zábery z miesta "havárie" http://youtu.be/IxDjOobmC8M/
Lietadlo, ktoré tam malo údajne spadnúť bolo poháňané dvojicou motorov Rolls-Royce RB211 resp. podobnými. Váha každého z nich je 3500 - 4000 kg skonštruované sú z kompozitov a kovu, ale váhu tvoria predovšetkým zliatiny titánu, hliníku a pod. Keď si nájdeme objem nádrže tohto stroja tak objem paliva pri havárii mohol byť maximálne 2/3. Ďalej sa dá na internete zistiť výhrevnosť leteckého kerozínu pri horení v IDEÁLNYCH podmienkach, rovnako ako skupenské výparné teplo daných kovov. Z toho sa dá vypočítať, či by toto palivo bolo čisto teoreticky schopné vyhriať a odpariť dva letecké motory o celkovej hmotnosti 7000 kg, o ďalších veľkých častiach lietadla nehovoriac. Pri nešťastiach palivo nekontrolovane vzplanie a 75-90 % tepelnej energie sa rozplynie do vzduchu. Presné hodnoty a výpočty robiť nebudem, pretože zajtra ma čaká skúška a termodynamika to už nie je.
A Matejko Čupka z filozofie nám ide objasnovať problematiku...