Trochu realizmu. Nebol to Fico kto Slovensko upísal.
Pokiaľ kápo má fyzickú moc, tak si jednoducho nepomôžeme. Už to že sme to dodnes ustáli tak, že sme museli kúpiť zatiaľ IBA tých pár vrtuľníkov je v kontexte regiónu skoro zázrak.
Trochu realizmu. Nebol to Fico kto Slovensko upísal.
Pokiaľ kápo má fyzickú moc, tak si jednoducho nepomôžeme. Už to že sme to dodnes ustáli tak, že sme museli kúpiť zatiaľ IBA tých pár vrtuľníkov je v kontexte regiónu skoro zázrak.
Účelom ÚPN je objasňovať a dokumentovať minulosť. Nie zapájať sa do aktívnej politiky. A už vôbec nie do aktívnej politiky iného štátu.
Pokiaľ toto poslanie súčasné vedenie ÚPN nerešpektuje, tak ho treba buď prinútiť robiť svoju prácu ale treba to vedenie vymeniť. Štandardný postup keď štátny zamestnanec vykonáva "nadprácu". Ak v nej bude pokračovať, je tu ešte polícia a trestný čin zneužitia právomoci...
Omyl. V každom jednom z tých miest nesnívali a vždy stavali to na čo v danej dobe mali.
Práve Bratislava je ukážkový príklad "snívajte s nami 30 rokov o metre a tuneloch" kde nakoniec jediné vydolované tunely boli tie finančné.
Kecy v kleci. Treba riešiť to čo sa dnes riešiť dá. Funkčná električková sieť (to nie je dnešný stav) sa nevylučuje s nadradenými riešeniami v budúcnosti.
Blbosť. Súčasné radiály sú poväčšine na vlastnom telese a napriek tomu dosahujú priam katastrofické priemerné rýchlosti.
Bratislava by si zaslúžila kvalifikovaný orgán dopravného plánovania ktorý by mohol nariaďovať zelebým (auto)debilom z KDI a mohol dlhodobo ignorovať výmysly (auto)debilov na Magistráte.
Dnse hlavnou náplňou práce KDI a Dopravného podniku je ako preinvestovať čo najviac peňazí na spomalenie verejnej dopravy. Riešiť technické detaily ako rýchlodráha/nerýchlodráha v takejto situácii je ako riešiť výmenu kotúčov aby ste vyriešili problém s vodnatou brzdovou kvapalinou.
Nič neodreže. Ten kúsok pôjde električka kľudne v telese súčasnej cesty. A inak - Aj keby, tak ten kúsok trhoviska má pre obecnú verejnosť dnes temer nulovú hodnotu.
Chodťe sa pozrieť do Brna ako sa to robí. To len v Autoslave sú schopní "optimalizovať" električkovú trať dokonca na samostatnom telese tak že je pomalšia ako trať v centre na pešej zóne. Viz "optimalizácia" Karloveskej radiály.
40 rokov amatéri na magistráte meditujú až sa musí súkromík "naštvať" a naprojektovať to sám.
Nehodnotím motivácie JaTy. Určite to majú dobre prepočítané že prinajhoršom budú na nule.
Ale fakt že toto je PRVÝ realistický dopravný koncept za 30 rokov od slepého zrušenia metra je na defenestráciu.
Howgh.
Áno viem ako sa s tým "vysporioadal".
Ale mne nešlo o to ako to konkrétna firma rieši - či otiahne subdodávateľov, urobí falošný krach, žije z podstaty. Pointa je že všetky tieto konania sú vo svojom dôsledku národohospodársky neefektívne a kontraproduktívne.
Harabin určite nie je Ficov nepriateľ. Vzájomne sa síce moc asi nezhodnú, ale sa rešpektujú.
Ale hlavne veci čo rieši posledných pár rokov Harabin je vlastne špecifická operatíva. Tou sa Fico už dávno nezaoberá. Má na to už ľudí.
Harabin je zjavne na krížky z veľkou časťou Smeru. Najmä tou ktorá rieši tú operatívu do ktorej im harabin neustále hádže kláty aby otestoval ako kvalitne kolá vyplietajú. A to dokáže naštvať. O to viac že má temer univerzálne pravdu. :)
Jaguár *stabilnú* elektrinu potrebuje. Nevyrába ju a ani vyrábať nebude.
Takže Nováky nikdy nahradiť nemôže. Je to výrobná fabrika. Nie elektráreň.
Ak nie ste od fachu tak láskavo do toho nekafrajte.
"... baníci "údajne" na ňom skúšali ! zníženie emisií akýmsi pseudozariadením na báze sódy bikarbóny ..."
Sú technologické postupy ktoré sa dajú overiť výhradne experimentálne. Ak výsledkom testov je že nový spôsob zníženia emisií nefunguje, respektíve nevykazuje požadované parametre, tak to je VÝSLEDOK testov. Keby ste dopredy vedeli ako sa zariadenie bude chovať tak žiadne testy robiť nemusíte.
Skôr by ste mali byť rád že sa vôbec rieši ako záložné bloky aspoň čiastočne odsíriť pri minimálnych nákladoch aby keď ich bude treba nezamorovali okolie. Na záložné/krízové zdroje sa totiž žiadne emisné normy nevzťahujú a kažná investícia do zlepšenie emisií je najmä o dobrej vôli.
Pletiete jadierka s jablkami.
Existencia domáceho zdroja primárnej energie je otázka primárne bezpečnostná ( v rovankom balíku ako existencia armády) a až potom čiastočne makroekonomická.
V žiadnom prípade sa však nejedná o otázku mikroekonomiky (resp. podnikovej ekonomiky) u ktorých by sa malo zmysel baviť o ekonomike ťažby samotnej v izolácii od externalít, dní a podobne.
To bahno je, žiaľ, naše, spoločné, Slovenské.
Keby skutočne bolo iba "Smerácke", to by bol eše ten lepší prípad. Stačí sa započuť kto všetko má Harabina v žalúdku. Smer v tom je až odnedávna. Kedysi začal vytáčaním modrej bandy. Až neskôr to rozšíril.
Harabin už dnes skôr trolluje. Na staré kolená ho to zrejme baví.
Zároveň to má efekt že tým voľky-nevoľky núti náš velevážený parlament aby tie prasačiny čo konzistentne produkuje aspoň trošku prepral. Nech až tak nesmrdia.
Ale som presvedčený že Harabin ono "dobro" štátu berie skôr ako sekundárny benefit než ako dôvod prečo všetkých amatérov okolo seba ešte stále trolluje, aj keď by už nemusel. Proste ho to baví. A protivník ktorého vojna baví vie byť veľmi nepríjemný.
Netreba sa preto ľudkom ako je Čižnár čudovať keď to nezvládnu a vybuchnú. Je to dobrý detektor. Koho Harabin vytočil temer vždy mal niečo na rováši na čo Harabin (neverejne) poukázala a trafená hus spoľahlivo zagágala.
Enjoy the show!
:)
Múdry človek sa nevyjadruje k tomu, kto prehovoril, ale k tomu čo povedal.
Hnoj z úst Miss krásy je stále hnoj. Perla z úst vraha je stále perlou.
"... pády tých, čo keď boli mocní, tancovali po chrbtoch všetkých, čo boli pod nimi, bývajú tvrdé. ..."
"... aj pre neho platí, že ak vám do lokajov nadávajú exlokaji Vladimíra Mečiara ..."
Tak sa pán Javůrek rozmyslite. Buď bol pán Harabin mocný, alebo bol lokajom. Oboje nemohol byť zároveň.
V reáli je to tak že bol vždy Harabin Harabinom.
Človekom čo vždy stál tak vysoko nad okolí po odbornej stránke že si vybudoval až asociálnu necitlivosť voči /odborene/ neoprávnenej kritike.
Ani jedno ale neoprávňuje Generálneho Prokurátora aby sa verejne vyjadroval ako sa vyjadoval. Buď má z titulu svojej funkcie konať. Alebo MUSÍ byť ticho. Ako vyštudovaný právnik ktorý saiste absolvoval prvý ročník by zaiste mal vedieť že základnou premisou Slovenského pr´áva je že štátna moc smie iba to čo je zákon ukladá.
A politické vyjadrenia k náplni práce Generálneho Prokurátora nepatria. Toľko k meritu veci.
Tak, a teraz ešte by som rád počul prečo tento rozhovor "musel" zrejme v zúfalstve v reakcii na klamstvá šírené opozíciou urobiť zástupca baní.
Prečo nie minister alebo aspoň vedúci prislúchajúceho odboru ne ministerstve?
To tam naozaj na tom ministerstve máte iba nekompetentných amatérov bez chrbtovej kosti. Ludí čo sa za svoje rozhodnutia nevedia postaviť aj keď sú odborne nepriestrelné? Ako chcete potom ustáť rozhodnutia ktoré nie sú také jednoznačné? Úsmevom na kameru?!?
To ako vážne? A výpoveď by ste si kolektívne dať náhodou nechceli? Krmiť rybičky môžete aj na podpore. bude to pre štát lacnejšie.
No tak tri. Tie zálohové bloky ma napadli až uprostred. :)
Možnosťt relatívne lacno držaťt bloky v tzv. "studenej zálohe" je to totiž špecialita starších uhoľných blokov kde sa to technologicky ešte dá. A je to aj dôvod prečo sa rekonštruovali iba dva bloky - tie ostatné sa nechali pre strýčka príhodu ale nie na normálnu prevádzku.
To je vlastne už onen útlm. Kedysi sa ťažilo uhlie pre všetky bloky. Dnes sa ťaží ekonomické minimum na udržanie bane v prevádzke a možnosti nabehnúť na plnú ťažbu ak bude treba.
Odporúčame