Stratové sú všetky vlakové trate
Osobná žel. doprava je málokde zisková, ani na to nie je určená aby vytvárala nevieamký zisk. Spoločnosti skôr prospeje to, že vie odviezť ľudí do práce, k lekárovi, na oddych či turistiku. Takto to funguje v Nemecku, vo Švjačiarsku a temer v celej vyspelej Európe. Môžeme namietať, že aj autom sa dá voziť do práce, lenže potom musíme vybudovať väčšie cesty, väčšie parkoviská, viac si zasviníme prírodu a napokon stratíme všetci oveľa viac. Toto pochopila väčšina európskych krajín a tak nevyplakéívajú, že žel. dopravu musia subvencovať.
Asi tu treba hľadať všetky problémy. Ponovembrové vlády sa pretekajú ktorá čo viac vyškrtá a čo kde usporí. Najviac poruke vždy bola železnica. Nie je pravda že všetko súkromné je zlato (čo sa blyští).
Takto dopadne keď sa všetko sprivatizuje, zabudne sa na verejnú službu a hľadí sa len na profit:
http://www.blisty.cz/art/67045.html