Nechcem zbytočne polemizovať, že výpovede lekárov boli najmä o tom, aby sa z verejných a koncových nemocníc nestali bizniscentrá - a.s. To by znamenalo len toľko, že dnešné čakanie a platenie za častokrát fiktívne služby v súkromných ambulanciách lekárov rôznych odborností by dosiahlo v "transformovaných" nemocnicach rozmerov, ktoré si radšej ani nechcem predstaviť. Len neviem, či by potom konečne pacienti konečne začali nadávať akcionárom nemocníc (a konečne i akcionárom poisťovní), alebo by stále kydali na zdravotníkov. Ale už len faktograficky:
1) Čakanie na ambulancii je spôsobené tým, že ambulancia má zadefinovaný od poisťovne horný limit na výkony,ktorý ambulantnému lekárovi preplatí, práca nad limit (teda náklady bez výnosov) znamená čistú stratu. Súčasne mimo objednávok musí lekár vziať aj neodkladné stavy, lebo to je jeho povinnosťou a keďže to sú všetko nadlimitní pacienti, robí to v podstate zadarmo.