Naše školstvo je v zúboženom stave od momentu, kedy o ňom začali rozhodovať diletanti, ktorí umožnili neodôvodnený vznik stoviek nových škôl, ktoré boli a dodnes sú financované nie podľa výsledkov, ale podľa počtu študentov.
Táto dehonestácia školstva začala už za premiérovania Čarnogurského, kedy začali bez rozmyslu vznikať rôzne cirkevné a súkromné školy, ktoré však neznamenali žiadne skvalitnenie vyučovacieho procesu. Skôr naopak
Uvediem príklad:
Kamarát je dlhé roky zástupcom riaditeľa SPŠ. Pri jednej debate povedal vetu, ktorá krásne popísala príčiny stavu dnešného školstva: "za našich čias sa mal problém dostať na priemyslovku dvojkár. Dnes berieme aj štvorkárov, aby sme mali žiakov..."
To hovorí za všetko
Druhou príčinou poklesu kvality školstva je umožnenie rôznym samozvaným expertom typu Zomri alebo Truban pertraktovať svoje pomýlené myšlienky žiakom a študentom škôl.
Výsledkom sú potom experti, ako Emilko Hodál...