty síce na Ukrajinu dorazia v najbližších mesiacoch, ako uvádza britský denník, vďaka prisľúbenej pomoci už ukrajinskí vojaci nemusia šetriť s muníciou, ktorú v súčasnosti majú.
Začiatkom marca zahájili Ukrajinci paľbu, päť kilometrov západne od Avdijivky prestali ustupovať a začali podnikať protiútoky, píše The Telegraph. Ruskú ofenzívu podľa neho zastavili pri dedinách Orlivka, Tonenke a Berdyči. (telegraph)
Podľa nariadení, ktoré odhlasoval Európsky parlament, od roku 2030 nebude možné inštalovať plynové kotly v nových budovách.
Európsky parlament odhlasoval zmenu takzvanej stavebnej smernice. Ide o nariadenia, ktoré majú znížiť emisie z vykurovania budov v EÚ. Pri vykurovaní budov znamenajú veľké zmeny. Podľa novely v najbližších rokoch nebude možné inštalovať kotly nielen na uhlie, ale ani na plyn.
Teraz musí nariadenia prijať Rada EÚ. Potom nadobudne účinnosť novelizovaná smernica.
Sympatie k Rusku pretrvávajú a časť Slovákov je naďalej „v hlbokom sne“ pozostatkov rusofilstva. Najmä v staršej generácii je to zrejme pomýlený obraz sovietskeho stereotypu a jav socialistickej nostalgickej mladosti, nedostatok informácií o Rusku a osobných skúseností.
Drvivá väčšina takýchto sympatizantov nikdy ani v Rusku, ani na Ukrajine nebola Nie sú naučení pátrať po informáciách a vyhodnocovať ich. Súvisí to aj s celkovým stavom dnešnej slovenskej spoločnosti. Náchylnosť veriť jednoduchým, a tým aj príťažlivým teóriám, riešeniam, pomýleným ukričancom a takzvaným užitočným idiotom, žiaľ, pretrváva.
Postačilo by, aby si sympatizanti vojnovej výhry Ruska položili jednoduchú otázku – čo sa stane, keby Ukrajina padla a Rusko prišlo na hranice so Slovenskom? Opätovne zažijú socialistickú mladosť, nastane blahobyt, budú lepšie žiť ich potomkovia, bude v ich regióne pokoj, stabilita a perspektíva rozvoja?
Rusi však mali pred vojnou v skladoch obrovské množstvá zbraní, techniky a munície, ktoré teraz postupne vyťahujú. Dokladujú to aj satelitné zábery. Napríklad na tomto vidno, ako sa míňali ťahané húfnice na sklade v Omsku v priebehu dvoch rokov.
Video :
Na vstupe do mesta Belgorodu počuť hlasn3 výbuchy v okolí...
Video:
"300 000 vojakov NATO je vo vysokom stupni pripravenosti na presun do Poľska," uviedol v televízii zástupca náčelníka generálneho štábu poľskej armády.
Pred pádom ruského lietadla vypadol motor Il-76MD.
Video :
Pri havárii Il-76 v ruskom Ivanove zahynulo predbežne 12 ľudí
V 1932 mali Nemci a sovieti spoločné tankové cvičenie, pričom za nemeckú stranu sa ho zúčastnili Hermann Hoth, Friedrich Paulus, Gotthard Heinrici, Hans Krebs, Erich von Manstein, Wilhelm von Thoma, Ernst Volckheim, Theodor Kretschmer, Josef Harpe, Georg-Hans Reinhardt, Wilhelm Keitel. Aj na základe tohoto cvičenia a skúseností z tankovej základne KAMA Michail Tuchačevskij potvrdil napredovanie vo vízii hlbokej vojny, na ktorú sa Červená armáda pripravovala.
Hlavným prínosom tankovej základne Kama bolo pre Nemcov vytvorenie konštrukčnej rady tankov postavených na Grosstraktoroch smerujúcich až ku verziám Panzer III, a vetvy ľahkých tankov, počnúc „ľahkým traktorom“ VK-31 až po tanky Panzer II. Testovanie nemeckých tankov malo vplyv aj na sovietskych konštruktérov. M.I. Grjaznov, zodpovedný za mechanizáciu Červenej armády napísal, že skúsenosti z testovania nemeckých tankov boli využité pri vývoji sovietskych tankov T-28, T-26, BT ako aj T-35, napríklad riešenie podvozku, optické a zameriavacie systémy, elektronika, Kruppove technické riešenia a pod. Na tankovej základni pôsobil Walter Model, Werner von Blomberg, v úlohe inšpektora pôsobil Heinz Guderian.
V roku 1927 Nemci dodali dva traktory Hanomag, ktoré sa osadili zbraňami a tie sa testovali. Zatiaľ v Nemecku v prísnom utajení prebiehal vývoj prvých nemeckých tankov po prvej svetovej vojne. V roku 1929 došlo na základňu prvých 6 tankov firiem Rheinmetall, Daimler-Benz a Krupp, a plne personálne vybavená základňa začala fungovať naplno. Školili sa posádky tankov, testovala sa funkčnosť vozidiel a efektivita výzbroje. Tanky mali rôzne veľkosti a rôznu výzbroj a boli označené ako Grosstraktor. Súbežne si nemeckí inžinieri začali testovať aj prvé návrhy obrnených transportérov a samohybných húfnic. Testovali sa podvozky, otočné veže, kanóny. Jeden tank – Grotte, bol dokonca spoločným výsledkom nemeckých a sovietskych konštruktérov.
Najdôležitejšia vojenská základňa vznikla v roku 1926 a jej úlohou bolo testovanie nemeckých tankov, príprava posádok, tvorba metodiky vedenia bojových operácií a príprava veliteľov. Samozrejme všetko v maximálnom utajení. V tom roku bola podpísaná medzi Nemeckom a ZSSR Berlínska zmluva čoby pakt vzájomnej neutrality a Nemecko poskytlo ZSSR vládne pôžičky. Tanková základňa vznikla ďaleko od akýchkoľvek zvedavých očí, v Tatarstane, neďaleko Kazane pod názvom KAMA (sovieti ju uvádzajú ako TEKO).
V roku 1928 začala spolupráca Nemecka a ZSSR pri vývoji chemických bojových látok. Vznikla vojenská základňa Tomka v Saratovskej oblasti, kde sa vyrábali a testovali yperit a fosgén. Napriek tomu že tento výskum sovietov veľmi zaujal, Nemci od neho v roku 1933 odstúpili, keďže nasadenie bojových látok bolo v konflikte s predstavou mobilnej vojny.
V Lipecku Nemci napokon vyškolili cca. 120 bojových pilotov, cca. 100 leteckých pozorovateľov, vypracovali si metodiky leteckých súbojov a otestovali viac ako 20 typov lietadiel. Práve testovanie sa stalo kriticky dôležitým od roku 1930, nakoľko Nemci začali vyvíjať nové typy lietadiel v omnoho väčšom rozsahu. Jeden testovaný typ v Lipecku – Heinkel HD-37 prevzali sovieti do svojej výroby pod označením I-7. Práve táto oblasť zaujímala sovietov prioritne, keďže potrebovali nové informácie o smerovaní leteckého vývoja a novinkách na nemeckej strane. Sovieti v roku 1930 prezentovali nemeckej strane svoje najnovšie bombardéry a ich výzbroj a mali vážny záujem o čo najužšiu spoluprácu. O takúto spoluprácu ale prestávali mať záujem Nemci, keďže technologický a znalostný potenciál oboch krajín bol neporovnateľný.
roku 1925 organizovali nemeckí a sovietski piloti súťažné lety na svojich lietadlách, aby si porovnávali kvality pilotov i výhodnosť vojenských investícií. Taktiež bola spolupráca rozšírená na aktivity pozorovateľských pilotov u prieskumných lietadiel, v oblasti leteckého fotografovania, streľba z guľometov na ťahané ciele a pod. Testovali sa nalievacie zariadenia určené k rozptylu jedovatých plynov z lietadla, o čo bol veľký záujem na nemeckej i sovietskej strane. Vzájomná spolupráca prebiehala aj v podobe účasti nemeckých pilotov na vojenských cvičeniach Červenej armády, napr. v roku 1931 pri Voroneži.
Následne boli na leteckú základňu dodané lietadlá Heinkel (HD 17, HD 21, HD 40), Albatros L.68, a následne sa na základni testovali stroje značiek Focke-Wulf, Heinkel, Arado, Junkers či Dornier. Nemeckí piloti nosili kvôli utajeniu ruské uniformy a nacvičovali vzdušné súboje, taktiku leteckého boja, lietanie podľa prístrojov a pod.
Už v roku 1923 stavia Nemecko v ZSSR neďaleko Moskvy fabriku na výrobu bombardérov. Tu niekoľko stoviek nemeckých pracovníkov firmy Junkers pomohlo sovietom s výrobou bombardérov TB-1 a TB-3.
Dňa 15.7.1925 bola otvorená letecká základňa Lipeck (neďaleko Voroneže), ktorá slúžila ako letecká škola a výskumné stredisko. Škola disponovala cca. 60 lietadlami rôznych typov, venovala sa konštrukcii lietadiel, taktikou leteckého boja, bombardovaním, spoločným výcvikom nemeckých a sovietských pilotov, ale aj využitím rádia v lietadlách a rozprašovaniu nervových látok z lietadla. Na základni pôsobili budúce nemecké esá a vysokí dôstojníci Luftwaffe, ako Hugo Sperle, Karl Student, Martin Fiebig, Hans Jeschonnek, Johannes Trautloft, Günther Lützow, Wolfgang Falk, Günter Radurch . Základňa začala s 50 lietadlami Fokker D.XIII, ktoré v utajení došli do Ruska loďou.
Odporúčame