Takto rýchlo degradujú batérie v elektromobiloch. Treba sa mať na pozore
Si ty rodena Sybila :D
Velmi zaujimave ako sa ludia co vedia o problematike pramalo, potrebuju vyjadrovat.
Bateriu z BEV v akomkolvek stave predas montaznikom FVE v priebehu par minut.
K recyklacii elektromotorov snad nechces diskutovat...
Zvysok auta je rovnaky ako ICE.
Apropo k teme... samozrejme, ze BEV prvych generacii maju najvyssiu mieru degradacie. Mali slabucky, alebo ziadny tepelny manazment baterie.
E-tron sa k tomu postavil uplne inak. Skvely tepelny manazment (vid nabijacie krivky), konzervativna vyuzitelna kapacita z celkovej kapacity (86,5 vs 95 kWh - spominana TMS S85 80,8 vs 85 kWh). Kedze boli obavy z degradacie, postupne po rokoch uvolnuju dalsiu cast kapacity.
Uz ste poculi o vymene jednotlivych clankov v baterii? Dostupne aj na SVK, su tu certifikovani technici, ktori to vedia urobit. A zrazu po je kapacita zo 70% spat cez 90... Za par tisic €...