ešte šťastie že sme tu diskutovali, Čaplovič si čítal, a vhodne zmenil rétoriku, nakoniec to bude ako bolo a nič sa nestalo, však? Dobrý postreh.
ešte šťastie že sme tu diskutovali, Čaplovič si čítal, a vhodne zmenil rétoriku, nakoniec to bude ako bolo a nič sa nestalo, však? Dobrý postreh.
akceptujem že si sa pomýlil, ale púroblém je inde, napr. v kultúre, a gymnáziá pomáhajú kultúrnu úroveň zvyšovať. môžeš si aj ty doplniť mnaturitu ak ju ešte nemáš a možno sa ti otvoria aj oči, nielen ústa...
... ja sa staviam proti Čalplovičovmu návrhu zakáazčť žiakom s priemerom nad 1,5 aby sa zúčastnili prijímačiek a teda aby bol,i vylúčení... dnes je už 15.4.2012 a pán Čaplovič opravil svoju rétoriku... ale ak by sme tu nediskutovali, tak by zakázal žiakom s priemerom nad 1,5 postupovať na gymnáziá, a tlačil by ich (totalitne ) na učňovky, lebo biznis si žiada odborník... a to by bola totalita. Ako vidíš, staviam sa proti totalite a nvrhol som liberálnu proti váhu takém u postupu... diskusia sa rozbehla dobre a pán Čaplovič zdá sa dostal rozum. Vďaka všetkým tu diskutujúcim...
haf, ty sa zobuď, všim ni si že čím viac obmedzení sa kladie pri prijím aní na stredné školy, tým viac korupcia okolo toho rozkvitá a čo sa týka vysokých škoôl, úroveň sa nedosahuje prijímačkami, ani doktorátom ale procesom šúdia a tlakom na kvalitu štúdia... a to sa dosahuje in ým prostriedkami a je to aj iné téma, nie je zto téma tohoto článku. Tu sa byvíme o tom, že každé obmedzenie navyše nad tie ktoré už sú je regres, krok do min ulosti... úrove) na stredných školách sa má dosahvať prostriedkami slobodnej a poziotívne motivačnej EDCUKÁCIE... páni slovo edukácia je staré ako samo učenie ale vidím že stále sú úproblémy s pochopením jeho obsahu... aj to je zrkdlo našej spoločnosti
nemôžem povedať že by si dosahoval úroveň "sedláka", aj keď si si taký nik zvolil... tvoje možnosti hodnotenia sú hlboko pod úrovňou "sedláka", neviem prečo sa neprihlásiš do nejakej externej školy, hoci aj Detstkej univerzity, Kukura by ti to umožnil, určite by si profitoval z návštevy akejkoľvek školy, a buď rád že milujem aj takých ako si ty, ale v tvojom prípade končím s vysvetľovaním (pre teba) kým sa nedoučíš základné pravidlá diskusie.
evidujem a tiež klomentujem, to sa stalo za posledných dvadsať rokov, že školy chrlia nbedoukov a to preto, že jeden minister "múdrejší ako druhý" si dovolil znevážiť existujúci systém a navrhol "kraviny" ktoré komplikujú systém, uvediem príklad PC v praxi: všetrko je ne webe, ale okrem toho musí byť aj vytlačené, podpísané a odovzdané --- ako u magorov. Jednoduchosť aktuálnych možností spojená s bohatosťou rozsahu učebnýcvh látok by bolo niečo čo by bolo poziívne a rovnako aj možnosať voľného pokračovania v štúdiu koľko žialk sám dok,maáže absorbovať, je tiež úpokrok ktorý ja propagujem. Čaplovič sa správa ako rozmrazený Yetti vo vláde ke*´d chce presadiť obmedzenia na štúdiá...
potreba praxe je v rozpore s "potrebou celej spoločnosti" a že prečo? tak nad tým pouvažuj, keď si to nahryzol. Moja téma je úplne o inom, skús hádať že o čom...
napísal si veci mimo témy: Čaplovič chce obmedziť vstup žiakov s priemerom nad 1,5 na gymnáziá.
JKa navrhujem pokračovanie v túdiu na akejkoľvek strednej škole priamo, bez prijímačiek, podľa toho ako si zvolí žiak. ktporý systém si volíš ty? a hodnotenie žiakov je úplne iná téma a tak isto aj protekcia, či neaDEKVáTNOSť HODNOTENIA JE TIEž INá TéMA - TIE SI PROSíM VYNECHAť.
ďakujem za hodnotné zamyslenie. Konenčne. Aj to sa dá riešiť, resp. už je vyriešené. Učiteľov máme dosť, triedy by neboli preplnené, skôr žiakov je málo. Tí, ktorí nechcú pokračovať na VŠ by preliezali so štvorkami, ale dostali by možnosť kultúrne a sociálne vyspieť na občanov, ktorí sa dokážu orientovať v spoločnosti a vedia sa "otočiť" ak niečo chcvú. Hovorí sa to mu kultúrna úroveň - tá by rástla. Boli by sme opäť na vrchole v rozsahu vedomostí priemerného občana tak, ako sme boli v r. 1990, všetky západné štáty nám závideli, že sme do hláv stredoškolákov(maturantocbv) dokázali vtesnať prehľad o celom svete a o všetkých vedách. Inak by totiž Nežná revol. nebola nežná. Len vďaka kultúrnej úrvni našich študentov a ich rodičov bola Nežná skutočne nežná, všade inde tiekla a tečie krv. Už ti to došlo? Ak sa bude postupovať systémom ktorý navrhuje Čaplovič, tak bude rásť počet "sociálne hendikepovaných" a geometricky s ich počtom bude rásť hrozba masových agresií.
napriek tvojmu drzému tónu ti odpoviem: harmonicky vyzretá osbnosť ktorá absolvuje gymnázoium a má šajnu o kultúre a slušnosti, event. aj o spoločnosti, sa celkom dobre uplatní... ale majster /stolár, tesár, kováč, automechanik) ktorý nemá šajnu o uvedených "veciach" sa stáva hračkou v rukách podnikateľov, je zneužívaný a využívaný.. iba toľko... a ako si to preložíš do tvoje reči, to už je tiež tvoja vec... a vôbec to nesúvisí s tým čo je v článku.
fakt trepeš mimo obsahu článku, načo sa ozývaš?
súhlasím s tebou, Čaplovič je "majster kecálkov" a chce zaviesť reštrikčnémóres do školstva, ktoré sú Tvojimi túžbami vopred vylúčené... treba sa zorientovať v mnoderných technikách (metódach) edukácie... vrchol "modernosti" u nás predstavuje metóda "aktívneho učenia", ale existujú aj kvalitnejšie a novšie metódy, žiaľ, v tomto sme zaostali ... toľko nám otrepávali o hlavu že sme zaostali, aýž sme nakoniec skutočne zaostali, ale v r. 1990 sme mali najvyspelejšie školstvo na svete z pohľadu "obsahu naučeného" !!! ... a veru nám to aj závideli.
súhlasím, Čaplovič chce znížiť možnosti rastu kultúrnej úrovne... a prečo sem ťaháš Spišia ka? On je ten typ manažera čo má IQ 66 (úroveň "pod delfínom"), ale EQ má nadpriemerné, čo sa prejavuje manipuláciou vedúcou k pochybným cieľom, resp. správa sa ako mafián čo ho radí medzi asociálov, a nebol by som ďaleko od pravdy ak by som žiadal prešetrenie jehpo angažovanosti či nemá náhodou prsty v "penťáckych" záujmoch...
priznám, v našej famílii sme všetci unverzitne vzdelaní, vrátane detí a neterí ...
tak tento názor sa mi páči, je konečne vecný, ale ja s ním nesúhlasím (to mi hádam dovolíš :-)) . Ja som za priamy postup žiakov na stredné školy ktoré si žiaci sami vyberú...
šlo by to aj tak, že maturity by mali špeciálne kategórie typu "D" pre tých čo nemajú pokračovať v štúdiu na VŠ ani v nadstavbových odbornostiach, typu "C" pre tých ktorí sú odporúčaný maximálne na nadstav bovceé odbornosti, a typu "B", ktorí môžu prejsť na VŠ ale s otáz nikom či n to majú, a typu "A" ktorí môžu ísť kamkoľvek, napríkmlad... ke´d debatujeme pri pive.
douč sa niečo o nových trendoch merania uvedených kvalít... EQ a IQ sa podobajú tak ako hrušky a jablká, nedá sa medzi ne vsúvať žiadne "menšie" či "väčšie" kvalitou či čo ... hrušky sú iba hrušky a jablká sú iba jablká a nedá sa povedať ktoré ovocie je dôležitejšie... každé je obsahom úplne iné a obe sú dôležité... a nedá sa ani uviesť do pomeru, vznikla by tak úplne nobá hodnota, koeficient, ktorý by si eventuálne mohla pomenovať ako "flipperov koeficient" ... máš otvorenú možnosť tak si skús teóriu vyšperkovať, ale odporúčam, najprv sa douč potrebné základy.
za odborníka v zahraničí nemôžu považoivať absolventa "len gymnázia" lebo taký odborník neexistuje, sorry, to bolo ťažké podknutie, ale absolvento VŠ tam poznajú a uznávajú, nielen jadrových ale aj iných fyzík, taktiež medicíny alebo textilných inžinierov atď nehovoriac o astronómoch a pod... si vedľa, prečo sa zapájaš do diskusie sediacej nad tvoje možnosti?
v tom vláknbe som ti vysvetli že sa kruto mýliš, ale to je tvoj problém, spliuetaš selekciu s hopdnotením a protekciu s umožnením a pod... vezmi si učebnice a douč sa.
Odporúčame