Stala.
5300€.
Rocne usetrim 1700-2000€.
Bolo to pred tromi rokmi :)))
Stala.
5300€.
Rocne usetrim 1700-2000€.
Bolo to pred tromi rokmi :)))
Servis je jednoznacne lacnejsi.
S 5 rocnou Teslou ziadny. Kabinovy filter za 20€ vymeneny doma nepocitam.
S BMW kazde 2 alebo 3 roky, nepamatam presne. Ale tento VELKY servis stoji 180€. Vymenena 12v bateria za 200€. To je za 6 rokov prevadzky a 100k km bratu vsetko :)
Nie je pravda. BEV je plnohodnotne rodinne auto.
HAHA! nie len Fero, vsetci v krcme!
palino a jeho mudrosti cast 73.
Elektromobilitu si uplne nepochopil. Ono to nemaju byt sportove auta :)
Su to auta na bezne, denne jazdenie s komfortom (vzduchove podvozky, absolutne ticho) a skvelym vykonom.
Jazdiace za minimalne prevadzkove naklady. Bavime sa o 560hp, ktore takmer nepotrebuju udrzbu :)
Audi A6 TFSI hybrid ma rovnaku hmotnost ako Tesla Model S
Nie kazdy chce jazdit na fabii. Ty tank!
Rozumieme, ze si nevies porovnat dve tabulky. Dojazdi svoju 20 rocnu tojotu, ci mazdu, ci co to stale ospevujes a bud stastny.
EV ti nikto neponuka.
Nikto z elektro fanusikov nepisal, ze bude nabijat v praci.
Bachorky o tvojich znamych... vsetci ti to verime...
s tym sa da len suhlasit
si ty znalec z fachu, to sa pozna!
chyba, snad sa do buducna poucis :D
Ejha, zase dalsi co necita s porozumenim. Na SVK je vas 45% dospelej populacie a vidim, ze vacsina sa stretava tu v diskusiach :)
Je tam rozptyl od-do... s FVE je to od 0 az po 17 €/100km.
Kazdopadne ten co jazdi za 17€ nema zjavne mozgovu kapacitu na porovnanie dvoch tabuliek. Pre tych su tu stale auta ktore papaju mrtve dinosaury. Ze pali7xzy? :)))
Taras.
Utilizacia panelov je velmi slusna. Pri 10 kwp instalovaneho vykonu vyrobim 11,5 Mwh rocne.
Z toho sme sa naucili cca 70% spotrebovat priamo pri vyrobe.
Pokryjem celu domacnost (v lete chladim) + dve autami. Bez kurenia.
Na bojleri su solarne panely.
Je to jednoznacne cesta vpred.
Velavazeny p. Redaktor,
Vy mate v popise pracovnej pozicie "Profesionalny traged", ze? Ze?
O dobrom stave baterie ojazdenych BEV my, co sa o problematiku zaujimame, vieme velmi dobre.
Keby ste netrpeli obsesivno-kompulzivnou tuzbou kopat do BEV za kazdu cenu, vedeli by ste, ze Vase ALE je uplny blud.
Mozno to pre Vas bude sokujuce zistenie, ale rychlost degradacie baterie s najazdenymi kilometrami a vekom klesa!
Skusim este jednoduchsie: degraduje stale pomalsie :)
Dam aj konkretne dva priklady:
1. BMW i3, 2017, 47k km, 95,5% -> 98k km, 92% SoH
2. Tesla Model S, 2020, 60k km 95,3% -> 86k km, 93,5% SoH
K Vasej "nerentabilite" opravy a vymeny baterie... degradaciu sposobuje v drvivej vacsine jeden z "packov" (modulov?) baterie. TMS ich ma konkretne 16. Vymena jedneho z nich vyjde na cca 3-4k€. Takto sa majitel TMS (360k km) z roku 2017 dostal z 69% kapacity spat na 91%.
Vazne Vas prosim, prestante sirit zavadzajuce a tendecne clanky...
Jemu to nenapoveda vobec nic.
Su len 2 alternativy:
1. Panko je uuuplne zaseknuty v case a nereaguje na ziadne podnety z vonku
2. Pali je generator nahodnych slov, bo dookola opakuje tie iste vety v roznych variaciach
Som nadseny z predchadzajucich komentarov.
Zachytavaju dnesnu realitu.
Este jeden postreh... cisto vyrobarsky.
Vyrobne kapacity su velmi prestrelene. Z cias ked Europske automobilky dodavali na vacsinu svetovych trhov. Tie su ale prec. Technologicky aj dizajnovo sme boli dobehnuti a zaujem sa vytratil.
Hold je cas prijat fakt, ze musime zacat riesit otazku diverzifikacie priemyslu.
PS: naozaj ma pobavilo nariekanie za zatvorenou fabrikou na chromove listy :D
Ano, vieme, ze ste prikladom jedinca zaseknuteho v case. Vsetko co nezapada do vaseho "mladi" je fujko...
Gratulujem k odovzdavaniu nazoroveho klenotu aj na dalsiu generaciu. Bude to mat tazke...
Faktom je, ze technologia BEV je tu +-10 rokov, z coho bezne pouzitelnou sa da oznacit za poslednych 5 rokov.
https://www.statista.com/statistics/1371599/…
Do roku 2019 tvorili 2,5% celkoveho svetoveho predaja v roku 2023 je to 15,8% a odhad na rok 2024 je okolo 20%. Predpoklad, ze budu tvorit 30-40% do par rokov je v tomto kontexte uplne realny.
Porovnavat socialisticky podnik VW s Toyotou je zcestne. Vo svete spalovakov nema VW co poriadne ponuknut, v elektromobilite v podstate nic. Technologicky zastarane, dizajnovo nezaujimave. Automobilky vznikaju a zanikaju. Mozno nastal cas pre RIP VW.
Porovnajte Toyotu s Teslou alebo BYD.
Spalovaky maju jednoznacne svoje miesto pod slnkom, no dosiahli fyzikalne limity. A preto sa odoberu na hnojisko dejin... len otazka casu :)
Nieco si nastuduj, bo len opakujes sirenie bludov.
V oktobrovom dteste je krasne zhrnutie “zivotneho cyklu automobilov” za 240000km pocitanych metodikou LCA a green ncap. Nafta, benzin, elektro. Od vyroby vsetkych komponentov az po recyklaciu.
Nebudem ta napinat…
Sklenikove plyny polovicne v prospech elektro, celkova spotreba energie v MWh o 40% nizsia prekvapujuco tiez v prospech elektro :)
Zacina byt pateticke, ako sa snazia udrzat pri zivote "skvelu" technologiu ICE. Po 100 rokoch vyvoja sa blizime k neuveritelnym 40-tim % ucinnosti.
Akoze naozaj?
Naozaj nemame na nic lepsie?
S BEV europskym automobilkam uteka vlak. A toto je ich alibisticka odpoved...
Moje zhodnotenie v II. pilieri za rok 2023 bolo 42,42%. Od zaciatku tohoto roku mam 19,62%. Keby si nekvikal a staral sa, tak ten Svajciarsky mas aj ty...
Tvoje zavery su fascinujuce...
Je to presne naopak. Hybrid je na benzin a ten sposobuje poziare = benzinove auta su na tom uplne katastrofalne.
btw tvoja posadnutost a nenavist voci EV uz zacina hranicit s obsedantno-kompulzivnou poruchou... skus vyhladat odbornu pomoc. Alebo si aspon najdi nejaky pozitivny konicek.
Siris bludy a informacie vytrhnute z kontextu. Manipulujes. Nastatie ma vacsina rozumnych ludi vlastny nazor a schopnost informacie overit.
Q8 vs Q8 e-tron
Porovnatelny vykon, porovnatelna vybava… a to si mozes pri e-trone vyrobit palivo doma ;)
Odporúčame