Štúdia: Batérie ojazdených elektromobilov sú v slušnej kondícii. Ale,...
Velavazeny p. Redaktor,
Vy mate v popise pracovnej pozicie "Profesionalny traged", ze? Ze?
O dobrom stave baterie ojazdenych BEV my, co sa o problematiku zaujimame, vieme velmi dobre.
Keby ste netrpeli obsesivno-kompulzivnou tuzbou kopat do BEV za kazdu cenu, vedeli by ste, ze Vase ALE je uplny blud.
Mozno to pre Vas bude sokujuce zistenie, ale rychlost degradacie baterie s najazdenymi kilometrami a vekom klesa!
Skusim este jednoduchsie: degraduje stale pomalsie :)
Dam aj konkretne dva priklady:
1. BMW i3, 2017, 47k km, 95,5% -> 98k km, 92% SoH
2. Tesla Model S, 2020, 60k km 95,3% -> 86k km, 93,5% SoH
K Vasej "nerentabilite" opravy a vymeny baterie... degradaciu sposobuje v drvivej vacsine jeden z "packov" (modulov?) baterie. TMS ich ma konkretne 16. Vymena jedneho z nich vyjde na cca 3-4k€. Takto sa majitel TMS (360k km) z roku 2017 dostal z 69% kapacity spat na 91%.
Vazne Vas prosim, prestante sirit zavadzajuce a tendecne clanky...