A celkom dobre nám tí, na hlavu padnutí, prežívajú a dokonca nám zákonmi prikazujú, ako žiť, čo je dobré a čo špatné.
A celkom dobre nám tí, na hlavu padnutí, prežívajú a dokonca nám zákonmi prikazujú, ako žiť, čo je dobré a čo špatné.
Bol by som rád, keby mi konečne niekto vysvetlil, čo to je.
Majú toho často plnú hubu politici, ale ide im len o to, ako obalamutiť nešťastníkov, čo na také reči veria.
Ako to označenie vzniklo, vieme z dejepisu, ale prečo sa stále používa?
Citujem z wiki:
Ľavica je vágne označenie pre politickú skupinu alebo skupiny, najmä politické strany, a príslušné politické smery. Ide o protiklad pojmu pravica. Vzhľadom na nejasnú definíciu pojmu ľavica, k veľkému množstvu politických názorov a odlišností v programoch jednotlivých politických strán môže byť označenie strany za pravicovú či ľavicovú predmetom sporov.
Pravica je vágne označenie politických skupín, najmä politických strán a politických smerov. Ide o protiklad pojmu ľavica. Vzhľadom na nejasnú definíciu pojmu pravica, na veľa politických názorov a odlišností v programoch jednotlivých politických strán môže byť označenie strany za pravicovú, či ľavicovú predmetom sporov.
Za čo vďaka?
Obdivovatelia zväčša o problematike nič nevedia preto jasajú.
Jasné že je blbosť trepať o ťažbe dreva.
Neviem, ako to vyzerá dnes, ale istý Bakoš, čo pôsobil ako robotník vo vývoji v martinských ZTS, pre svoju potrebu vymyslel a vyrobil samohybný pásový navijak, tuším LPV20 tomalo označenie. Na jednom páse to prišlo don hory, tam sa to ukotvilo o strom a zabudovaným navijakom sa približovali stromy.
"Bakošov kôň" tomu hovoruli.
Idem sa pozrieť, či sa to ešte vyrába.
A veru, že hej.
Lesný pásový vyťahovač LPV20 žije!
http://www.nlcsk.sk/files/2516.pdf
Po zrite si, koľko takých pásových hejblat je len v tom článku. Že nemajú elektrický pohon?
Môžu mať, to nie je problém.
Tento Kráľ, čo to spísal, musí byť absolútny technický analfabet.
Hmm, na strojárine som vyštudoval spaľovacie motory a transmisie, všetko so zameraním na produkciu slovenských zbrojoviek. Do emigrácie som sa tým aj na úrovni profesionálne zaoberal.
Na študentov dobrý pokus, ale hodnotenie veľkohubé.
A keď som večer počul tárať rektora, ako to pomôže v lesnom hospodárstve, rozplakal som sa dojatím.
Motohodiny som nespomínal.
To je čosi celkom iného.
Hádam si nemyslíš, že si sem dám fotku starého chlapa.
Informácia?
To ešte žije?
Tá konšpiračná sprostosť?
Ja, politický exulant, som posledný, ktorý by sa ich zastával, ale medzi komunistami neboli ani zďaleka len hlupáci s maturitou a za 3 mesiace a vysokou za rok. To bolo tak v päťdesiatych rokoch.
Vzdelaní skúsení ľudia s relatívne dobrými príjmami a kontaktmi doma aj v zahraničí, mali asi dobré predpoklady na podnikanie.
Tých autorov, čo sa volajú SITA, TASR, alebo Pravda mám najradšej.
Aj tí podpísaní regionální sú super. Síce sa podpíšu, ale úroveň je zväčša úbohá.
Ako ten článok o páde samoletu so 4 kolesami v Nitre, alebo dielo retardovaného o svetovej rarite, vraj na pásoch ako tank s elektrickým pohonom...
Akosi som sa rozpísal.
Chcel som napísať, že za 15 rokov úspešného fungovania, sme nezostali nikomu nič dlžní. Aj sa ma niektorí pýtali, že prečo tak horlivo platím, že to nie je normálne. Dokonca jeden de Bill, jedna z kľúčových postáv, ktoré dostali do prúseru mesto Martin, sa mi pochválil "vidíš, ja neplatím a stále mi dávajú a ešte sú radi, že mi môžu dávať k*k*ti".
Tá naša pekne fungujúca firma zomrela po prijatí nových investorov, spolumajiteľov.
Ako sa hovorí - spoločníkov má byť nepárny počet a 3 sú veľa.
Je pravda, že sa tu zatiaľ uchytil ten primitívny zlodejský kapitalizmus.
Svine sú ale ľudia, nie systém
Ja som sa vrátil v roku 1990 po 10 rokoch emigrácie do Československa.
V Nemecku som si k strojárine prirobil fyziku a fyzikou som sa v štátoch aj živil.
Nezvykol som si a chcel som domov.
Po návrate som mal síce možnosť pokračovať vo vede, ale za tie peniaze to nebolo zaujímavé. Začal som s podnikaním. Inžinierska činnosť, moderné vybavenie a moderný soft, angažovanie najlepších ľudí z krachujúcich zbrojoviek. Celkom to fungovalo, časom sme získali ako zákazníkov nemecké automobilky. tam pri kvalitných dodávkach s platením problém nebol. Nemci sú nároční a chyby neodpúšťajú, ale v lehote boli peniaze swiftom na účte. Podvázala nás najväčšia slovenská banka a požičiavala si naše peniaze aj 2 týžne...Asi rok, potom sme na hodinu zrušili účet a bol pokoj.
Ak nám niekto neplatil, boli to slovenské firmy. Šport neplatenia je tu stále rozšírený.
Už som popísal , ako môj známy z Martina mal ponuku zúčastniť sa so svojou stavebnou firmou stavby Vodné dielo Žilina.
Mal 100 ľudí a súcej roboty málo.Porozprával mi o rizikách, predovšetkým, že Váhostav má problémy a bojí sa, že nedostane zaplatené. Bude mať náklady a nebude mať príjmy.
Hovoril som mu, že keď vidí také riziko, prečo o tom vôbec uvažuje.
Po čase sme spolu hovorili a pýtal som sa, ako sa rozhodol.
Nešiel do toho a čas ukázal, že urobil dobre.
Vodné dielo v réžii Váhostavu zabilo spustu menších i väčších firiem.
Hovorím, že každý "malý", kto ide do spolupráce s Váhostavom a nemá akosi zaistené platenie, VIE DOBRE DO čOHO IDE A VEDOME RISKUJE, žE HO TO ZABIJE.
Jestvujú aj zmenky s exekučným titulom...
Spôsobov je viac.
Prečo sa trebárs tie malé firmy nezdružia a neidú do vzťahu s veľkou firmou spolu? Mohli by si dovoliť aj dobrých právnikov a dobre pripravené zmluvy.
Dávať sa dokopy s krížkom po funuse je neskoro.
Ďalší smiešny súdruh, čo sa mu neľúbi výsledok demokratických volieb.
Možno by sa mal vysťahovať.
Len kam, že?
Hádam Ukrajina by bola to pravé orechové.
Nevypisujte, že si nevážil život.
Také múdrosti sú k ničomu.
Robil to, čo ho bavilo.
Kuknite sa, koľko horolezcov slovenských zahynulo za 30 rokov.
Podľa teba si neváži život ani ten, kto sadne zas volant, alebo vojde na ulicu.
Isto, jeho zábavka bola riskantnejšia, ale aj ísť cez prechod, keď cesta je plná idiotov, čo musia byť všade prví, je riziko.
A to som vodič (nie profesionál) čo má podľa hrubej štatistiky dávno milión km, už som to neskôr ani nesledoval.
Sú aj iné rizikové športy, ktoré nie sú tak na očiach, ale ....
Čo?
Trebárs free dividing (potápanie sa do veľkých hĺbok len na nádych).
Aj na Slovensku je ich dosť.
Alebo toto pásové vozítko, primárne invalidný vozík do terénu.
http://www.dailymail.co.uk/news/article- 1347…
"Trocha" vymakanejšie vozidlo na pásovom podvozku.
Ten zázrak študentov z Trenčína s plastovými kolieskami je len hračka.
Odporúčame