Platy učiteľov majú znovu rásť
Ani by som nepovedal, že prístup učiteľov je zlý. Určite sa nájdu výnimky, ktoré to robia totálne zle.
Myslím si, že je zle nastavený systém.
Učitelia by možno chceli aj učiť tak, aby to žiaci pochopili a pamätali si do budúcna, ale nemôžu, lebo NUCEM nariadil iný spôsob výučby. Výstižný príklad je jednoduchá trojčlenka, ktorou väčšina štyridsiatnikov doteraz vypočíta všetko, čo potrebuje. Teraz je nariadené to učiť množinami a už je problém, lebo ani rodičia to svojim ratolestiam nevedia vysvetliť.
Vrchol dosiahol NUCEM tohto roku pri maturitných písomkách zo slovenčiny. Dve otázky evidentne nemali v ponúknutých možnostiach správne riešenie a dve sú sporné.
Teraz by mal každý neúspešný maturant, ktorému chýbali body, aby prešiel, dať ministerstvo školstva k súdu, že mu nesprávna otázka zobrala príliš veľa času na riešenie, následne nestihol odpovedať na niektoré otázky, čím bolo negatívne ovplyvnené jeho ďalšie pôsobenie.